Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi ja lapsen vaatteet/tavarat

Vierailija
25.03.2011 |

Miten sanoa anopille asiallisesti että lapsemme ei tarvitse enään yhtään ainuttakaan vaatetta tai yhtään ainuttakaan lelua. Lapsi on 6 kk, anoppi tuo tälle jo nyt kalsareita ja t-paitoja mitkä ovat aivan liian isoja. Siis emmä sano, onhan se tottakai kivaa että saa avustusta, mutta meillä pursuu vaatekaapit lasten vaatteista, yksi hyllyllinen on liian isoja vaateita. Siit järki käteen kaikessa, ymmärrän muutaman vaatteen mutta anoppi tuo aina kasattain niitä vaatteita, ja nyut sitte ei viitsi itte ostaa sellasia vaatteita mitä haluais kun mihinkään ei yksinkertaisesti mahdu!

Lelujen kanssa on sama, leluja pursuu joka suunnasta ja koko ajan niitä vaan tulee lisää ja lisää. Suurinosa leluista on sellasia mitä lapsi ei vielä käytä moneen kuukauteen, saatikaan vuoteen ja nekin vievät vain turhaa tilaa ja aina kun anoppi tulee käymään (onneks ei kauheen usein) hän raahaa tavaraa lisää minkä kerkee, itse en edes ostaisi lapselleni sellaisia leluja, eikä niitä viittii kohteliaisuudenkaan vuoksi heittää pois.

Olen pyytänyt miestäni hienovaraiseti sanomaan äidilleen, mutta ei tämä mitään sano. Hänen mielestään leluja ei voi koskaan olla liikaa eikä vaatteita, vaikka ne kuulemma pursuisivatki kaapeista. Itestäni tuntuu tyhmältä mennä sanomaan anopille tuollaisesta asiasta, jos oma äiti ois käytössä ni asia ois mut mieskin vois hiukan joskus sanoa äitilleen vastaan mutta ei. Tai edes nätisti mainita asiasta. Huoh. Pienet on murheet, mutta kyllä se ärsyttää kun tilaa ei muutenkaan ole paljoa ja nyt vielä vähemmän.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eteenpäin sellaisille jotka todella tarvitsevat. Anoppi saa kantaa teille tavaraa = on onnellinen, sinä saat lahjoittaa apua tarvitseville = pitäis tulla hyvä mieli ja apua tarvitsevat saavat apua. Eli KAIKKI VOITTAA.

Ei se anoppi muista mitä kaikke on teille kantanut eli kiertoon vaan : )

Niin minäkin teen ja olen ihan tyytyväinen, sillä meillä ei ole varaa rahaa lahjoitella kenellekkään, mutta näin voin ainakin vähän auttaa, tai olla osallisena.

Vierailija
2/9 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan oli ilmaistu ihan asiallisesti. (Jätä vain miehesi kritisoiminen pois.)

Sano että olet ilahtunut siitä että anoppi haluaa antaa lahjoja lapselle ja avustaa teitä, mutta nyt vaatteita ja leluja on nyt tarpeeksi. Pyydä vaikka, että jos hän haluaa auttaa, hän voisi laittaa joskus ruokaa teillä/teille tai tuoda muuten syötäviä lahjoja. Se auttaisi lastakin. Tai napata lapsi joskus vaunulenkille jotta te vanhemmat saisitte hetken omaa aikaa.

Normaali ihminen ei loukkaannu tuollaisesta, jos asian sanoo syyttelemättä ja nätisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eteenpäin sellaisille jotka todella tarvitsevat. Anoppi saa kantaa teille tavaraa = on onnellinen, sinä saat lahjoittaa apua tarvitseville = pitäis tulla hyvä mieli ja apua tarvitsevat saavat apua. Eli KAIKKI VOITTAA.

Niin minäkin teen ja olen ihan tyytyväinen, sillä meillä ei ole varaa rahaa lahjoitella kenellekkään, mutta näin voin ainakin vähän auttaa, tai olla osallisena.

Hyvä idea mutta kyllä se anoppi muistaa, viimeistään siinä vaiheessa kun näkee vaatekaapin tai lelulaarin tyhjentyneen -.- Vähän turhan tarkka anoppi.

