Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapsen hyväksikäyttämistä tai muuten härskiä jos tekee sille usein suolihuuhtelun?

Vierailija
25.03.2011 |

Tai muuten väärin jos ei ole hyväksikäyttöä tms?

Naapurit harrastavat tätä, tekevät 2,5-vuotiaalle lapselleen suolihuuhtelun sillä apteekin pikku paketilla kun tämä ei ole kakannut kolmeen päivään. Kolmantena päivänä tekevät sen aina. Naapuri on kertonut minulle tästä eikä häpeä mitenkään eikä epäile ilmeisesti käytöstään. Sanoin että mielestäni se on turhaa ja suoli tottuu siihen. Kyllä se kakka tulee kun tulee. Naapuri tekee silti huuhteluja lapselleen.

Tänään viimeksi. Mitä mieltä olette, onko tuo väärin? Vai vouhotanko turhasta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä taida kakata luonnollisesti aikuisena enää

Vierailija
2/12 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoli tosiaan tottuu siihen. Aikuisena on sitten avanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen keho ja mieli vääristyvät, ihan sairasta! Jos ummetus on ongelma, siihen on ihan muut hoitokeinot. Hyi!

Vierailija
4/12 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaisessa ummetuksessa on tosi tärkeää pitää suoli tyhjänä, jottei peräsuoli veny.

Tekeehän jotkut vanhemmat lapsilleen katetrointejakin 6 kertaa vuorokaudessa, eikä sekään ole hyväksikäyttöä, vaan hoitotoimenpide.

Vierailija
5/12 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakka on ollut hirveän kovalla ja potalla on lähinnä itksetty. Mut satunnaisesti.

Vierailija
6/12 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhteluja jatketaan riittävän pitkään.

Vierailija
7/12 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota tehdään ennenkuin on kokeilu pehmeämmät keinot (luumu, levolac) ja vielä ilman lääkärin määräystä, niin kyllähän tuo aika extremelta vaikuttaa...

Vierailija
8/12 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi parka

Vierailija
9/12 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka pääsi sitten kroonistumaan, ja lapsi alkoi pelkäämään ja panttaamaan kakkaa. Lääkäri neuvoi (laktuloosin käyttämisen lisäksi) että ehdottomasti täytyy käyttää mikrolakseja eli tyhjentää suoli. Tätä jouduttiin tekemään n. puolen vuoden ajan 2-3 päivän välein kunnes kakkaamisen trauma väheni ja poika rupesi kakkaamaan ihan "luonnostaan". Neuvolassa juteltiin tästä ja on kuulemma aika yleinen vaiva. Tästä ei vaan kovin moni naapurilleen halua puhua.

Hoitoalalla olen itse ja poikani parhaaksi kyllä toimin..

Vierailija
10/12 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö koskaan anna esim Levolaccia?

Vie naapurille pullo Levolaccia ja käske antaa sitä lapselle.

tekevät 2,5-vuotiaalle lapselleen suolihuuhtelun sillä apteekin pikku paketilla kun tämä ei ole kakannut kolmeen päivään. Kolmantena päivänä tekevät sen aina.

Vierailija
11/12 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mielipiteistä!

Vanhemmat eivät tee tätä lääkärin määräyksestä vaan keksivät sen ihan itse. Lapsella ei ole joka päivä ummetusta, ei ole krooinen. Mutta jos tämä ei kakkaa kolmeen päivään niin tehdään heti suolihuuhtelu. Eli se vähän vaihtelee miten usein he tekevät sen. Mutta jos ulostetta ei tule itse kolmeen päivään niin he tekevät sen.

t. ap

Vierailija
12/12 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolaiset tekevät tuota. Samoin Hämäläiset. Jännä juttu. Joku kultuurien kiinnekohta. Ovat vissiin sukua toisilleen tai jotain.