Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puuttuisitko asiaan- lapsen kännykkään tuli eilen pilapuheluita

Vierailija
23.03.2011 |

Lapseni oli ulkona joten minä vastasin puhelimeen. Noin 7 kertaa soitettiin, kikatusta, mölyämistä ja sitten luuri lyötiin kiinni.

No tiedän kuka soittaja on, naapurin tyttö. Mukava tyttö ja lapseni kaveri. Viimeisellä kerralla kun soitti niin alkoi sitten juttelemaan kanssani ihan järkevästi kun sanoin ett onko sulla kaikki kunnossa kun koko ajan soittelet. Kysäsin ett täytyskö mun soittaa sun isälle tai äidille onko kaikki kunnossa. No puhelut loppu tohon.

Mietin vaan ett sanosinko hänen vanhemmilleen kuitenkin. Siks en viitsis sanoa kun tiedän ett nillä on aika kova kuri ja sais varmaan arestia tms...

ootteko huomannu ett harrastaako lapset paljon tämmösiä puheluita ja mikä niiden tarkoitus on?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkuu tai toistuu, niin sanoisin.

Vierailija
2/15 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos näitä puheluita tulee uudestaan, sitten sanoisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puuttuisi asiaan, paitsi jos tosiaan jatkuu vielä.

Vierailija
4/15 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko antanu rangaistuksia tms?

Vierailija
5/15 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kavereiden pilasoittojen kohteena. Lapsi ihmetteli itku kurkussa, muiksi kaverit kiusaavat ja kiusaamistahan se nimen omaan onkin. Soitin vanhemmille hyvässä hengessä ja pilailusoitot loppuivat heti. Ei varmasti ole soitelleet muillekaan enään. Kaveruus ei tästä kärsinyt, yksi lapsista taisi olla meillä kylässä heti muutaman päivän kuluttua. Haluaisin kyllä isekin tietää, jos oma lapsi pelleilisi kännykällä ja voisin jopa harkita pientä ranagaistustakin. Mutta ainakin olisi sopiva hetki puhua vakavasti.

Vierailija
6/15 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös että onko tämä joku heidän oma "vitsi", että toisille näin soitellaan.

Kysyitkö siis omalta lapseltasi enempää asiasta?

Vierailija
7/15 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikää on vähän. Meille tuli todella paljon lasten kavereilta kaiken maailman kiljunta/mölinäsoittoja silloin, kun lapset olivat n. 7-11v. Yleensä tehtiin niin, että mies sitten vastasi puhelimeen, lapset jostain syystä säikähtää enemmän, kun miesääni vastaa ;)

Yleensä jossain vaiheessa pennut kertovat toisilleen, miten soittaa niin, ettei numero näy. Ihan alussa tulikin noi soitot niin, että näki soittajan numeron.

Vierailija
8/15 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitteli joku päivä mulle varmaan 10 kikatuspuhelua. Yritin soittaa takaisin, jotta käskisin lopettaa, mutteivat vastanneet. Sitten taas soi puhelin ja pakkohan mun 6-vuotiaan soittoon vastata. En ehdi mitään sanoa, kun toisessa päässä sanotaan jotain tyyliin: "mun repes housut" ja taas luuri korvaan.

Pidin pientä puhuttelua, kun tuli kotiin. Eivät ole jatkaneet. Tuossa iässä se vaan on niin hassua, kun on kännykkä...

Vierailija
9/15 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tekee kiusaa ja asia kuuluu vanhemmille.

Jos oma lapsesi tekee pahaa niin et haluaisi tietää?

Ei aresti ole mikään tiukka kuri. Sitä annetaan jos lapsi on tottelematon. Omalta lapselta lähtisi myös kännykkä arestin lisänä. Et sinä siihen saa vaikuttaa vaikka miten omia lapsia pellossa haluaisit kasvattaa.

Vierailija
10/15 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis me ei soitettu tai puhuttu näiden soittelijoiden vanhempien kanssa, puhelut loppuivat kun mies vastasi ja jutteli lasten kanssa. Vaikka se VOI olla kiusaamista, se voi joskus olla myös yksinäisen lapsen todella kömpelö tapa saada huomiota. Tai jotenkin itsensä esille. Lapsilla kun noi taidot on vielä hakusessa.

Se voi olla kiusaamista, jos muutenkin jätetään ulkopuolelle ja sorretaan - ja sitten vielä soitellaan kimpassa ja puhutaan rumia. Mutta yleensä se motiivi ei ole varsinaisesti "paha", vaan huomion haku. Se, jolle soitetaan, voi pikemminkin olla jollain lailla kiinnostava ja hänen huomiotaan halutaan, mutta tapa on vain - no sanotaanko lapsellinen/kömpelö eikä kovin tehokas.

Illalla me pistettiin lapset myös jättämään luurit alakertaan ja äänettömälle. Yösoittelutkin loppuivat siihen, ei kukaan jaksa kuukausitolkulla soitella klo 23 jälkeen, jos ei koskaan saa vastakaikua. Meille nimittäin pojalle jotkut tytöt soittelivat varsinkin viikonloppuisin ihan puolilta öin, vaikka lapset siis jotain 8-9v silloin.

Vierailija
11/15 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-vuotiaasta uuden kännykän omistajasta, niin varmaan ihan normaalia. Juuri siksi mä en vastaa lapseni kännykkään. Meilläkin naapurin lapsi aluksi soitteli lapsellemme yhtenään vaikkei asiaa ollutkaan kun oli saanut uuden kännykän, lapsellani oli puhelin ollut jo pitempään eikä hän ole muutenkaan mitään soittelijatyyppiä.

Vierailija
12/15 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkäyssoittoa! Tuollaisia nuo pienet ihastuneet ovat.

Ei missään nimessä yhteyttä vanhempiin, tuohan on viatonta kikattelua. Ettekö ole olleet koskaan ihastuneita lapsia?!

Vierailija
13/15 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siksi että lapselle tulee silloin opettaa puhelinetikettiä. Ja toivon myös että kun lapseni soittelee jollekulle niin että vanhemmat siitä tietää he kertoisivat minulle.

Koko kylä kasvattaa.

Vierailija
14/15 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos loppui tuohon, niin antaisin ehkä olla, hän kuitenkin jutteli kanssasi ja ymmärsi ehkä itsekin asian, kun puhuit vanhemmille soittamisesta.

Aikoinaan mun luokkakaverin isosisko teki vähän vastaavaa. Isäni otti hänet puhutteluun ja he juttelivat ja sopivat, että moista ei enää tehdä. Isäni oli sanonut, että jos tämä toistuu, hän juttelee tytön vanhempien kanssa asiasta. Ei toistunut.

Vierailija
15/15 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sellaiset veivattavat puhelimet. Soiteltiin esim. päpeille tai opettajille. Onneks ei jääty koskaan kiinni. Oli se jännää ja voi sitä kikatuksen määrää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi