Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaana synnyttämään

Vierailija
22.03.2011 |

Onko kukaan ollut synnyttämässä aivan hirveässä flunssassa tai muuten sairaana? Mulla LA tosi lähellä ja järkyttävä kurkkukipu/räkätauti päällä. Hengitys ei kulje, sattuu ja voimat on ihan poissa. Kävin päivystyksessä kun luulin etten saa happea tarpeeksi, mutta lääkäri tokaisi vaan ettei mitään ole tehtävissä ja että tilanteeni ei todellakaan ole kadehdittava.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. Toi vatsatauti on ollu koko ajan mun pelko nro 1 kun sitä on nyt liikkeellä. Toivoisin vaan että sais nenän tukkoisuuden pois jotta sais ilokaasusta kaiken irti. Ja kun se on muutenkin niin väsyttävää hommaa niin ei kyllä enää tätä lisäuupumusta haluaisi.

Vierailija
2/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku ja nenä molemmat _ihan_ tukossa, räkä ei kulje mihinkään suuntaan vaikka kuinka niistäis ja yskittää ihan hillittömästi.. ja LA meni tossa viikonloppuna.

On tää selkeästi kuitenkin jo paranemaan päin, toivotaan että ehditään molemmat parantua ennen h-hetkeä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siis kuumetta pari päivää ja olo meni aivan karseaksi, syyksi löytyi keuhkokuume. Kiireellinen sektio tehtiin, koska vauvan sykkeet romahti.

Vierailija
4/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa odottaa, että parannut ennenkuin menet synnyttämään.

Vierailija
5/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauva synty seuraavana päivänä. Ei ollu itku kaukana kun oksentelin, mutta synnytykseen mennessä (piti käynnistää) sain voimat takaisin. Kai siinä tulee adrenaliinia niin paljon.

Vierailija
6/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli aikoinaan aivan tolkuton flunssa, kun läksin synnyttämään. Ja ihme: sen 8 tunnin aikana minä synnytin, flunssa katosi ihan tipotiehensä! En ymmärrä kyllä, mutta näin vain tapahtui.

Vierailija
7/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos äiti on tosi kipeä, ja vauvan pitäis kuitenkin olla vierihoidossa, niin eikö siinä pelätä sitä että vauva saa saman taudin`? joku influenssa ei vissiin olis kovin hyvä juttu vastasyntyneelle?

Vierailija
8/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin synnytys käynnistyi. kamala yskä oli ja voimat ihan poissa. Kummasti sitä silti sai synnytettyä.

Ja synnytyksen jälkeen minut laitettiin, yllätys yllätys, neljän hengen huoneeseen yskimään ja niistelemään. Kyllä hävetti ja pyysin vieruskavereiltakin anteeksi. En todellakaan itse haluaisi sairasta lähelle vastasyntynyttäni...

Ja vauva ei muuten saanut tartuntaa ja itsekkin paranin sairaalassaolon aikana en kylläkään heti synnytyksen jälkeen.

Vierailija
9/22 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo tänään sain sitten antibioottikuurin tulehtuneeseen korvaan. Korva puhkesi muutama tunti lääkärikäynnin jälkeen itsestään. Olo aivan järkyttävä, kurkkukipu ja jättiflunssa jyrää yhä.

Vierailija
10/22 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse avasin nuhani semmoisella ennen synnytystä. Ja ehdin tokeentua tarpeeksi. Sitä saa sellaiset voimat synnytykseen, että yksi flunssa on pikku juttu. Lepäile vaan, älä stressaa!

Vierailija
11/22 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huoletta voi ottaa nenäsumutetta. Ei se enää siinä synnytyksessä mitään hallaa vauvalle tee.

Vierailija
12/22 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poskiontelontulehdus oli kun kakkosen synnytin. Edellispäivänä tehtiin punkteeraus ja sitten seuraavana syntyi vauva. Ei kyllä avannut yhtään poskia se homma. Mulla oli kamala yskä, yöllä en voinut nukkua, kun meinasin tukehtua - kaikki röörit siis tukossa. Kurkunpääntulehdus oli myös, ei yhtään ääntä: oli hiljainen synnytys. Tauti parani sitten heti, kun vauva oli mahasta ulkona. Raskaus saattaa ärsyttää limakalvoja.

Vierailija
13/22 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksoin hyvin synnyttää (19 h kesti) mutta synnytyksen jälkeen olin niin väsynyt että nukuin melkein 2 vuorokautta.

Vierailija
14/22 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tosin oli ilmeisesti synnytyksestä johtuvaa, kätilö sanoi että joillakin vaan oksettaa ja tulee kuumetta.

Ei ollut herkkua ei, mutta jotenki siitä selvisi.. =)

Olin jotenkin niin sumussa, että oikeastaan muista mitään. Toista lasta sitten kun lähin synnyttämään kuumettomana niin olin jopa kauhuissaan että tällastakö tää onki.. =D

minäkin oksensin synnytyksessä, olin ollut pahoinvoiva koko raskauden ajan. Ja sain yli 38 asteen kuumeen. Lääkäri kutsui sitä työlämmöksi.

Vierailija
15/22 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elävää keskimmäistä synnyttäessä oli jokin räkätauti. Huonekaveri oli kauhuisaan kun yskin. No eipä minua voinut poiskaan ajaa vauvan luota...

Vierailija
16/22 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdusarvot nousivat yhtäkkiä pitkän synnytyksen yhteydessä sekä minulla että vauvalla ja sain hevosen annoksen antibioottia suoraan suoneen. Hävis flunssat siinä samalla :D

Vierailija
17/22 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytin kyllä nasoliinia ihan runsaastikkin, että kyllä sä sitä voit laittaa että saat ees hengitettyä synnytksessä.

Vierailija
18/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen synnytetty kovassa flunssassa, ei ollut herkkua.

Vierailija
19/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kiinnostaisi kuulla miten selvisitte. Itse alan olla jo aivan kauhuissani ja hätäännyn joka supistuksesta että nytkö se alkaa.

Vierailija
20/22 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain hengitystä avaavaa lääkitystä (tavallisen kipulääkityksen lisäksi). Hyvin meni.