Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä turvaistuin vauvalle?

21.03.2011 |

Aloitan tämän keskustelun tänne enkä tuonne hoitotarvikkeita puolelle, koska siellä keskustelu on huomattavasti hiljaisempaa :)

Eli kyselisin mielipiteitä ja vinkkejä, mikä turvaistuin olisi hyvä turvakaukalon jälkeen? Meidän poika on pian 9kk ja jalat tulee jo Gracon turvakaukalosta yli ja painoakin oli 8kk neuvolassa jo hieman yli 10kiloa. Olemme tykänneet Gracon turvakaukalosta ja istuin voisikin olla samaa merkkiä, mutta myös joku muu kelpaa jos hyvä löytyy! Kriteereitä olisi, että istuin menisi mahdollisimman pitkään ja sen voisi asentaa aluksi selkä menosuuntaan ja sitten nenä menosuuntaan. Olen myös kuullut, että joissakin malleissa voi säätää istuinta hieman makuuasentoon, että lapsi voi nukkua matkalla paremmin.

Minkä merkkinen ja mallinen istuin teillä on ollut käytössä ja suosittelisitteko sitä?

Olisi kiva lähteä kauppaan katselemaan istuimia tietäen edes jotakin niistä ;)

Fanni ja poika 8,5kk

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös tytöllä nyt käytössä Gracon kaukalo telakalla ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen. Istuimen osto tulee kesällä ajankohtaiseksi, joten vinkkejä tosiaan tarvittaisiin. Samoja kriteereitä kuin edelliselläkin kirjoittajalla.

Vierailija
2/3 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli myös Gracon kaukalo ja ostimmekin sitten Graco Cosmic XTP:n ja on nyt käytössä kuopuksella.

Me ollaan tykätty tuosta, saa napakasti kiinni (en ole varma onko nykyään enää sellaisia klipseja millä vyöt saa hyvin kiinni istuimeen, meillä kun ei ole lukkiutuvia vöitä vanhassa autossa) ainakin tuon meidän istuimen. Selkä menosuuntaan laitettaessa tulee tukijalka ja lisä vyöt. Tuossa on rulla mitä kääntämällä istuimen etureuna nousee, jolloin lapsi on enemmän nukkuvassa asennossa.

Isohan tuo on ja toiset on sitä mieltä että tuo pään ympärillä oleva "tyyny" ei ole hyvä tai lapsi ahdistuu siinä (kun vertaa esim Britaxin TWE mikä on paljon avarampi) mutta kyllä meidän lapset on siinä viihtynyt. :)

Isommalla menee myös turvavyöistuimena.

Meillä toisessa autossa tuo TWE, sitä on kyllä käytetty tosi vähän. Mä oon niin ihastunut niihin vyöklipseihin et tuo TWE tuntuu olevan niin huterasti kiinni kasvot menosuuntaan laitettuna.

Minun ääni omalla kokemuksellani Cosmic XTP:lle. :)

-Bejpi, tyttö 12/06 ja poika 7/09

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin eilen paikalliseen lastentarvikeliikkeeseen ja siellä suosittelivat Britax Multitech istuinta, joka oli juuri myös tarjouksessa 299€ (oikea hinta 349€). Tällainen sitten lähti kotiin mukaan ja olen kyllä tyytyväinen, vaikkei sitä vielä ehditty eilen edes asentamaan autoon! :D Istuin asennetaan samalla tavalla kuin Bejpin kertoma Graco. Tämä Britax täytyy jo asennusvaiheessa laittaa hieman takakenoon, eli tässä ei ole mitään tuollaista vipua jolla voi käännellä istuinta pystympään ja kellalleen. Mutta eipä tämä haittaa, koska meidän poika on vielä niin pieni, että laitamme istuimen heti hieman kellalleen ja asennamme sen sitten pystympään kun näyttää siltä, että poika sitä vaatii.

Totesin kyllä tossa viikko sitten, että on loputon suo alkaa etsiä istuimista tietoa internetistä! Kaikilla on eri mielipiteet ja kokemukset ja näin ollen päätinkin luottaa kaupan asiantunteviin myyjiin, joihin olen jo luottanut vaunujen ja turvakaukalonkin valintaa tehdessä :)