Vierailija
4/9 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että kärrääjiä on mummo ja kaksi lapsetonta tätiä. He kilpailevat myös keskenään ja käydessään penkovat kaapit, missä kenenkin lahja on jne. Kaikki vaatteet olivat keinokuitua, mahdollsiimman hankalia pukea jne. Lelut hajosivat heti.

Minä hikeennyn lopulta täysin ja sanoin, että ei kiitos, nyt riittää. Minä haluan itse ostaa lapsilleni vaatteet ja minä päätän, minkä romun keskellä elän.

Vierailija
5/9 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että se anopin tavara into tulee ihan heiltä kotoa, siellä on meinaan tavaraa niin paljon kun olla voi, keittiön pöydänkin saa tyhjentää sellaset 10 minuuttia ennen kuin siihen mahtuu syömään, mä olen anopille joskus maininnu että ei enää kiitos vaatteita, eniten mua ärsyttää se että anoppi tuo tässä vaiheessa sellaisia paitoja mitkä ri varmaan sovi edes vuoden päästä lapselle, ovat siis liian isoja. Ne sitten vievät kaappi tilaa meillä ihan turhaan..

Vierailija
6/9 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että kärrääjiä on mummo ja kaksi lapsetonta tätiä. He kilpailevat myös keskenään ja käydessään penkovat kaapit, missä kenenkin lahja on jne. Kaikki vaatteet olivat keinokuitua, mahdollsiimman hankalia pukea jne. Lelut hajosivat heti.

Minä hikeennyn lopulta täysin ja sanoin, että ei kiitos, nyt riittää. Minä haluan itse ostaa lapsilleni vaatteet ja minä päätän, minkä romun keskellä elän.

Juuri näin, nytten he ovat kylässä ja tavaraa tuli taas millä mitalla ja eikös se anoppi levittäny ne kaikki tohon olkkarin pölydällä ja siinä ne nyttenkin lojuvat, olisi näyttänyt ne ja laittanu takaisin pussiin mutta ei, piti jättää kaikki tuohon ja minähän ne siitä joudun siivoamaan, kämppä on aina myrskyn jäljiltä ku ne lähtevät. itse jos menen vieraiseen en sekota paikkoja, siivoan jälkeni sun muuta, mutta ei astioita lojuu pisin pitkin missäkin, roskia tiskipöydällä eikä niitäkään ole voinu laittaa roskikseen asti ja kaikkea muuta. Luojan kiitos he asuvat 500 kilsan päässä niin eivät käy usein. Lapsen kannalta tietty harmi, mut joka viikonloppu en jaksais aina olla siivomassa heidän jälkiään, ja juuri näihin tavaroihin, mä haluan että meillä pystyy kulkemaan ei siten että joutuu siirtämään tavaroita jotta pääsee eteenpäin. -.-

Vierailija
7/9 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/9 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ystävällisesti, että kiitos näistä vaatteista. Ne ovat vielä vähän isoja, mutta laitan ne odottamaan sitä, että vauva kasvaa. Nyt emme tarvitsekaan vähään aikaan vaatteita, kun on jo nykyisten jäädessä pieniksi valmiina uusia isompia.

Jos anoppi ei ymmärrä muuttaa tapojaan, antaisin kylmästi tavaraa eteenpäin niille, joilla on niille käyttöä. Kannattaa opetella siihen, että kaikkea ei tarvitse kohteliaisuus syistä säästää. Jos joku haluaa välttämättä ostaa tavaraa ja antaa teille ja saa siitä itselleen hyvän mielen, anna ostaa ja toimi tavaroiden kanssa niin kuin parhaaksi näet.

Vierailija
9/9 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea mutta kyllä se anoppi muistaa, viimeistään siinä vaiheessa kun näkee vaatekaapin tai lelulaarin tyhjentyneen -.- Vähän turhan tarkka anoppi.

Jos muistaa ja kysyy tavaroiden perään, voi sanoa nätisti ja suoraan, että valitettavasti meillä ei ole tilaa säilytellä sellaista tavaraa, jolle ei ole käyttöä, joten olen laittanut tavarat eteenpäin.

Ihan kaikessa ei tarvitse loputtomiin pelätä sitä, että joku loukkaantuu. Tahallaan ei tarvitse ketään loukata, mutta ei mihin tahansa tarvitse myöskään suostua siksi, että joku toinen pahoittaa muuten mielensä. Jos pahoittaa mielensä, anna pahoittaa.