Huomenna mulla mahantähystys ja nyt jo nukun huonosti kun jännitän sitä.
Mitenkähän siitä selviää mahdollisimman vähillä "traumoilla"?
Kommentit (13)
Muista keskittyä hengitykseen. Minulla hoitaja isuit vieressä ja hoki rauhallisella äänellä "nenän kautta sisään, suun kautta ulos". Heti jos en keskittynyt hengittämiseen rupesin yökkäämään.
Itse selvisin ilman rauhoittavia. Koko toimenpide ohi alle 10 minuutissa.
Tsemppiä sinulle, kyllä siitä selviät.
Mulle on tehty se kaksi kertaa. Ensimmäinen kerta Suomessa ilman mitään lääkitystä, ei rauhoittavia eikä puuduttavia. Ikävä kokemus. Toinen kerta ulkomailla. Täällä ei edes kysytty haluatko vaan ilman muuta annettiin rahoittavia sekä kurkku/suu puudutettiin. Hyvä kokemus. Miksi Suomessa terveydenhuollossa pitää kipu ja epämiellyttävyys vaan kestää? Miksi ei voida tehdä tutkimukset miellyttävimmiksi ja käyttää lääkitystä kun ne kerran on saatavilla?
Mulla on huomenna juurihoito ja se jo jännittää niin hirveesti etten varmaan nuku :(((
se on aivan kamalaa,kun makaat siinä se letku suussa,ja tunnet,kuinka se lima vaan valuu norona suupielestäsi.. mutta sehän kuuluu asiaan,keuhkoputket alkavat tuottaa limaa,kun yrittävät saada tavaraa pois sieltä,joka ei kuulu sinne. eli se letku:D
Mulle on tehty se kaksi kertaa. Ensimmäinen kerta Suomessa ilman mitään lääkitystä, ei rauhoittavia eikä puuduttavia. Ikävä kokemus. Toinen kerta ulkomailla. Täällä ei edes kysytty haluatko vaan ilman muuta annettiin rahoittavia sekä kurkku/suu puudutettiin. Hyvä kokemus. Miksi Suomessa terveydenhuollossa pitää kipu ja epämiellyttävyys vaan kestää? Miksi ei voida tehdä tutkimukset miellyttävimmiksi ja käyttää lääkitystä kun ne kerran on saatavilla?
Samaa olen miettinyt, ihan kuin hoitohenkilökunta olisi niin sadistista porukkaa, että "nöyryytetään" potilasta tilaisuuden tullen. Tai sitten ollaan vaan niin välinpitämättömiä ja turtuneita, ettei paljon potilaan ahdistukset kiinnosta. Tai sitten se on se iänikuinen raha....
Miksi Suomessa terveydenhuollossa pitää kipu ja epämiellyttävyys vaan kestää? Miksi ei voida tehdä tutkimukset miellyttävimmiksi ja käyttää lääkitystä kun ne kerran on saatavilla?
jokin paikka siihen asti, kunnes puudutusaineen tai rauhoittavan vaikutus lakkaa, ja suomalainen ei halua maksaa tällaisia ylimääräisiä juttuja toimenpidelaskussaan.
Minä kyllä lähdin toimenpiteen jälkeen heti kotiin (autolla ajo kiellettiin), joten tämä ei voi olla syynä.
t. se ulkomailla asuva
Siinä on mukana sairaanhoitaja, joka tukee sua. Kerro että pelottaa. Se on kyllä nopeasti ohi. Letku ei ole hirveän paksu, pikkusormen paksuinen.
Mulle on tehty kaksi kertaa: eka kerta oli hirveä ja siitä jäi tosiaankin traumat (tehtiin yksityisellä) ja toka kerta menikin sitten yllättävän leppoisasti (julkisella).
oli kamala, mutta ajattele positiivisesti, mitään reikiä suhun ei tehdä eikä aikaa tarvita operaatiosta toipumiseen, jos vaikka vertaa polven tähystykseen.
ei mitään mukavaa, sen katetrinlaitto vaikeinta tai siis inhottavinta,
yököttää ja vedet valuu silmistä jne, mutta yritä niellä ohjeiden mukaan, nni on nopeaan ohi
ja muutenkin se hengitys on tärkeää, nii ei tule sitä yökötystä niin paljon,
aika nopee tutkimus on , eli ei ihan niin kauheet loppujen lopuksi
niin yökkäily helpottuu huomattavasti.