Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ei välttämättä helpota elämää

Vierailija
20.03.2011 |

- sanoi poerheterapeuttini...

Onko totta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus helpottaa joskus ei.

Vierailija
2/10 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero vaikeuttaa elämää monella tavalla. Itse suree, lapset surevat, omat vahemmat surevat... Kaikki mihin on ennen saanut edes vähän apua kotona, onkin omalla vastuulla. Kun lapset sairastuvat, on aina vaikeaa. Ja eroaminen yksinkertaisesti maksaa ihan hitosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on voinut tosi huonosti, ero antaa sulle koko sun elämäsi takaisin. Se ei ole rahalla mitattavissa.

Vierailija
4/10 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä saattaa tulla todella monimutkaiseksi kun lasta pallotelleen kahden kodin välillä ja vastaa kaikesta yksin kun toinen ei ole edes satunnaisesti paikalla auttamassa.

Vierailija
5/10 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero vaikeuttaa elämää monella tavalla. Itse suree, lapset surevat, omat vahemmat surevat... Kaikki mihin on ennen saanut edes vähän apua kotona, onkin omalla vastuulla. Kun lapset sairastuvat, on aina vaikeaa. Ja eroaminen yksinkertaisesti maksaa ihan hitosti.

Ja exältä saa apua niin paljon kuin haluaa, asuu ihan lähellä. Ja rahakin jää säästöön.

Vierailija
6/10 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni helpottua on aivan väärä sana tuohon tilanteeseen.

Vierailija
7/10 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se yksiselitteisesti kaikilla tuosta noin vaan helpota - jos ollenkaan. Ja totta tuokin, että elämä voi parantua, muttei välttämättä helpota.

Oma elämäni kyllä sekä parani että helpottui. Vastuunjako on nyt selkeä ja kotona on kaikilla hyvä olla, kun yks tyranni mörrimöykky on poissa.

Vierailija
8/10 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämän laatu parani monelta osin, mutta heikkenikin - mm. väsymys, asioiden monimutkaisuus, ajan puute ja se, että joutuu olemaan lapsista erossa. Kokonaisuutena elämä on vaikeampaa mutta antoisampaa. Ja elämä on raskasta mutta ei samalla tavoin painava taakka kuin ennen eroa.

Uskoisin, että kokonaisuus riippuu pitkälti siitä

a. mikä on mielestäsi elämänlaatua

b. kuinka iso rooli arjen sujuvuudella on

c. kuinka vastuu jakautuu nyt ja kuinka se mahdollisesti jakautuu eron jälkeen

Mutta erosta selviää, joten käytännön hankaluuksiin kannattaa tarttua vasta, kun ne ovat kohdalla. Jos siis oikeasti haluaa erota.

Vierailija
9/10 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämäni helpottui sillä tavalla, että nyt minulla on yksi vaatija vähemmän. Lapsiakin jaksaa huomattavasti paremmin, kun ei tarvitse revetä niin moneen suuntaan.

Vierailija
10/10 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti jos esim et voi sietää miehesi uutta kumppania? Hän kuitenkin hoitaa sinun lapsiasi.

Mutta riippuu tietenkin, miten kamalaa elämänne nyt on...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä