Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummoni on vielä elossa ja lapset jakaa omaisuutta...

Vierailija
26.03.2011 |

Eikö ole uskomatonta. Aina kun mummo joutuu muuttamaan jonnekin, hänen lapset "auttavat" muutossa ja he päättävät, mitä tavaroita mummo voi ottaa seuraavaan asuntoon ja kysymättä ottavat itselleen tavaroita. Olen äidille siitä maininnut, että vaikka on vanha, niin järki pelaa, eikö silloin pitäisi häneltä KYSYÄ mitä haluaa ja mitä voi laittaa pois.. Mutta se on kuulemma perintöä ja mitäs se vanha niillä enää tekee. Ai niin ja minun ei tule sekaantua asioihin, jotka eivät minulle kuulu. Sitä ei suostuta edes laittamaan yksityiseen vanhustenkotiin. Rahaa mummolla on, mutta lapset eivät suostu...

Tuntui jotenkin pahalta, kun huomasin, että aikoinaan ostamani esinepari oli "jaettu". Mitään kysymättä äitini oli ottanut toisen itselleen. Sanoin sitten, että jaa, tuohon on toinenkin kappale, olen ne ulkomailta tuonut. "aijaa, pitääpä ensi kerralla se ottaa"... Siis uskomatonta!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole uskomatonta. Aina kun mummo joutuu muuttamaan jonnekin, hänen lapset "auttavat" muutossa ja he päättävät, mitä tavaroita mummo voi ottaa seuraavaan asuntoon ja kysymättä ottavat itselleen tavaroita. Olen äidille siitä maininnut, että vaikka on vanha, niin järki pelaa, eikö silloin pitäisi häneltä KYSYÄ mitä haluaa ja mitä voi laittaa pois.. Mutta se on kuulemma perintöä ja mitäs se vanha niillä enää tekee. Ai niin ja minun ei tule sekaantua asioihin, jotka eivät minulle kuulu. Sitä ei suostuta edes laittamaan yksityiseen vanhustenkotiin. Rahaa mummolla on, mutta lapset eivät suostu...

Tuntui jotenkin pahalta, kun huomasin, että aikoinaan ostamani esinepari oli "jaettu". Mitään kysymättä äitini oli ottanut toisen itselleen. Sanoin sitten, että jaa, tuohon on toinenkin kappale, olen ne ulkomailta tuonut. "aijaa, pitääpä ensi kerralla se ottaa"... Siis uskomatonta!!

Vierailija
2/4 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eikö ole ihan hänen asiansa siihen puuttua.

Jos ei huomaa, niin voithan hänelle kertoa näistä asioista. Esim. siitä, että häneltä viedään tavaroita tai siitä, että haluaisiko olla yksityisessä hoitokodissa, kun kerran rahaa riittää. Eikö se mummo voi nimetä jotain ulkopuolista edunvalvojakseen? Loppuu sitten tavaroiden vienti. Niin, ja mummo voisi vaikka ilmoittaa lapsilleen, että tekee testamentin ja lapset eivät saa kuin lakiosan, ja testamenttiin kirjataan nämä tavarat ennakkoperintönä, jolloin se lakiosakin jää aika pieneksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti vanhus voi olla sairas muutoin. Siksi on toisten varassa eläminen. Viimeksi kun keskustelimme, hän itki ja sanoi, että älä ikinä vanhene, tämä on ihan kauheaa...

Minulle on sanottu myös sosiaalitoimen puolelta, etteivät asiat kuulu minulle vaan hänen lapsilleen. Enkä voi siis sanella mitään...

niin eikö ole ihan hänen asiansa siihen puuttua.

Jos ei huomaa, niin voithan hänelle kertoa näistä asioista. Esim. siitä, että häneltä viedään tavaroita tai siitä, että haluaisiko olla yksityisessä hoitokodissa, kun kerran rahaa riittää. Eikö se mummo voi nimetä jotain ulkopuolista edunvalvojakseen? Loppuu sitten tavaroiden vienti. Niin, ja mummo voisi vaikka ilmoittaa lapsilleen, että tekee testamentin ja lapset eivät saa kuin lakiosan, ja testamenttiin kirjataan nämä tavarat ennakkoperintönä, jolloin se lakiosakin jää aika pieneksi...

Vierailija
4/4 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jakanut kaikki tavaransa jo läheisilleen. Lähes kaikkien tavaroiden esim. tauluissa ja lasiesineissä on maalarinteippi jossain kohdassa joka ei näy ja siellä sen ihmisen nimi, jolle tavara mummon kuollessa menee.

Muusta omaisuudesta mummo on määrännyt testamentissa, joka taas on mummon lakimiehen hallussa. Lakimiehellä on myös lista kaikista tärkeimmistä irtonaisista omaisuudesta mitä mummolla on, joten kukaan ei voi vetää salaa välistä ja viedä tavaraa.

Lapset eli ahne äitini ahneine sisaruksineen kiristelee hampaitaan, mutta minkäs teet. Kyllä äiti lapsensa tuntee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä