Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisitkö uuteen työhön näillä ehdoilla?

Vierailija
28.03.2011 |

-ensimmäiset 6 kuukautta olisit palkattu vuokratyöfirman kautta ja sen jälkeen sinut vakinaistetaan (tai huonossa tapauksessa ei)

-palkka 500 euroa parempi kuin vanhassa työpaikassa

Vanha työ

-vakituinen työpaikka

-kivat työkaverit, mutta hirveästi ylitöitä ja kamala stressi päällä koko ajan

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon vuokrajakson ajaksi. Sitten vasta, kun uusi työ olisi vakinainen, uskaltaisin irtisanoutua.

Vierailija
2/16 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon vuokrajakson ajaksi. Sitten vasta, kun uusi työ olisi vakinainen, uskaltaisin irtisanoutua.

Vierailija
4/16 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmistumiseni jälkeen tehnyt yhden 8 kk pätkän vuokratyötä ja oli viimeinen kerta. Lähdin lätkimään todella nopeasti toisen työnantajan palvelukseen.

Teet samoja hommia kun kaverit vieressä ja edut sekä palkka ovat huonommat. Tiedät, että pihalle voi lentää koska tahansa, jos työnantaja vain ilmoittaa vuokratyö-firmalle, että "projekti" päättyy. Käytännössä ei ole irtisanomisaikaa.

Vuokratyö on minusta tapa kiertää lainsäädäntöä eli sillä saadaan työntekijä, jolla on jatkuva "koeaika" meneillään.

En luottaisi tuohon vakinaistamis lupaukseen. Miksi eivät sitten heti anna vakkari-sopimusta, jos kerran puolen vuoden päästä sellainen olisi tiedossa tai EDES määräaikaista 6 kk pestiä firman omalla palkkalistalla.

Älä vaihda, ellet ole aivan se otsassa nykyisessä työssäsi.

Vierailija
5/16 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetyttää jo tuo, että miksi aluksi vuokrafirman kautta? Kun työnantaja joutuu maksamaan sitten korvauksia sille firmalle jos palkkaa sinut sitten omaksi työntekijäksi.

Vierailija
6/16 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lähdinkin, vaikka asiaa hauan mietin - nyt on vanhassa työpaikassa yt:t käynnissä ja väki ihan stressaantunutta. Uudess olen viihtynyt nyt kolme vuotta erinomaisesti.

Itse olin Eilakaislan listoilla kuuden kuukauden ajan, jonka jälkeen minut palkattiin virallisesti. Itse uskalsin luottaa tähän järjestelyyn, koska sain kuulla että on ihan normaali käytäntö ollut täällä. Minun jälkeenikin on yksi henkilö palkattu samaa tietä.

Jos paikkaa voi pitää jotakuinkin varmana, niin ilman muuta vaihdat.

Vierailija
7/16 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltäytyy niistä!

Työnantaja ei voi pakottaa ylitöihin. Siihen pitää kysyä työntekijän suostumus eli täysin vapaaehtoista.

Mä en tee ylitöitä kuin silloin vaan, kun on rahapula =) Käytännössä pari kertaa vuodessa. Muulloin kieltäydyn. Mulle riittää normaali 8-16 ihan liiankin hyvin...

Ja en tosiaan vaihtaisi vuokrafirmaan.

Eli rupea nyt hyvä ihminen kieltäytymään ylitöistä!

Vierailija
8/16 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa niistä toimii oikein asiallisesti, eivät kaikki ole ravintola-alan hyväksikäyttäjiä.

Ja sitä paitsi: on sellaisiakin henkilöitä, jotka nimenomaan ja ainoastaan tekevät töitä vuokrafirmoille. Silloin voi itse päättää haluaako tehdä hommia, ja koska niitä tekee.

Vierailija
9/16 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ensimmäiset 6 kuukautta olisit palkattu vuokratyöfirman kautta ja sen jälkeen sinut vakinaistetaan (tai huonossa tapauksessa ei)

Vanha työ

-vakituinen työpaikka

Tässä syyt:

-hirveästi ylitöitä ja kamala stressi päällä koko ajan

-vakinaistetaan (tai huonossa tapauksessa ei) ELI EPÄVARMAA

Vierailija
10/16 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokrafirmaan! luepas netistä niillä on kaiken näköisiä työsopimuksia...

Vierailija
11/16 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhassa työssä olisivat syy olla vaihtamatta uuteen?

Vierailija
12/16 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kamala stressi koko ajan. Siitä uudesta en vielä tiedä :) ap

Vanha työ

-vakituinen työpaikka

Tässä syyt:

-hirveästi ylitöitä ja kamala stressi päällä koko ajan

-vakinaistetaan (tai huonossa tapauksessa ei) ELI EPÄVARMAA

Vierailija
13/16 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin tuommoisilla ehdoilla hyväksymään työtarjouksen v.2008.

Vieläkin teen samaan firmaan määräaikaisuuksia, vaikka lupasivat vakinaistaa 2009 alussa :/

Nyt on 3 kk sopimus menossa >:(

Heti lähden kun löydän jostakin oikean vakipaikan. Alallani se ei kuitenkaan ole helppoa, sillä huippuosaajia on paljon työttömänäkin :(

Vierailija
14/16 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin tuommoisilla ehdoilla hyväksymään työtarjouksen v.2008.

Vieläkin teen samaan firmaan määräaikaisuuksia, vaikka lupasivat vakinaistaa 2009 alussa :/

Nyt on 3 kk sopimus menossa >:(

Heti lähden kun löydän jostakin oikean vakipaikan. Alallani se ei kuitenkaan ole helppoa, sillä huippuosaajia on paljon työttömänäkin :(

Vierailija
15/16 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletin, että sut siirretään nykyisessä työpaikassa vuokrafirman listoille tekemään nykyistä työtä...

Eräälle tutulleni kävi niin, oli kaupassa töissä.

Kamala kiire ja stressi ei tee hyvää elimistölle ja psyykkeelle pidemmän päälle, mutta sitä se valitettavasti tuppaa olemaan jokaisessa työpaikassa nykyään...

Vuokravälitysfirmoja on taasen monenlaisia; ihan ok paikkoja ja sitten niitä toisia.

En osaa neuvoa muuta kuin, että luota intuitioon!

-kakkonen

Vierailija
16/16 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en ole koskaan ollut vuokratyöntekijänä edes opiskeluaikoina. Ja nyt kun pitäisi olla kovakin ammattilainen, tarjotaan tuollaista sopimusta. Mutta täytyy tässä pohdiskella. ap

Oletin, että sut siirretään nykyisessä työpaikassa vuokrafirman listoille tekemään nykyistä työtä...

Eräälle tutulleni kävi niin, oli kaupassa töissä.

Kamala kiire ja stressi ei tee hyvää elimistölle ja psyykkeelle pidemmän päälle, mutta sitä se valitettavasti tuppaa olemaan jokaisessa työpaikassa nykyään...

Vuokravälitysfirmoja on taasen monenlaisia; ihan ok paikkoja ja sitten niitä toisia.

En osaa neuvoa muuta kuin, että luota intuitioon!

-kakkonen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan