Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko hampaiden puhkeaminen aiheuttaa korvatulehduksen?!

Vierailija
26.03.2011 |

Eli siinä se kysymys tuli!;) tytölläni todettiin korvatulehdus ja tänään sai viimesen antibiootti lääkkeen... nyt illalla satuin katsomaan tytön ikeniä kun hän haukotteli ja aivan kuin olisi ollut pieni "patti" ikenessä alhaalla, edessä!!??

samoilla kohdilla on ihan pienen pieni valkoinen piste, yritin sormella koittaa onko se hammas vai mitä, mutta tyttö ei avannut suutaan kunnolla! on ollut itkuinen jo reilun viikon (siitä päättelin että olisko korvatulehdus ja sehän se), syönyt 200-300ml vähemmän vuorokaudessa jo lähes kk ajan (kuitenkin painoa tullut reippaasti) ja siis muutenkin huono ollut syömään pitkän aikaa?? nuhaa tai yskää ei ole ollut ja yöt on kuitenkin nukkunut hyvin! ennen heräsi kerran yössä, mutta nyt 2 kertaa koska syö illalla huonommin joten yöllä on sitte herkemmin nälkä!

jostain luin että hampaiden puhkeamisella ja korvatulehduksella ei ole yhteyttä mutta sitten taas monilla palstoilla oli että näin olisi käynyt?! joten miten on?:) tytöllä ikää vasta reipas 3kk, mutta onhan niitä hampaita ollut jo vastasyntyneelläkin kuulemma!!;)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden puhkeaminen voi tietenkin aiheuttaa kipua lapselle, mutta ei se korvatulehdusta aiheuta. Hampaiden puhkeaminen voi tietysti vaikuttaa myös ruokahaluun.

Meidän kuopukselle tuli ekat hampaat jo vaille 3kk.

Vierailija
2/5 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mietin sitäkin jos nämä molemmat vain sattui tulemaan yhtäaikaa! kuitenkin tuntuisi tuo kuuri jo tehoavan kun itku ei ole enää samanlaista eli itkuisuus on vähentynyt, mutta ruokahaluttomuutta on vieläkin! mietityttää vain se valkoinen, ihan pienen pieni piste ikenessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mulla on kolme lasta, 11v,8v ja 2v.Kaikilla on ollu korvatulehdus JOKA hampaasta.

Korvatulehduksia ei ole ollut kenelläkään hampaiden puhkeamisen jälkeen.Nuorimmallakin jo kaikki hampaat mitä tähän mennessä kuuluu olla.

Kaksi lääkäriä on meille sanonut, että hampailla ja korvatulehduksilla saattaa olla yhteys.

Vierailija
4/5 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kysyi multa että onko hampaita tulossa! ihmettelin ensin että mitenhän se tähän liittyy, mutta vastasin vain että ei kai ja etten tarkaan tiedä miltä ikenen pitäisi näyttää hampaiden puhjetessa kun kyseessä on kuitenkin esikoinen! mutta lääkäri ei sitten sen enempää kyselly... jälkeenpäin tajusin että voisko näillä olla yhteyttä!

Vierailija
5/5 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös huomannut tytöllämme 1,5v, että kun hampaita tuli aina oli korvatulehdus (ensin vuoti nenä ja sitten meni korviin). Kysyin tätä lääkriltämme ja hän sanoi, että ei itse hampaiden puhkeaminen tee korvatulehdusta vaan kun hammas puhkeaa vuotaa nenä, limakalvot turpoavat jne. jonka seurauksena korvat tulehtuvat...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi