Rohtuma suupielessä - mikä avuksi?
Minkä vitamiinin puutostila aiheuttaa hankalan rohtuman suupieleen. Olen laittanut rasvaa useita kertoja päivässä mutta ei ota parantuakseen. Siis mistään herpes- tai afta-vaivasta ei ole kyse vaan luokittelisin jonkinlaiseksi muuksi iho-ongelmaksi.
Kun avaa suunsa niin ikäänkuin kiristää suupielessä.
Kommentit (8)
Jos ei helpota muutamassa päivässä, kannattaa hankkia voidetta, joka tehoaa myös sieni-infektioihin.
todennäköisimmin sienitulehdus. Paranee kortisonivoiteilla. Kokeile Daktacort tai Sibicort.
eikä bepanthenilla. minulla auttaa fucidin-niminen voide. voi olla reseptilääke. mulla auttaa ihan päivässä parissa, niin huomaa että alkaa pikaisesti paranemaan
b-vitamiinin puutostilaa avaa suupielet
rohtunut? Itselläni rohtuu joskus suupielet niin että suuta avatessa tuntuu kuin ne rapsahtais auki. Mutta iho ei ole varsinaisesti rikki. Lansinoh (se nännivoide) auttaa niihin hyvin ja nopeasti.
mutta syön joka päivä Bioteekin teho-B valmistetta eikä ole apua tullut. Ilmeisesti ei siis imeydy.
-ap-
Mysö nuo muiden suosittelemat kokeiltu.
"Pimafucort emulsiovoide sisältää kolmea vaikuttavaa ainetta. 1 g emulsiovoidetta sisältää 10 mg hydrokortisonia (mieto kortikosteroidi), 10 mg natamysiiniä (sienilääke) sekä 3,5 mg neomysiiniä (antibiootti)."
Saa ilman reseptiä ja tehoaa oli sitten hiivasientä tai bakteeria. :)
t. (olinkohan) 2
Mulla Pimafucort-voide apteekista auttoi. Mitkään vitamiinit tai muut rasvat ei.