Lapseni synttäreillä tapahtunutta. Ei voi käsittää!
Eräs äiti tuli hakemaan lastaan lapseni synttäreiltä. Hänen tyttönsä on 4v. Äiti tuli tuhannen tällingeissä (ei siinä mitään, hienoa että jaksaa laittautua). Sitten hän kysyi että missä tyttäreni takki on (isä toi) ja kysyin että minkälainen takki lapsella oli kun lapsia tuli meille 10. Hän kattoi vähän pitkään ja sanoi että no se ralph laurenin takki. Jäin vähän silmät pyöreinä kattomaan, että sehän paljon kertoo, ja jouduin kaikki takit käymään läpi että mikähän näistä sen merkkinen nyt sitten olikaan.
Tyttö koko synttäreiden ajan varoi vaatteitaan, ja mainitsi pöydässä että äiti sanoi ettei vaatteita saa liata. Onpa siinä ihanaa kerrassaan, on kaikki niin merkkiä, mutta lapsi joutuu kaikkea varomaan ettei rahat mene vaan hukkaan!
Jotenkin pisti korvaan, että hohhoijaa mitä meininkiä voi oikeasti olla. Mulla ei ole merkkivaatteita vastaan mitään, ostan niitä itsekkin välillä, mutta en mä nyt siitä noin isoa numeroa tee! Että lapsi ei saa sitten edes leikkiä ettei riko vaatteitaan!
Kommentit (48)
Minusta on hyvä opettaa lapsesta pitäen sivistynyt, rauhallinen tapa juhlia. Oikeasti, kuka muka nauttii juhlista, joissa huudetaan ja sotketaan paikkoja? Juhlavaatteiden varomisessa ei kai ollut kysymys siitä, että kotona suututtaisiin, jos VAHINGOSSA lapsi pudottaa kakkua tai mehu kaatuu.
Antakaa nyt hyvät ihmiset lasten olla lapsia ja "remuta" synttäreillä yms. Kyllä sitä aikuisena ehtii hienostella! :)
samaa mieltä, pitää olla aavistuksen turha snobi jos pitää takkikin kuvailla merkin perusteella.=D
Itse olisin varmaan revennyt nauramaan makeasti ja tuuminut huvittunena että sepä ei vielä paljoa sano, jos viittisit vaikka värin mainita... Säälittää se pikkutyttö jonka juhlimista on takuulla hidastanut paine äidin raivareista jos pienikään tahra ilmestyy mekkoon. =(
Lapset on lapsia ja meillä ainakin on opetettu fraasi "ei haittaa, äiti pesee".
no lastensynttäreillä on tarkoitus just remuta, leikkiä, hyppiä ja tanssia, joten pukekaa lapsenne sen mukaan. aikuisten juhliin voitte sitten pukea ne hienoimmat kuteet.
minusta lasten vaatteet pitää oll akäytännöllisiä, 4 vuotiaat todellakin voivat liata ne vaikka söisivät varovastikin eli pestäviä ja käytännöllisiä ja kauniita vaatteita!
esim. mustissa farkuissa, punaisessa kauluspaidassa ja kraka kaulassa. Hänen mielestään se kuuluu asiaan, vaikka muuten on täysverinen maalaispoika työhaalareineen. Tukka pitää kans laittaa äidin aineilla pystyyn.
siis aivann sama minkämerkkinen lapsen takki on, lapsi voi sen itse siitä pinosta ottaa ei tarvitse merkkiä ihmetellä. jotkut merkkitakit on aivan kamalan rumia ja siinä on vaan se merkki =) mutta on niitä kauniitakin. varmaan itse olisi äitinä sen takin hakenut. huvittavaa tää koko kirjoitus
lapsien työ on leikki. lastenjuhlissa ollaan lapsia. pöydässä ei riehuta mutta muuten saa olla menoa ja ääntä. lapsilla on hauskaa.
sitten aikuisten kanssa ravintolassa tai kotona harjoitellaan sitä rauhallista pöytä-tapa-juhlakulttuuria. =)
Todella ihana ja sydämellinen, mutta vähän bimbo ja vois tosiaan sanoa jotain tuollaista. Hänellä siis 4v poika, mutta oliks tää tyttö?
Remuamiset voi hoidella jossain muussa tilaisuudessa. Tai sitten jo kutsuun voi laittaa, että meillä juhlitaan sotkemalla, riehumalla ja tuhaomalla irtaimistoa, joten laittakaa valmiiksi likaiset vaatteet päälle.
lisäksi jos mehut kaatuu päälle on se aina epämukavaan vaikka olisikin tullut juhliin kurahousuissa.
[/quote]
Ei se olettanutkaan, että tuntisit merkkiä. Oisit sanonnut, että "mikä niistä, tänne tuli muistaakseni tosi monta Ralph Laurenia, en mä enää muista, mikä oli kenenkin". Tai sitten olisit ottanut jonkun kulahtaneimman takin ja näyttänyt sille, että "oliks se tää?" "Ai sori, miten musta tää näytti ihan Ralph Laurenilta".
[/quote]