Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tekisit tässä tilanteessa?

Vierailija
25.03.2011 |

Takana kiireinen viikko ja liikuntakertoja on jäänyt väliin. Mies on poissa koko viikonlopun, joten viikonloppunakaan ei ole mahdollisuutta liikuntaan "omalla ajalla" ( kuntosali/lenkki tms) sillä lapsia ei voi jättää yksin kotiin.

Tänään saat omat työt siihen malliin että voit lähteä normaalia aikaisemmin ja mennä kuntosalille ennenkuin haet lapsen hoidosta sovittuna hakuajankohtana. Mikä vaihtoehto kuvaa toimintaasi parhaiten?

a) Tuollaista tilannetta ei koskaan tule, sillä liikut aina aamuisin miehen viedessä lapsen hoitoon

b) Menet salille ja haet lapsen sovitusti

c) Ei tulisi mieleenkään mennä lapsen hoitoajalla mihinkään vaap-ajan menoon. Liikut lapsen kanssa viikonloppuna ja kotona yksin

d) joku muu ratkaisu

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän elämässä, yksi viikko pitää voida kestää kiireistä elämääkin.

Vierailija
2/29 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinuna varmaan kävisin siellä kuntosalilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni C.

Ja näin ollut AINA

Vierailija
4/29 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

c

mut olenkin yksinhuoltaja

Vierailija
5/29 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi heti hoidon alussa, että jos sitten joskus pääset vähän aiemmin töistä, niin menet vaikka rauhassa kauppaan tai kahville ja haet sitten normaaliaikaan. Hän oli sitä mieltä, että äiti on pienen rauhalllisen hetkensä ansainnut.

Vierailija
6/29 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos äiti käy kuntosalilla joskus? Meillä ei ole ketään elossa olevaa, eikä sellaista turvaverkkoa että lapsia saisimme minnekään hoitoon ja miehelläni vuorotyö.

Kyllä työajan lyhennyksellä joudun joskus käymään harrastuksissa tai hoitamaan asioita, en kuitenkaan joka viikko. En ymmärrä, miten tarhantädin mielestä tämä on suurta itsekeskeisyyttä, mutta jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen. t. ei -ap

Vierailija
7/29 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavoin lasta haittaa jos äiti käy kuntosalilla joskus?

Tai siis äidin kuntosalilla käynti ei ole todellista hoidontarvetta vaan silkkaa mukavuudenhalua.

Vierailija
8/29 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis äidin kuntosalilla käynti ei ole todellista hoidontarvetta vaan silkkaa mukavuudenhalua.

Ja sinullako on oikeus määritellä, mikä on todellista hoidontarvetta? :) Jos se pieni 45min. auttaa äitiä jaksamaan paremmin? Minä ainakin maksan sen verran isoa hoitomaksua per kk, etten edelleenkään noista muutamista kerroista aio luopua tai koe, ettei se olisi todellista hoidotarvetta.

Vierailija
9/29 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinullako on oikeus määritellä, mikä on todellista hoidontarvetta? :) Jos se pieni 45min. auttaa äitiä jaksamaan paremmin? Minä ainakin maksan sen verran isoa hoitomaksua per kk, etten edelleenkään noista muutamista kerroista aio luopua tai koe, ettei se olisi todellista hoidotarvetta.

Rahaa ainostaan

Vierailija
10/29 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikunta ei voisi enää vähempää kiinnostaa

Vierailija
11/29 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta B

Vierailija
12/29 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi nuorinta on pk:ssa. Nuorempi 2.5v

Vien heidät aamuisin päiväkotiin klo 8-8.20.

Heillä alkaa aamupala 8.20.

Siitä huolimatta vien vaikka menisin iltavuoroon klo 12.

Mulle on aivan sama mitä ajattelevat. Itseasiassa he tietävätkin että teen kahta vuoroa töissä.

Yhden hoitajan kanssa juttelinkin että käyn monesti aamuisin lenkillä ennen töihin menoa niin hän oli sitä mieltä että huippu juttu että käy ihmeessä.

Ovat varmaan muutkin hoitajat nähneet kun käyn lenkillä.

Lapset haetaan viimeistään klo 16.00

Joskus aiemminkin. Välillä pidän vapaapäiviä ja pidän lapset kotona.

Kyllä mulla on oikeus ajatella myös omaa hyvinvointia ja omaa jaksamista.

