Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkytyin käydessäni kaupassa

Vierailija
21.03.2011 |

olen viime viikkoina pyrkinyt kiinnittämään huomiota lisäaineiden saantiin. Tänään meinasin ostaa marinoimattomia broilerin rintafileitä ja huomasin kauhistuksekseni, että paketin "valmistusaineista"(huom!)löytyi monta E-koodia! Mitä meille oikein syötetään? Ensinnäkin, olen kuvitellut, että lihaa ei "valmisteta", vaan se TEURASTETAAN... No, mä olen kyl tainnut jäädä kehityksestä jälkeen. Taidanpa ryhtyä luomuviljelijäksi ;-D

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi oppia lukemaan niitä, tossakin oli varmaan pakkauskaasuja pari-kolme?

Vierailija
2/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tarkista mitä ne e-koodit olivat! Jopa marinoimattomat täytyy pakata johonkin, jotta säilyvät hieman pidempään. Mutta vertaa marinoituja ja maroimattomia pakkauksia ja näiden e-koodeja keskenään, niin huomaat ehkä eron.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäämällä siihen vettä, suolaa ja kolmea e-ainetta, niin hyllyyn jää se blob minulta...

Oletteko koskaan käännelleet sellaista pakettia käsissänne ja yrittäneet saada suikaleita liikkumaan?

Vierailija
4/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vertaapa "broileria" ja broileria.

Se, että jossain mössössä on vielä enemmän lisäaineita, ei tee lisäaineella höystettyä ja suolalla ja vedellä pumpattua mössöä "naturelliksi"...

Vierailija
5/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap osti MARINOIMATTOMIA. Mikään missä on lisäaineita ei voi kai olla "naturel"

Vierailija
6/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osa lisäaineista suojelee ruokaa pilaantumiselta. En usko että on paluuta täydelliseen lisäaineettomuuteen, koska ruokamyrkytyksiäkään ei haluta.

Vierailija
7/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen viime viikkoina pyrkinyt kiinnittämään huomiota lisäaineiden saantiin. Tänään meinasin ostaa marinoimattomia broilerin rintafileitä ja huomasin kauhistuksekseni, että paketin "valmistusaineista"(huom!)löytyi monta E-koodia! Mitä meille oikein syötetään? Ensinnäkin, olen kuvitellut, että lihaa ei "valmisteta", vaan se TEURASTETAAN... No, mä olen kyl tainnut jäädä kehityksestä jälkeen. Taidanpa ryhtyä luomuviljelijäksi ;-D

Vierailija
8/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syötetään paskaa

Vierailija
9/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap osti MARINOIMATTOMIA. Mikään missä on lisäaineita ei voi kai olla "naturel"

Muistelinkin ostaneeni "Naturell" - suikaleita, jotka olivat ihan kunnon broileria (jos nyt tehokasvatettua kananpoikaa voi adjektiivilla "kunnon" luonnehtia...).

Tämä on siis vähän sama kuin "sokeroimaton", joka on makeutettu aspartaamilla ja asesulfamiK:lla...

Vierailija
10/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannamme rahamme lihanjalostamoille ja ostamme lisäainekyllästettyä lihaa, meille myös myydään sitä.

Vierailija
11/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi katsella niitä "miedosti suolattu" -kanoja, niissä on tosiaan e-aineita ja lihaa jotain 80%. Itse ostan täysin maustamattomia, ei niissä lue mitään e-aineita ja ovat pelkkää lihaa

Vierailija
12/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, oikeassa olet, tarkistin asian, tässä tuotteen sisältö:

Ainesosat: suomalainen broilerinfilee (85 %), vesi, suola (0,6 %), stabilointiaineet (E 415, E 450, E 451)

Eli suolan lisäksi myös noita stabiloimisaineita. Joku suomentakoon kuinka tärkeitä nuo ovat... ja miksi sitä suolaa pitää broileriinkin tunkea? Sekin on tavallaan "lisäaine"

Poimin seuraavaa wikipediasta: "Stabilointiaine on aine, jota lisätään muun muassa bensiiniin ja elintarvikkeisiin." ... " Stabilointiaineiden avulla lihavalmisteisiin lisätään suolavettä, jolloin lihatuotteen paino keinotekoisesti nousee ja lihapitoisuus laskee." Joo, tiiän, aina ei kannata luottaa wikipediaan, mutta silti....

niin, joo ja kyseessä broilerin ohutleike... ehkä siksi sitä ei voi kutsua fileeksi vaikka siltä näyttää...

Vierailija
13/13 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liha on maukasta ilman maustamistakin eikä kuitenkaan marinoitua paskaa, ja mureampaa. Sopii hyvin esim kanasalaattiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi