Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka luottavainen olette talouteenne maailman taloustilanteesta huolimatta?

Vierailija
24.03.2011 |

Asutteko omistusasunnossa vai vuokralla ja perustelut luottamukselle.

Me asutaan omistusasunnossa, mutta en ole kovin luottavainen, sillä mies on työtön eikä ole korkeakoulutettu ja itse olen korkeakoulutettu, mutta en sellaisessa varman ammatin työpaikassa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tässä mitään hätää ole, eikä isompaa tulekaan.

Asutaan omistusasunnossa. On meillä muutakin omaisuutta, jota vois realisoida jossattuis, että työttömyys iskisi eikä töitä löytyisi. Ei meilläkään kummallakaan ole varma työpaikka (mies duunari, minä tohtori) mutta sen verran ammattitaitoa on, että kyllä sille aina joku ostaja löytyy.

Vierailija
2/6 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylennys tulossa ja headhunterit soittelee jatkuvasti. Itse olen töissä suuressa kansainvälisessä yrityksessä ja töitä on enemmän kuin ehtii tehdä. On velattomat autot ja mökki, talolainaa jäljellä 200 000€. Ei mitään hätää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditaan aika paljon, että taloutemme horjuisi huonompaan suuntaan. Omaisuus hajautettu emmekä ole riippuvaisia palkkatuloista.

Vierailija
4/6 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaalleen jo yksi lama-työttömyyskausi selätetty ja silloin oli asuntolainakin päällä. Nyt sekin on maksettu. Kaupungilla ja hoitoalalla olen töissä, ei näytä työpaikkakaan olevan vaakalaudalla. Miehellä säästöjä.

Vierailija
5/6 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on taas lomautettuna ja asunto oma. Tai no, pankille kuuluu osa.

Ei tää elämä tästä ainakaan paljoa voi kurjistua vaikka mitä tapahtuis.

Vierailija
6/6 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme omistusasunnossa jota ei ole kokonaan maksettu, mutta lainaa ei ole niin valtavasti etteikö pystyttäisi selviämään siitä jos toinen meistä jäisi työttömäksi, etenkin kun siitä olisi kuitenkin jotain erorahojakin luvassa.

Miehellä on todennäköisesti minua pienempi riski jäädä työttömäksi, mutta toisaalta kapeampi erikoisala, joten hänelle työllistyminen muualle olisi ehkä vaikeampaa.

Mulle oikeastaan sopisi jonkinlainen downshiftaamisenkin ajatus. En mitenkään musertuisi jos joutuisimme pistämään talon myyntiin ja ostamaan halvemman asunnon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi