Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan lukuvinkkejä perheen pienimmille! :)

Vierailija
24.03.2011 |

Meillä 2,5v tykkää erityisesti näistä:

* Pupu Tupuna -kirjat, joista lemppari on Utelias Pupu Tupuna

* Aksu ja ukonilma (kovasivuinen)

* Tarina Petteri Kaniinista (kovasivuinen)

* Nalle Puhin tarinalipas

* Kotitilan eläimiä (luukkukirja)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringon muna

Hattulan väki

Vierailija
2/6 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisa kirjoista, Richard Scarryn kirjoista, erilaisita Muumi ja Myyrä kirjoista, Camilla Mickwitzin kirjoista, myös omat vanhat lasten oman kirjakerhon kirjat 80-luvulta ovat olleet suosittuja, lähes kaikista kirjoista, joissa on kulkuneuvoja,

Kirsi Kunnaksen Tapahtui tiitiäisen maassa on varmasti kaikista kirjoista meillä luetuin ja muutenkin lapsi tykkää runoista ja loruista. Myös erilaiset laulukirjat kuten Nina Bellin Pienet sammakot, jossa myös hauska kuvitus, ovat suosittuja. Tietenkin kaikki luukku yms. kirjat innostavat myös. Ne vain tahtovat hajota aika helposti vaikka muut kirjat yleensä kestävätkin aika hyvin. Myös Teemu ja Sanna kirjat ovat ihan kivoja. Myös Janoschin Suurta Panamakirjaa on meilä luettu tai kuvia katseltu innolla todella paljon.

Kaikkineen lapseni tuntuu tykkäävän melkein kaikista kirjoista. Esimerkiksi on nyt innostunut kovasti Nalle puh sarjakuvista.

Listatkaapa muutkin teidän lasten suosikkeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojat 2v9kk ja 3v9kk tykkää Pepistä ja äitikin tykkää lukea :)

Kunnaksen Tassulan tarinat (Ujo Elvis, Hurja Harri, Puhveli Bill) on kans suosikkeja

Luukkukirjat, repimisongelman oon ratkaissu kontaktoimalla luukkusivun ja siinä samalla luukun, on aika työläs ihan repimällä irrottaa..

Tove Janssonin Kuinkas sitten kävikään ja Kuka lohduttaisi Nyytiä, tuossa Kuinkas sitten kävikään oon vahvistanu aukkojen reunat kontaktilla..

Sit ihan katseluun Missä on kissa? Missä on kaivinkone? Missä on merisiili? kirjat :) Ovat ihania

Vierailija
4/6 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi on niin pieni, etten vielä tiedä, minkä ikäisille sopivat minkälaiset kirjat. Itse taas olin siitä hassu, että luin ties mitä maailmankirjallisuuden klassikoita ihan pikkunassikkana. Multa siis puuttuu tietämys siitä, minkä ikäisille ostaisin lahjaksi minkälaisia kirjoja. Esim. Tatu ja Patu -kirjat, Richard Scarryt ja Mauri Kunnakset - minkä ikäiset tykkäävät? Mitä kolmevuotiaat lukevat?

Vierailija
5/6 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti Sanna hammaslääkärissä

Vierailija
6/6 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä ainakin noita Mauri Kunnaksia, lähinnä siis Koiramäkiä (unohdin listasta kun aiemmin listasin suosikkeja) on luettu tosi pienestä pitäen ja uskoisin niiden kestävän aikaa kiinnostavan vielä vähän isompanakin. Mutta esim. Seitsemää koiraveljestä, joka meillä on en vielä juuri halua meidän alle 2-vuotiaalle lukea koska siinä on aika hurjia ja väkivaltaisia kohtauksia.

Sellaiset älykkölapset, jotka oppivat lukemaan todella pienenä ja voivat siirtyä vaikka maailmankirjallisuuden klassikoihin alle kouluiässä ovat varmaan asia erikseen mutta luulisi heidänkin kuitenkin olevan viehättyneitä myös kunnon saduista ja kauniista kuvituksesta ym. Itse ostaisin yli vuoden ikäisille lähinnä ei kovasivuisia kirjoja mutta riippu toki vähän kirjan tyypistä.

Kolmevuotiaita luulisin yleisesti kiinnostavan kaikki mainitsemasi ja myös esim. Muumikirjat yms. Kirjakaupoistahan voi varmaan kysellä mitä yleensä kolmivuotiaille ostetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi