Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Britannian lihavin teini Georgia Davis - katsoitteko eilistä dokumenttia?

Vierailija
23.03.2011 |

Eilen tuli dokumentti brittiläisestä Georgia Davisista, jota tituleerattiin UK:n ja ilmeisesti myös koko maailman lihavimmaksi teini-ikäiseksi. Dokumentin teon aikana tyttö on 15-vuotias ja lukuvuosi, jolloin hän stipendin turvin pääsi amerikkalaiseen nuorten terveellisiin elämäntapoihin erikoistuneeseen kouluun on ilmeisesti 2008-2009.

Hyvin koulussa kiloja tuntui lähtevän (33 stonesta 18 stonesiin) ja lukukauden päätyttyä Georgiasta oli tullut esiin itsevarmempi nuori nainen joka omien puheidensa mukaan oli "motivoitunut" elämän muutoksensa ylläpitämiseen.

No, todellisuus onkin sitten toinen...

Googlettamalla nimittäin selviää, että tyttö painaa nykyään vuonna 2011 ja 17-vuotiaana enemmän kuin koskaan aiemmin!! Eli lukukausi laihdutuskoulussa jenkeissä on mennyt kankkulan kaivoon ja stipendi hukkaan. Tyttö palasi vanhoihin tapoihinsa miltei heti kotiin palattuaan ja lihoi takaisin vanhoihin mittoihinsa ja reilusti vielä siitä ylikin, vaaka näyttää järkyttävästi 40st6lbs. Surullista. :(

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/features/3460058/40st-teen-Georgia…

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tämä ap:n linkissä oleva sama USAssa laihtunut tyttö nyt taas todella lihonut tuohon kuntoon? Nettilehden päivityksen mukaan on.

Toivoin niin parasta ja olin tosi iloinen hänen hyvistä tuloksistaan. Miten ihmeessä joku voi syödä itsensä tuohon kuntoon? Itseäänhän tuosta voi syyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä 2v otetussa kuvassa ettei ihan kaikkea painoa parissa vuodessa ollut tullut.

Vierailija
4/23 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 17 kg ylipainoisena, 39-vuotiaana naisena, sanoisin että addiktien takana on hankaluus muuttaa aiempi elämä aivan toiseksi. On sosiaalisesti hyväksyttyä haukkua lihavaa laiskaksi ym. mutta ajatelkaa siitä lähtökohdasta että miten pysyvästi itse pystytte muuttamaan elämäänne? Koulupinnarista työteliäs ja ahkera, peliaddiktista kivaksi perheenisäksi tai viininlitkijästä veden juojaksi.

Syöminen aikaansaa nousuhumalaa vastaavan hyvänolon ja on yksi tapa hakea tyydytystä. Jos ei saa vanhemmilta mallia muuhun, on hyvin haastavaa tehdä se yksin. Monet ihmiset pystyvät arvoimaan elämäänsä vasta keski-iässä, kun lapsuuden traumoista on riittävästi aikaa.

Minä vaihtaisin 20 vuoden syömishäiriön=ahmimisen mielälläni addiktivapaaseen elämään. Toisaalta en käytä alkoholia, tupakoi tai käytä huumeita eli sikäli elän mallikelpoisesti.

Syömishäiriö on lievänäkin ulospäin näkyvä, useimmat addiktit pystyy salaamaan paremmin.

Vierailija
5/23 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on 19-vuotias ja 400 kg (62 stones)

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012052515623237_ul.shtml

Vierailija
6/23 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja talo jouduttiin purkamaan, että saatiin tyttö ulos hoitoon :(

Vierailija
7/23 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huono ennuste on ollut alusta asti. Olisin silti toivonut että olis saanut itseään niskasta kiinni.

Vierailija
8/23 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAssa tilanne parani, koska Georgia pääsi pois ympyröistä, jotka aiheuttivat hänen sairastumisensa.

Vierailija
9/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika isokokoinen on kyllä. Briteissä noita on ja Jenkeissä.

Vierailija
10/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mietinkin et miten sille tytölle kävi. Toivottavasti saa itsensä kuntoon.

Vierailija
11/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näytä kuivankesän oravalta eikä rypyt näy :D

Vierailija
12/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän painoi kiloissa lihavimmillaan? Aika isokokoinen on kyllä. Briteissä noita on ja Jenkeissä.

No nykyään (2011) on lihavimmillaan ja painaa siis reilut 40 stonesia joka kiloissa on reippaasti yli 250 kiloa!!

Laihtuessaan Usassa painoi kotiin palatessaan "vain" n. 114 kiloa.

Järkyttävää miten joku voi päästää itsensä tuohon kuntoon! Tyttö on pelkkää muodotonta läskiä, ihraa ja makkaraa.

Tuossa ei ole kyse mistään päivittäisistä mcdonalds käynneistä tai satunnaisista suklaakakuista vaan jatkuvasta ruoan suuhun tunkemisesta. Päästäkseen tuohon kuntoon vain reilun vuoden aikana täytyy tosiaan tehdä työtä syömisensä kanssa.

Toki taustalta löytyi isän äkillinen kuolema tytön varhaislapsuudessa, mutta mun mielestä siitäkin oli tullut tuolle tytölle vaan tekosyy, jolla pystyy aina oikeuttamaan lihomisensa ja sysäämään vastuun muualle kuin itselleen. Itse se sitä mössöä naamaansa työntää, ei kukaan tai mikään muu.

Vierailija
13/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koin olevani vanhemmista, erityisesti äidistä vastuussa. Siitä seuraa ihan järkky perusturvattomuuden tunne johon ei auta mikään. Olen ollut koko elämäni aika sekaisin. Tällaien parentifikaatio on yksi kaikken salakavalimpia mielenterveysongelmien aiheuttajia koska lapsi vaikuttaa pärjäävän niin hyvin = esiittää vahvaa ja reipasta koettaessa pitää vanhemman kasassa/terveenä/mitä nyt kulloinkin.

Vierailija
14/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin niin peukkuja tytön muodonmuutoksen puolesta :(. Äitinsä oli raukkamainen, avuton nössö ja siksi tuo leirikin teki niin hyvää tytölle, kun pääsi pois kotoa!

Vierailija
15/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä tuossa täytyy olla taustalla jokin muukin kuin vain liikasyöminen ahdistukseen.

En ihan alusta katsonut ohjelmaa mutta vaikka minä lähes 90kg söisin kuinka paljon olen päässyt suurimmillani 92kg sen jälkeen saan syödä vaikka kuinka ei painoni kasva ja tätä on jatkunut jo 15v.

Tiedän muitakin lihavia eivätkä he suuresta ruokamäärästä huolimatta liho enää vaikkapa 100kg jälkeen vaan pysyvät saman kokoisina.

Vierailija
16/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tyttöhän kertoi esim. ennen tuota Amerikan lukuvuotta, että oli aloittanut UK:ssa ahmimisen ohella myös juoda reilusti alkoholia. Eli alkoholi varmaan ruokkii tuota ahmimista ja päinvastoin. Pelkällä ruoalla ei itseään tuohon nykyiseen kuntoon saa 1,5 vuodessa.

Tyttö vaikutti jollain sairaalla tavalla sulkeutuneelta ja sisäänpäinkääntyneeltä. Toki lihavuus on sen hänessä osittain varmasti aiheuttanut, mutta tuntui siinä olevan jotakin muutakin. Onkohan mt-ongelmat tai henkiset sairaudet/kehityshäiriöt suljettu pois?

Pälyili kulmiensa alta, ei tervehtinyt muiden häntä tervehtiessä ja terapiasessioissa heittäytyi suorastaan hankalaksi. Vaikea tuollaista on kenenkään auttaa, jos tyyppi valehtelee, käyttäytyy vastentahtoisesti eikä näytä todellista sisintään rehellisesti!

Tuo isän kuolema ja äidistä huolehtiminen tuntuvat suorastaan tekosyiltä, joihin on helppo vedota ottamatta itse vastuuta omasta olomuodostaan ja syömisestään. "En itse söisi, mutta syön siksi koska...."

Miten tämä tyyppi muuten konkreettisesti auttoi äitiään tai huolehti hänestä? Äitihän ajoi itse autolla, kävi kaupassa, teki ruoat, sisusti tytön huoneen... Missä vaiheessa se Georgian mainostama auttaminen astuu kuvioon? Lisäksi tuolla äidillähän oli avomies, joka ilmeisesti auttoi mammaa esim. Georgian vaihto-oppilasvuoden aikana...

Surullista että joku "tuhlasi" kalliin stipendin.

Vierailija
17/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tyttöhän kertoi esim. ennen tuota Amerikan lukuvuotta, että oli aloittanut UK:ssa ahmimisen ohella myös juoda reilusti alkoholia. Eli alkoholi varmaan ruokkii tuota ahmimista ja päinvastoin. Pelkällä ruoalla ei itseään tuohon nykyiseen kuntoon saa 1,5 vuodessa.

Tyttö vaikutti jollain sairaalla tavalla sulkeutuneelta ja sisäänpäinkääntyneeltä. Toki lihavuus on sen hänessä osittain varmasti aiheuttanut, mutta tuntui siinä olevan jotakin muutakin. Onkohan mt-ongelmat tai henkiset sairaudet/kehityshäiriöt suljettu pois?

Pälyili kulmiensa alta, ei tervehtinyt muiden häntä tervehtiessä ja terapiasessioissa heittäytyi suorastaan hankalaksi. Vaikea tuollaista on kenenkään auttaa, jos tyyppi valehtelee, käyttäytyy vastentahtoisesti eikä näytä todellista sisintään rehellisesti!

Tuo isän kuolema ja äidistä huolehtiminen tuntuvat suorastaan tekosyiltä, joihin on helppo vedota ottamatta itse vastuuta omasta olomuodostaan ja syömisestään. "En itse söisi, mutta syön siksi koska...."

Miten tämä tyyppi muuten konkreettisesti auttoi äitiään tai huolehti hänestä? Äitihän ajoi itse autolla, kävi kaupassa, teki ruoat, sisusti tytön huoneen... Missä vaiheessa se Georgian mainostama auttaminen astuu kuvioon? Lisäksi tuolla äidillähän oli avomies, joka ilmeisesti auttoi mammaa esim. Georgian vaihto-oppilasvuoden aikana...

Ensinnäkin kyse on teini-ikäisestä, miltei lapsesta. Toisekseen juuri tuollaiseksi mielenterveysongelmat saattavat tehdä, ai mitenkö sellaisia ihmisiä autetaan, no ihan kuule asiantuntujat juuri sitä miettivät ja sitä varten kouluttautuvat!

Vierailija
18/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi jestas. Ensinnäkin kyse on teini-ikäisestä, miltei lapsesta. Toisekseen juuri tuollaiseksi mielenterveysongelmat saattavat tehdä, ai mitenkö sellaisia ihmisiä autetaan, no ihan kuule asiantuntujat juuri sitä miettivät ja sitä varten kouluttautuvat!

Katsoitko edes koko dokumenttia? Kommenttisi vaikuttaa hieman...hmmm...yksinkertaiselta.

Amerikassa Georgialla oli mahdollisuus terapeutteihin ja ammattilaisten räätälöimään elämäntaparemonttiin. Asenne kuitenkin vaikutti olevan esteenä ainakin niissä sessioissa, joita dokkarissa näytettiin. Jotta terapiasta olisi todellista hyötyä, pitäisi terapoitavan itsensä olla yhteistyökykyinen. Kukaan ei voi auttaa väkisin ketään, eikä Georgian tämän hetkisen tilanteen ja painon huomioonottaen apu mennyt tässäkään tapauksessa perille asti.

