Nolo: koska kehtaa laittaa välikausipuvun päiväkotiin?
Puku Reiman, eli ei ihmeempiä vuorikankaita, mutta ei ihan ohuimpiakaan.
Alle tulisi collegehousut ja -pusero koska fleeceä en ole tytölle löytänyt koossa 128cm.
6v täyttänyt, eli aika liikkuvaa sorttia.
Kommentit (11)
Jos teillä on vinkata hyviä lämpiä vaatteita sinne alle, niin laittakaa linkkejä.
Pitäisi olla siis jo vähän isompi koko, ja fleeceä ei tahdo oikein löytyä (ainakaan prinsessavaiheeseen sopivaa).
Lämpötila aamullakin plussan puolella.
Kyse ei ole kehtaamisesta, vaan lapsesi hyvinvoinnista.
Vanhemmathan ne lapsensa asiat päättävät. Ja tänne on ainakin ensi viikolle luvattu 5-7 asteen päivä lämpötilaa, joten toivonkin, että hoitolapsillani ovat vaatteet joissa eivät tukehdu.
En mä ainakaan vielä laittais. Asumme PK-seudulla ja tääällä on kunnolla lunta maassa. Kyllä ainakin ensi viikko mennään toppahaalarilla. Sitten kun on lumi vähän sulanut ja päivät kunnolla plussan puolella (ja monta päivää peräkkäin plussaa), niin sitten on vk-asun aika.
Varsinkin jos lapsi liikkuvainen, laittaisin kyllä alle villaa (joka ei hiosta mutta lämmittää) ja ihme jos et ole fleeceä löytänyt 128cm (ainakin urheiluliikkeissä ja marketeissa on).
Jos lapsi istuu paljon maassa ja leikkii vaikka ämpäreillä ja lapiolla, en vielä vaihtaisi alaosaa liian ohueksi, lumi ja jää hohkaa kylmää.
kun ite tarkenet ulkoilla tuulipuvussa 1-2h vähällä liikkumisella. maa on jäässä vielä pitkään ja voihan toppapuvun allekin pukea köykäisemmin iltapäivisin...itse ootan vielä vaikka lapset jo koululaisia.
mutta kun en millään raaskisi laittaa lapselle vk-haalaria, kun aamulla on vielä kunnolla pakkastakin ja lunta maassa kinoksittain...
liikkuvat kyllä hyvin runsaasti. Ja ihan joka päivä sitten näkee kuinka lapset ovat tuskissaan, kun on liian kuuma.
Esim. päiväkodissamme suurin osa 4-6vuotiaista pojista pelaa kaikki ulkoilut sählyä. Menkääpä itse koittamaan juosta 45min-2h untuvatakeissa:D
Toppahousut joiden alla pelkät sukkikset on ok, mutta välikausihousut, joiden alla paksut gollegehousut ja sukkikset ei riitä?
Tätä juuri tarkoitin kehtaamisella: aletaan heti kauhistelemaan, vaikka tosiasiassa välikausiasulla kyllä tarkenee vaikka pikkupakkasella, jos sopivasti välivaatetta.
Lämpötila aamullakin plussan puolella.
Kyse ei ole kehtaamisesta, vaan lapsesi hyvinvoinnista.
Ens viikosta on tulossa suht lämmin ja toppahaalari+kurahaalari voi olla jo aikas tuskainen.
Mä ajattelin kyl laittaa villahaalarin sen välikausipuvun alle, ja haalari on Lassien G-tech, elikäs aika kosteudenpitävä perushaalari.
Pistäkääs muutkin mielipiteitä.