Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruokaideoita kun 4 viisaudenhammasta poistetaan?

Vierailija
28.03.2011 |

Mitäs sitä pystyy syömään kun kaikki 4 poistetaan samalla kertaa? Laittakaapa kaikki mahdolliset ideat niin osaan ruveta valmistelemaan ennakkoon sapuskoita, että on jotakin mitä syödä. Mies saa huolehtia perheen syömiset, mutta itselle voisin laittaa ennakkoon jo valmiiksi kaikkee. Ideoita?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka hammaslääkäri suostuu poistamaan kaikki kerralla?

Vierailija
2/13 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti siitäkin otetaanko vetämällä vai leikkaamalla. Mulla leikattiin kolme ja pariin päivään ei edes hernekeiton herneet mahtuneet etuhampaiden välistä muussaamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaajätskipirtelö.... Niillä nyt ainankin alkuun :)

Sopat on tietenkin toinen hyvä ruoka, pinaattikeitto, sosekeitto, puuro.

Vierailija
4/13 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti siitäkin otetaanko vetämällä vai leikkaamalla. Mulla leikattiin kolme ja pariin päivään ei edes hernekeiton herneet mahtuneet etuhampaiden välistä muussaamatta.

Vierailija
5/13 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten jogurttia ja jädee ym.. keittoja en suosittele ku ne on ihan hirveitä kylmänä!

Vierailija
6/13 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut jotain sosekeittoja laimeena. Jätksiä. Mehuja. Mehukeittoja.

Vierailija
7/13 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömään parina ekana päivänä vain pillillä imettävää ruokaa, suu ei aukea enempää. Ekana päivänä kylmää/viileää ruoka, ettei ala vuotamaan verta.

Onhan sulla joku laite millä soseutat oman ruokasi. Lihaa ja kasviksia soseeksi ja pillillä suuhun. Kovin usein ei tee mieli syödä kun se on niin hankalaa eli tee ruoasta kaloripitoista (lisää vaikka öljyä), ellet sitten halua pudottaa painoa.

Vierailija
8/13 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/13 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/13 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et poista neljää kerralla. yhdessäkin on paljon kestämistä, ja kahta pidetään maksimina.

onks tää joku raha/aikakysymys?

Vierailija
11/13 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan kunnallisessa hammashoitolassa 90-luvulla.

Ensi piti poistaa vain kaksi, mutta kun olin suu auki, niin hammaslääkäri sanoi, että poistetaan kolme tai eikun otetaan kaikki neljä. Yksi hampaista ei ollut edes puhjennut. Onneksi en ole lääkärikammoinen. ;-D Kivointa oli kun ei voinnut niellä eikä sylkeä kun oli koko suu puudutettu.

Ruoka-asiassa en tosin voi auttaa kun suu ei turvonnut yhtään enkä edes muista, että olisi ollut mitään syömisongelmia.

Vierailija
12/13 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

multa on leikattu 2 kerrallaan, eli samalta puolen ylä ja ala hammas. Kyllä oli siinäkin kestämistä ja vuoto oli melkoista leikkauksen jälkeen.

Vierailija
13/13 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

multa on leikattu 2 kerrallaan, eli samalta puolen ylä ja ala hammas. Kyllä oli siinäkin kestämistä ja vuoto oli melkoista leikkauksen jälkeen.

siis mulla on todella viety kaikki 4 hammasta kerralla eikä yhtään turvonneet posket tai särkenyt. Liekkö ollut tuloshakuinen hammaslääkäri kun tuolloin jokaisesta viisaudenhampaasta maksettiin erikseen. Olisiko ollut 50e/hammas. Sain vielä 2 päivää sairaslomaa hampaiden poistosta vaikka olin ihan työkykyinen. Vain kahteen hampaaseen tuli tikit. Jälkeen päin monta vuotta valui nukuessa sylki poskelle.