Minäkin mietin miten Georgia äitiään lopulta edes auttoi? Äitihän se teki kaikki ruokaostokset ja vielä ruoankin kotona. Sotkuisuudesta päätellen siivouksesta ei huolehtinut kukaan. Georgia itse keskittyi omien kertomustensakin mukaan nukkumiseen, netissä surffailuun, tv:n katsomiseen ja syömiseen. Äitihän Georgiaa enemmän hoitaa kuin Georgia äitiään. Kouluahan hän ei ole tainnut virallisesti käydä enää vuosikausiin, hänhän pyysi tehtävätkin kotiin ja lopetti koulussa käymisen fyysisesti.

Vierailija
19/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan loppuun asti katsonut mutta Georgiahan sai jenkkilässä kiitosta nimenomaan asenteestaan ja yrityksestään. Se oli kotona liian yksin ja jumissa äitinsä kanssa. Ja ylipaino oli kroonistanut sen yksinäiseksi ja osallistumattomaksi. Sepä se että joku asuntolassa asuminen seuraavat 10 vuotta voisi olla ratkaisu. Kun keho on päässy tolle mallille se huutaa ruokaa ja painon ylläpito on vaikeaa. Kysy keneltä tahansa lihavuustutkijalta. Ton tytön ennuste kotona oli alunperinkin toivoton ilman huomattavaa apua kotomaassa. Olisi ollut ihme jos olisi tuosta pystynyt nousemaan.

Vierailija
20/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan loppuun asti katsonut mutta Georgiahan sai jenkkilässä kiitosta nimenomaan asenteestaan ja yrityksestään. Se oli kotona liian yksin ja jumissa äitinsä kanssa. Ja ylipaino oli kroonistanut sen yksinäiseksi ja osallistumattomaksi. Sepä se että joku asuntolassa asuminen seuraavat 10 vuotta voisi olla ratkaisu. Kun keho on päässy tolle mallille se huutaa ruokaa ja painon ylläpito on vaikeaa. Kysy keneltä tahansa lihavuustutkijalta. Ton tytön ennuste kotona oli alunperinkin toivoton ilman huomattavaa apua kotomaassa. Olisi ollut ihme jos olisi tuosta pystynyt nousemaan.

Jenkit nyt aina hehkuttaa miten "kaikki on upeasti". Siksi jenkkilästä saadut kiitokset yrityksestä ja asenteesta voi jättää täysin omaan arvoonsa.

Georgian ongelmana tytön kieroutuneen elämänasenteen lisäksi on yhteiskuntaluokka, johon he äitinsä kanssa kuuluvat. Ovat valitettavasti wt-porukkaa. Iäkäs, hampaaton äiti elää varmaan täysin yhteiskunnan tukien varassa ja tyttärestähän on hyvää vauhtia tulossa ihan samanlainen tallustaja, ilman minkäänlaista koulutusta. Ruoka ostetaan Lidlistä tai vastaavasta halpakaupasta ja ruokavalio koostuu pääasiassa halvasta junkista, valkoisesta vehnäjauhosta, sokerista ja rasvasta.

Toki sitä miettii, että tulisihan se varmaan "köyhillekin" halvemmaksi juoda sen sokerisen coca-colan tilalla esim. kaloritonta vettä tai jättää nettiyhteys hankkimatta ja käyttää nekin rahat vaikka terveellisempään ruokaan ja säästyvä aika lenkkeilyyn, joka ei maksa muuta kuin vaivaa...

Ainahan jenkkejä pidetään lihavina, mutta kun Georgia ainoana brittinä ilmestyi paikalle, näyttivät ne kaikki muut ihan mini-ihmisiltä tai jopa normaaipainoisilta.