Millainen nainen antaa miehelleen pettämisen anteeksi?
Naisella ei ole mitään kunnioitusta itseään kohtaan, jos antaa pettämisen anteeksi.
Ei se että mies rikkoo perheen, asettaa myös vaimon hengenvaaraan.
Sukupuolitautien kanssa ei ole leikkimistä.Tuskin edes pettäjät suojautuu.
Miksi olette antaneet anteeksi? Miten sai puhuttua ympäri?
Kommentit (43)
Kuinka älykästä on vetää esimerkiksi 10 vuoden toimiva suhde vessanpöntöstä alas yhden seksi kerran takia?
Tämä kysymys pitää tietenkin esittää pettäjälle. Sitäpaitsi "toimivasta suhteesta" voi näissä tapauksissa harvoin puhua. Ainakaan pettämisen jälkeen.
Eihän pettäjä sitä suhdetta ole lopettamassa vaan huonon omantunnon omaavaa mustasukkainen puoliso.Mielestäni suhteessa on hitosti tärkeämpiäkin asioita kuin toisen vieraissa käynti (mikä ei muuten milläänlailla tarkoita esim. että parisuhteen seksi olisi huonoa tai riittämätöntä).
Yksiavioisuus on vain ja ainoastaan joidenkin uskontojen tuoma kulttuurillinen asia. Ihminen ei luonnostaan ole yksiavioinen!
Mikä hiton oikeus puolisolla on omistaa toinen seksuaalisesti. Eihän puoliso muutenkaan voi omistaa tai määrätä toisen tekemisiä, joten miksi ihmeessä seksi olisi poikkeus tästä?
Päädyt siten varmasti yhteen kumppanin kanssa joka jakaa sinun arvomaailmasi, kuten ymmärrät, myöskään oma käsityksesti suhteesta ei ole se ainoa toimiva / ainoa hyväksyttävä. Ja muistathan että myös sinun puolestasi tulee hyväksyä se että kumppanilla on oikeus harrastaa seksiä toisten kanssa.
No 12-vuotta yhteistä parisuhdetta takana, joista 10 vuotta avoimessa suhteessa. Suhde toimii erittäin hyvin (vieraissa käydään silloin kuin huvittaa, alussa enemmän nykyään korkeintaan kerran tai kaksi vuodessa).
Ymmärrän kyllä ettei tämä sovi (läheskään) kaikille mutta en ymmärrä että ihmiset alkavat moralisoimaan tässä asiassa.
jos mies olisi tunnustanut sen heti on aloin hänen muuttuneen käytöksen vuoksi epäillä pettämistä, koska se piti jo silloin paikkaansa. Sitä en antanut anteeksi että mies syytti sitä ennen kauan aikaa minua vainoharhaiseksi, epäili minun itse pettävän kun otin sellaisen hänen kohdalla puheeksi ja oli muutaman viikonlopun pois kotoa kostoksi mun vainoharhaisuudesta. Pyysin anteeksi mieheltä omaa epäilyäni jota silloin häpesin ja mies laittoi minut pyytämään sitä anteeksi vielä lukemattomia kertoja eri sen jälkeen. Se oli nöyryyttävää. Kun mun epäilykseni selvisikin aiheelliseksi niin suhde oli heti ohi. Välittömästi.
jos mies olisi tunnustanut sen heti on aloin hänen muuttuneen käytöksen vuoksi epäillä pettämistä, koska se piti jo silloin paikkaansa. Sitä en antanut anteeksi että mies syytti sitä ennen kauan aikaa minua vainoharhaiseksi, epäili minun itse pettävän kun otin sellaisen hänen kohdalla puheeksi ja oli muutaman viikonlopun pois kotoa kostoksi mun vainoharhaisuudesta. Pyysin anteeksi mieheltä omaa epäilyäni jota silloin häpesin ja mies laittoi minut pyytämään sitä anteeksi vielä lukemattomia kertoja eri sen jälkeen. Se oli nöyryyttävää. Kun mun epäilykseni selvisikin aiheelliseksi niin suhde oli heti ohi. Välittömästi.
Erositkö nyt pettämisen vai valehtelemisen takia? Minusta tuo kuullosti enemmän siltä, että mies valehtelemalla loukkasi sinua niin paljon, että se riitti tuhoamaan suhteen.
