Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olemmeko mielestäsi köyhiä?

Vierailija
23.03.2011 |

Perheen toinen vanhempi on töissä mutta tienaa aika vähän. TOinen hoitaa kotona lapsia, joita on aika monta.

Tästä johtuen asunto on iso, jotta suurperhe mahtuu elämään siinä.

Asuntolainakin on siis iso. Niin iso että rahat ei meinaa riittää elämiseen. Kitkutellaan siis, ja pärjätään juuri ja juuri.

jos myisi talon, niin siitä tietty saisi aika paljon rahaa, mutta koska jossain on asuttava niin uusi kämppä pitäisi hankkia tilalle. Eikä kerrostalokolmioon mahduta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos ette sentään köyhiä, niin pienellä rahalla eläviä.

Vierailija
2/11 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä avaus todistaa molemmat oikeaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan käsitys siitä, mikä on lapsiperheelle riittävä asunto on aivan toista kuin esimerkiksi 70-luvulla, puhumattakaan sitä aikaisemmista vuosikymmenistä. Nykyään jokaisella lapsella pitää olla oma huone, lisäksi vanhemmille makkari, iso olohuone, vierashuone, kodinhoitohuone, pukeutumishuone, sauna, pari suihkua, vessaa jne.

Minä en ole koskaan asunut yli 90 neliöisessä asunnossa, mutta hyvin olen kasvanut!

Vierailija
4/11 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vähän töissä, että saatte asumistukea tai muita sosiaalietuuksia?

Vierailija
5/11 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan käsitys siitä, mikä on lapsiperheelle riittävä asunto on aivan toista kuin esimerkiksi 70-luvulla, puhumattakaan sitä aikaisemmista vuosikymmenistä. Nykyään jokaisella lapsella pitää olla oma huone, lisäksi vanhemmille makkari, iso olohuone, vierashuone, kodinhoitohuone, pukeutumishuone, sauna, pari suihkua, vessaa jne.

Minä en ole koskaan asunut yli 90 neliöisessä asunnossa, mutta hyvin olen kasvanut!

sitten asiat oli huonosti, se ei ole mikään peruste sille, että asiat pitäisi olla huonosti myös nyt.

Vierailija
6/11 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten uskovaisia, mikä on tyhmän synonyymi.

Vierailija
7/11 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä!

Suomessa on ihan oma määritelmä köyhyydelle. Se on se raja, että tulot on niin pienet, että on oikeutettu toimeentulotukeen.

Pienituloinen on sellainen, jolla on oikeus saada asumistukea. Oikeutensa siihen voi laskea Kelan sivuilta.

Muut on sitten hyvä- tai parempituloisia.

Vierailija
8/11 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuuluu sarjaan turhat vastaukset. Jos 100 vuotta

sitten asiat oli huonosti, se ei ole mikään peruste sille, että asiat pitäisi olla huonosti myös nyt.

enkä ihan vielä ole satavuotias :) Kyllä se nyt vaan on niin, että viimeisen 10-15 vuoden aikana vaatimukset elintasolle ja sitä myötä myös kulutus on kasvanut räjähdysmäisesti. Ja köyhyys on aina suhteellista täällä pohjolan perukoilla, jos naapurilla on 20 neliötä enemmän tilaa, niin kyllähän siinä kaikki tuntee itsensä köyhäksi luuseriksi.

Vierailija
9/11 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitten taloudellisesti joutuu kitkuttelemaan?

Vierailija
10/11 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä jokaisella lapsella ole omaa huonetta.

Huomautan myös etten ole valittanut tilanteestamme, kiinnostaa vaan tietää tuo mitä otsikossa kysyin. Elämä on valintoja, siitä olen samaa mieltä.

ap

Vierailija
11/11 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on naurettavaa vähänkin parempi tuloisten aina vetoavan siihen että jossain on vielä köyhempää.

Ainakin minä koen olevani köyhä, bruttotulot noin 30 000€/vuodessa. Normaalien asumis-, vakuutus-, auto-, ruoka-, jne kulujen jälkeen saan kyllä tarkkaan säästää että saan ostettu uuden silitysraudan tai pyykinpesukoneen, auton kesärenkaat.

Vaatteita ostan tosi harvoin, koska työssä minulla on työvaatteet ja en suostu kulkemaan ruotsalaisten merkkien rääsyissä, joita ei ensimmäisen pesun jälkeen voi laittaa päälleen eli on tarkkaan harkittava mitä ostan ja milloin, sijoitus on kerralla suurempi mutta vaatetta voi silloin pitää vuosia eikä viikkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä