Mies sanoi minulle aamulla...
töihin lähtiessään, että: "Tämä orja lähtee nyt töihin tienaamaan rahaa perheelleen, kun muut eivät sitä tee."
Ja tätähän olen minä kotona itkenyt koko päivän, kun vastaavanlaisia piikkejä saan kuulla jos en päivittäin, niin ainakin viikottain.
Olen kotona äitiyslomalla lapseni kanssa, kohta jään muutamaksi kuukaudeksi hoitovapaalle. Minulla ei ole työpaikkaa johon palata, mutta etsin kyllä. Mies on koko ajan suhtautunut kotonaolooni kuin lomailuun. Saan jatkuvasti kuulla, kuinka HÄN maksaa tämäkin laskun, kuinka HÄNEN rahoistaan on tämä ja se pois. Jos ehdotan jotain mukavaa yhteistä tekemistä perheellemme, hän kysyy heti että kenen rahoilla. Jos minulla ja lapsellani on ollut kiva päivä, koen siitä huonoa omaatuntoa, kun mies "joutuu" töihin. Jos taas minulla on ollut vauvani kanssa rankka päivä, en saa mieheltä mitään tukea, sillä hänen mielestään voin koska tahan ottaa päikkärit vauvan kanssa. Ja tätä rataa.
Mies heittää vitsia usein siitä, kuinka hän haluaisi olla koti-isä ja pelata tennistä päivät pitkät. Eli mene sinä vaimo pliis kovapalkkaiseen duuniin ja elätä meitä.
En tiedä enää miten suhtautua. :/
Kommentit (26)
te noita idioottimiehiä oikein löydätte?!
Voi että kun SUN pitää vaihtaa vaippa ja SUN pitää imettää ja SUN pitää kylvettää ja SUN elämäs on ihan yhtä helvettiä kun et voi olla tienaamassa OMAA RAHAA...
Kun se kotonaolo kerran on niin helppoa lomailua, niin mieshän voikin hoitaa koko homman viikonloppuisin. Saatte molemmat laiskotella =)
Lapsemme on n. 7,5kk.
Eilen mies totesi kävelylenkillä, että tavallista suurempi sähkölasku ottaa häntä päähän, koska hän joutuu senkin maksamaan. Ja ettei se varmaan minua hetkauta pätkääkään, kun kyse ei ole minun rahoistani. Hän joutuu sentään käymään töissä päivittäin tienaakseen nuo rahat. Tällaista kuulen jatkuvasti.
Ennen lapsen saantia maksoimme melkein kaiken puoliksi. Ehkä hän oletti, että sama meno jatkuisi myös perheellisenä, en tiedä.
Kuulemma olemme yhtenäinen yksikkö, mutta emme kuitenkaan, sillä kaikki taloudellinen vastuu on hänellä. Hän ei ymmärrä, että kova sähkölasku on yhtälailla minulta pois kuin häneltä. Tuntuu että hän rakentaa taloudellista vastakkainasettelua meidän välillemme koko ajan. Mutta eihän tämä minun taloudellinen riippuvuus miehestä ole jatkuva olotila, olenhan äitiyslomalla enkä millään työkyvyttömyyseläkkeellä tms.
Tuntuu vaan pahalta.
ihmisen todellinen luonto paljastuu vasta vastoinkäymisten tullessa. On olemassa miehiä, jotka haluavat että vaimo jää kotiin ja arvostavat tätä.
On yhteinen lapsemme. En tiedä miksi käytin minun-muotoa meidän-muodon sijasta. Mies on kyllä hyvä isä.
Kirjoitat "olen kotona äitiyslomalla lapseNI kanssa" ja "minulla on ollut vauvaNI kanssa rankkaa".
Jos tuo töihinlähtijä on lapsen isä, ehkä hän tuntee ulkopuolisuutta perheessä ja naljailee siksi kun kokee itsensä pelkäksi elätysautomaatiksi.
Älä nyt ota tuota liian vakavasti. Etsi töitä ja kun löydät, mies jää hoitovapaalle. Ei taida kyllä silloin paljon tennistä pelata ;)