Väittäisin, että toimiva suhde menee harvoin poikki pettämiseen. Jos pettäminen puolestaan on seurausta huonosta suhteestä niin ero on melko varma. Mutta tuliko ero silloin pettämisen vai huonon suhteen takia?
sillä suhteen alussa on pelisäännöt sovittu sellaisiksi, että jos vierasta lihaa tekee mieli tai kauniimmin sanottuna ihastuu toiseen, siitä kerrotaan ENSIN puolisolle. Sen verran edellytän kunnioitusta toista kohtaan.
Tosin epäilen, että mies ei ehkä kuitenkaan kertoisi, koska tietää seuraukset ja ilmeisesti musta vielä vähän tykkää, mutta jos kiinni jää, niin peli on sillä selvä. Miehellä on kuitenkin koko ajan täysi vapaus vaihtaa toisenlaiseen kumppaniin, meitä kun ei sido yhteen mitkään ns. velvoitteetkaan.
tai hyväksyy sen, että mies "loisii" ja nainen elättää... Sellainen nainen, joka ei arvosta itseään ja antaa miehen tehdä kaikkea paskaa "kun tässä nyt vaan kävi näin". Vakioselitys on että kyllä se mies muuttuu ja onhan se niin ihana silti!!!
Yksi tuttu oli synnyttämässä ja sillä aikaa mies tuhlasi naisen rahoja 300 e baarissa. Nainen antoi anteeksi ja nykyään mies on jo neljän lapsen isä ja työttömänä elää naisen rahoilla.
vaan uskoo naisvihaajien mielimantraan eli siihen nainen ilman miestä on huono nainen.
parisuhteen mittana. Itse oletamme periaatteessa toisiltamme uskollisuutta tälläkin osa-alueella, mutta enemmän sattuisi moni muu henkinen uskottomuus (eli ei sitouduttaisi enää perheeseen, olisi valehtelua, jatkuvaa mökötystä, toisen hyväksikäyttöä tms).
Mielestäni on hassua on, että juuri seksisuhdetta toiseen aikuiseen ihmiseen pidetään kaiken uskottomuuden kamalimpana ja anteeksiantamattomimpana muotona.
Eihän pettäjä sitä suhdetta ole lopettamassa vaan huonon omantunnon omaavaa mustasukkainen puoliso.
Mielestäni suhteessa on hitosti tärkeämpiäkin asioita kuin toisen vieraissa käynti (mikä ei muuten milläänlailla tarkoita esim. että parisuhteen seksi olisi huonoa tai riittämätöntä).
Pettäjä ei ole lopettamassa, mutta antaa aiheen lopettamiselle. Eli kysymys pitää esittää pettäjälle.
Voi olla sinänsä tärkeämpiä asioita kuin vieraissakäynti, mutta vieraissakäynti kertoo luottamuksen puutteesta, mikä puolestaan kertoo huonosta suhteesta. Luottamus on kaiken a ja o.
No 12-vuotta yhteistä parisuhdetta takana, joista 10 vuotta avoimessa suhteessa. Suhde toimii erittäin hyvin (vieraissa käydään silloin kuin huvittaa, alussa enemmän nykyään korkeintaan kerran tai kaksi vuodessa).
Ymmärrän kyllä ettei tämä sovi (läheskään) kaikille mutta en ymmärrä että ihmiset alkavat moralisoimaan tässä asiassa.
Kuinkahan moni pettäjä olisi valmis elämään avoimessa suhteessa? Veikkaan, että loppujen lopuksi aika harva. Petetyksi tuleminen on yleensä kova paikka niillekin, jotka sallivat itselleen syrjähypyt.
Victoria Beckham, odottaa pettäjämiehelleen neljättä lasta!
Myötä ja vastamäessä voi merkitä toisille enemmän kuin toisille. Ja paljon painaa millainen tilanne suhteessa ollut, miten kaikki tullut ilmi ja millainen asenne puolisoilla jne.
Jokaisen oma asia. Eikä todellakaan tarkoita että naisella olisi automaattisesti huono itsekunnioitus jos tahtoo pelastaa pitkä kumppanuuden.
Jokainen tekee elämässää omat ratkaisun ja muut voivat pitää omat ratkaisut ominaan.
parisuhteen mittana. Itse oletamme periaatteessa toisiltamme uskollisuutta tälläkin osa-alueella, mutta enemmän sattuisi moni muu henkinen uskottomuus (eli ei sitouduttaisi enää perheeseen, olisi valehtelua, jatkuvaa mökötystä, toisen hyväksikäyttöä tms). Mielestäni on hassua on, että juuri seksisuhdetta toiseen aikuiseen ihmiseen pidetään kaiken uskottomuuden kamalimpana ja anteeksiantamattomimpana muotona.
60 vuotta yhden ihmisen kanssa ja siinä voi olla syviä kuoppia meillä kaikilla. Ei se fyysinen uskottomuus välttämättä ole maailmanloppu ja arkun kannen viimeinen naula...
Eihän pettäjä sitä suhdetta ole lopettamassa vaan huonon omantunnon omaavaa mustasukkainen puoliso.
Mielestäni suhteessa on hitosti tärkeämpiäkin asioita kuin toisen vieraissa käynti (mikä ei muuten milläänlailla tarkoita esim. että parisuhteen seksi olisi huonoa tai riittämätöntä).
Pettäjä ei ole lopettamassa, mutta antaa aiheen lopettamiselle. Eli kysymys pitää esittää pettäjälle.
Voi olla sinänsä tärkeämpiä asioita kuin vieraissakäynti, mutta vieraissakäynti kertoo luottamuksen puutteesta, mikä puolestaan kertoo huonosta suhteesta. Luottamus on kaiken a ja o.
Mielestäni kännipano ei milläänlailla kerro luottamuksesta... Suhteen luominen vieraaseen on tietysti eri asia mutta vartiin toimitus pimeessä ei mielestäni ole kovinkaan merkittävä asia...
Mikä muuten on pettämistä? Tanssiminen? Suuteleminen? Suihinotto? Käsihoito? Pano? entäs jos antaa käsihoidon kumihanska kädessä niin ei synny edes fyysistä kontaktia?
nainen voi olla vahva ja periksi antamaton kumppani joka kokee kumppanuuden olevan satunnaisen panon yläpuolella.
Jos on löytynyt loistava kumppani jonka kanssa aidosti natsaa. On hauskaa yhdessä, yhteiset arvot, yhteinen perhe ja yhteiset unelmat. Sitten tapahtuu joku hetkellinen kriisi ja erilleen ajautuminen joka johtaa kännipanoon... tai mies on ravintolassa ja upea daami käy päälle niin ei se tee minusta kenestäkään miehestä poisheitettävää rukkasta! Se on sitten puntaroitava kun kohdalle sattuu... Itse osaisin kuvitella että joku mitätön yhdenyönjuttu ei saisi minua jättämään miestäni. Sen sijaan suhde voisi olla vaikeampi sulattaa... mutta siitäkään ei voi tietää jos erilleen on lähdetty ja jos se onnistuu kriisin jälkeen ajamaan sukset samaan suuntaan...
Hmm, mua ei niin kauheasti ole haitannut, että miehellä on silloin tällöin ollut joku yhden yön juttu reissuillaan. Itsellänikin kerran tai pari, mutta harvemmin, olen yksiavioisempaa sorttia. En siitä varsinaisesti ole haltioissani, mutta ei se lopulta ole meidän suhdetta nakertanut. Meillä menee mielestäni tosi hyvin.
Mutta me kyllä puhuttiin säännöt selväksi heti alussa. Valehtelua en antaisi anteeksi.
pettämistä voi antaa anteeksi se toistuu kuiteski uudellee ja uudelleen
Tässä kolme syytä:
-Yhteinen firma, yhteinen talous, yhteiset lapset
Toisaalta mies antaa minullekin vapauden flirttailla niin paljon kuin haluan, eikä kysele työmatkojeni perään.
t: nimim. been there, done that...
eikä kumpikaan ole tuota päätöstä katunut. Itse olen ihan oikeasti katunut sitä "hairahdusta" enkä ikinä tekisi sitä uudelleen. Tästä on nyt jo 5vuotta ja kaikki on paremmin kun koskaan! =) Ei aina pidä tuomita niin jyrkästi. Moni pettää mutta ne ei koskaan tule ilmi..itse kerroin koska halusin mieheni voivan päättää mitä haluaa tehdä.