Erittäin tyytyväinen ja hyvinvoiva olen ollut kun voin välillä tehdä omia juttuja.

eikä se ole pelkkää mukavuudenhalua.

Vierailija
13/29 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni varmaan saavat loppuiäkseen siitä traumoja, että ovat joskus 45min pidempään hoidossa, kun käyn kuntosalilla tai hoitamassa asioita esim.lääkärissä. Tätä tapahtuu keskimäärin kerran kuukaudessa, koska yleensä perjantaisin haen lapseni itse. Mutta koska olen myös reissuleski mieheni matkatöiden johdosta, ne pienet hetket itselleni silloin tällöin mieheni poissaollessa ovat tärkeitä. Juuri siksi, että liikunta nostattaa endorfiinitasoani, olen liikuttuani myös energisempi ja mukavampi äiti.

Joten nimenomaan ajattelen myös lapsiani. Meillä ei tosiaan ole ketään, kuka hoitaisi lapsia kuntoiluni ajan. Joskus vien heidät lapsiparkkiin ja joskus mies hoitaa, silloin kun on paikalla. Isovanhemmat ovat kuolleet ja toiset asuvat 600km:n päässä. Ja jos esim. ulkoilukeli on huono, jätän silloín menemättä. Mietin paljon lapsiani ja heistä kannan vastuun yksin hyvin pitkälti. Siksi nämä pienet hetket ovat minulle tärkeitä, todellakin koen olevani viimeinen ihminen jota kukaan voi moittia siitä syystä itsekkääksi. Lapseni eivät ole koskaan olleet yökylässä, eivät ole muualla hoidossa olleet koskaan kuin päiväkodissa. Ajattelen hyvin paljon lapsiani.

Vierailija
14/29 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmekä koskaan käy mieheni kanssa missään yhdessä tai ole käyneet, vaan sitten kun koko perhe on kasassa, olemme mielellämme ne hetket kaikki yhdessä. Joten voit aivan rauhassa syyllistää jotakin muuta, mutta minua eivät syytöksesi liikuta pätkääkään, sillä tiedän, ettei pidä paikkaansa.

Vierailija
15/29 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää sitä itseäänkin ajatella joskus :D

Vierailija
16/29 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei kuulu pkn väelle missä äiti on ennen kuin lapset hakee. eikä lapset siitä kärsi että äiti huolehtii myös itsestään.

Vierailija
17/29 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku äiti joskus viettää tunnin ns. omaa aikaa, kun lapsi on hoidossa.

Jos tekee mieli valittaa, niin valittakaa niille äideille, jotka vievät lapsensa hoitoon ja makaavat päivät pitkät kotona tekemättä mitään.

Lapsen ja hoitopaikan näkökulmasta voi sitäpaitsi olla parempikin, jos ei rikota rutiineja. Esim. meidän päiväkodissa ei hirveästi tykätä siitä, että haetaan aiemmin, kun se voi olla hankalaa ryhmän päivärytmin kannalta.

Vierailija
18/29 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen usein töistä suoraan uimahalliin ja sieltä lapsia hakemaan. Mulla liukuva työaika. Mielummin otan sen oman ajan silloin kun lapsilla pk enkä illalla kun lapset kotona. Mitä muuten se pkn väelle kuuluu jos lapset haetaan silloin kun on sovittu ja siitä maksettu? Me ilmoitettiin että lapset haetaan viimeistään sillon kun pk menee kiinni ja se oli sillä selvä. Yleensä lapset haettiin aiemmin mut joskus meni sinne klo 17 saakka.

Vierailija
19/29 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä oli lasten hoitoaikana sellainen tilanne, että pääsin töistä aina päiväuniaikaan, ja olimme sopineet, että haen lapset aina kolmen maissa, kun kaikki ovat hereillä ja välipalat syöty. Aikaa siis jäi niihin omiin menoihin siinä joka tapauksessa.

En kyllä tajua miten se lapsen kannalta eroaisi siitä, jos äiti tekisi töitä sen saman 45 minuuttia kuin on kuntosalilla. Onhan niitä kaikenlaisista syistä ihan vaan virikepaikkalaisiakin päiväkodeissa. Meidän lapset tosin olivat pph:lla, joten en tarkkaan tiedä miten hommat eroaisivat päiväkotiarjesta.

Vierailija
20/29 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mieluummin minä-minä-minä ja pakaranpiennennystreeni kuin olla lasten kanssa. Veisin lapsen mummolaan koko viikonlopuksi ja kuntoilisin vähän varastoonkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan