OI MIKSI TÄÄ ON TAAS TÄTÄ!!! Raskaana ollessa sitä alkaa miettiä kaikkea typerää
musta tulee todella mustasukkainen aina kun olen ollut raskaana, en tee sitä tahallani ja koitan pitää suuni kiinni mutta välillä vaan ei pysty hillitsemään itseään ja sitten mies ei tajua miks mä itken jne jne...
Muutenkin mies on ihan idiootti kun ei lohduta mua jos mulla on paha mieli vaan suuttuu jos mua itkettää enkä osaa kertoa mikä on kun nyt vaan jostain syystä itkettää =(
Kommentit (7)
ole sellainen, en käsitä mistä ne ajatukset tulee mun päähän?
Enkä käsitä miks yhäkkiä vaan alkaa ilman mitään syytä itkettää?
EN mä itekään tykkää jos kitistään turhasta.
ap
suutun jos joku kitisee turhasta.
Hieno empatiakyky sulla (NOT)
Musta taas tulee raskaana ihan saakelin vihainen. Pinna palaa pienimmästäkin jutusta ja kaikki raskausvaivat ottaa päähän ihan hirveästi. Vaikka siis oikeasti tietenkin tajuan, että ei se nyt niin vakavaa ole.
Hormoneilleen ei vaan voi mitään.
Parasta vaan muistutella miehelle, että tätä tää nyt vaan on ja että et oikeasti ole tällainen, mutta että raskaushormonit näyttävät valitettavasti muuttaneen luonteesi väliaikaisesti sekopäiseksi kuin perseeseen ammuttu karhu, itkuineen ja raivokohtauksineen.
Itse aloin kerran itkeä hillittömästi, kun kaapista ei löytynyt sopivia housuja, ja niitä pinon alimpia esiin kiskoessani koko pino putosi syliini. Esikoinen kysyi isältä, miksi äiti itkee, ja isä vastasi tyynen rauhallisesti että sen takia, kun häntä harmittaa, ettei löydy sopivia housuja.
Raskaus on joskus syvältä.
Se kiristää pinnaa. Jos saisin levätä mielin määrin, olisin tosi hyväntuulinen. Nyt en saa, joten hermo on tiukalla jatkuvasti. Nukun hyvin, mutta kaipaisin enemmän vapaata kotoa.
Olet varmasti muutenkin ainakin hieman mustasukkainen, mutta nyt se on vain korostunut.
Toisaalta sen tunteen alla voi olla paljon muutakin: ehkä pelkäät vauvan mukanaan tuomaa vastuuta ja mahdollista "yksin" jäämistä. Ehkä kaipaat mieheltäsi enemmän huomiota?
mustasukkainen, en ollenkaan. Mieheni on ja olen siitä joutunut vuosia kärsimään, en tiedä kostanko alitajuisesti hänelle sitä kaikkea nyt raskauden varjolla... =)
Kyllä, huomioita kiapaanja hellyyttä erittäin paljon, mutta mies ei sitä käsitä vaikka kyseessä jo kolmas raskaus =/
Ykisn jäämistä en pelkää koska tiedän kokemuksesta että jään yksin, no ehkä pelkään kyllä sitä että lapselle tule taas koliikki enkä saa nukkua kun mies ei pysty olemaan vauvan kanssa. Se on kyllä suurin pelkoni.
ap
suutun jos joku kitisee turhasta.