Että mulla on TYLSÄÄ
ei mitään tekemistä. Muksun kanssa ollaan kotosalla. Koti on siivottu, pyykit pesty, komerotkin järjestyksessä... ulos ei viitsi mennä seisoskelemaan (me asutaan kerrostalossa, tuossa on tasainen (tylsä) kenttä lasten leikkipaikaksi, jossa on keinut ja liukumäki.. siellä ei ole koskaan oikeasti ketään, taidetaan olla näiden talorykelmien ainoa lapsiperhe, siltä ainakin vaikuttaa. Joskus jaksan seisoskella siellä kentällä puoli tuntia lapsen touhuja katsellen, mutta oikeasti, voiko tylsempää ollakaan, siellä yksin seisoskelu eikä lapsen hiekan/lumen lapioimista leikkiauton kyytiinkään jaksa kauaa katsella, tai ainakaan innostua siitä..)
Autoa meillä ei ole, että voisi lähteä mihinkään. Julkisia ei kulje täälläpäin.
Kävelylle olisi kiva mennä, mutta lapsi ei pysy enää rattaissa ja jos kävelen hänen kanssaan, se on ihan mahdotonta.. lapsi juoksee päättömänä tien laidasta toiselle ja hyökkii yllätyksenä pyöräilijöiden eteen, huutaa ja heittäytyy selälleen maahan jos pidän kädestä kiinni, argh, vaikea ikäkausi, toivottavasti kohta ohi!)
Kaverit on töissä ja mies samaten. Telkkarista ei tule mitään.
Leipoa en viitsi, koska laihdutan.
Ruoan tein jo, ja syötiin.
Hoh-hoijaa, mikä tylsä päivä...
Toivottavati netistä löytyy jotain mielenkiintoista (linkkivinkkejä?)
Kommentit (6)
Minkä ikäinen lapsesi on? Mikset tee jotain hänen kanssaan? Pelata lautapelejä voi aina, askarrella, tai tehkää retki lähimetsään. Lapsi on hyvä opettaa kävelemään rattaiden viertä nätisti. Ei se opettamatta ja harjoittelematta ainakaan opi.
askartelu on typerää. Ei tässä ole lähimetsiä, missä voisi retkeillä. Ja on tuota kävelyä harjoiteltu, mutta kun joka ikine kerta päättyy siihen että olen hiestä märkä kun juoksen päättömästi säntäilevän lapsen perässä ja likellä sydänkohtausta, kun tämä meinaa pyrähtelyssään ehtiä pyöräilijän/auton alle, niin en viitsi enää edes kokeilla. Odotan mielummin, että tämä säntäilyvaihe menee ohi ja lapselle tulee järkeä päähän.
ap
Kyllä tuon ikäisen kanssa voi ja pitää jo touhuta jotain. Ikävä asenne, että ei osaa ja askartelu on tylsää. Pelejä voi aina soveltaa ikätasolle sopivaksi. Mulla ei ole koskaan ollut tylsää lasten kanssa kotona, eikä ikinä niin paljon aikaa, että ehtisin kaikki paikat siivota. Mutta musta kovin moni asia ei olekaan tylsä, enkä kyllä suostuisi asumaankaan paikassa, jossa ei ole mitään, eikä pääse minnekään...
Kyllä tuon ikäisen kanssa voi ja pitää jo touhuta jotain. Ikävä asenne, että ei osaa ja askartelu on tylsää. Pelejä voi aina soveltaa ikätasolle sopivaksi. Mulla ei ole koskaan ollut tylsää lasten kanssa kotona, eikä ikinä niin paljon aikaa, että ehtisin kaikki paikat siivota. Mutta musta kovin moni asia ei olekaan tylsä, enkä kyllä suostuisi asumaankaan paikassa, jossa ei ole mitään, eikä pääse minnekään...
valitettavasti on aikakausia, jolloin ei pääse valitsemaan vaan on tyydyttävä siihen, mitä saa.
mitä kaikkea voi lasten kanssa puuhailla
http://kaunispienielama.blogspot.com/
No ehkä ei 2 vuotiaan kanssa, mutta minulla on 6 kk vauva ja kyllä minä hänen kanssaan jo leikin ja luetaan yhdessä kuvakirjojakin. 2-vuotiaan kanssa voi piistää/maalata, muovailla muovailuvahasta, hänelle voi lukea, rakentaa linnoja legoista. Mitä ikinä keksitkään. Nyt ota itseäsi niskasta kiinni ja nauti lapsestasi. Tulee nimittäin vielä aika, jolloin kaiholla katselet ajassa taakse päin ja toivoisit, että voisit vielä pitää lastasi sylissä jne. Viimeistään silloin, kun lapsesi on teini-iässä, paiskoo ovia ja huutaa v****a ;).
Minkä ikäinen lapsesi on? Mikset tee jotain hänen kanssaan? Pelata lautapelejä voi aina, askarrella, tai tehkää retki lähimetsään. Lapsi on hyvä opettaa kävelemään rattaiden viertä nätisti. Ei se opettamatta ja harjoittelematta ainakaan opi.