Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rvk 22 ja runsas verinen vuoto? kokemuksia kaivattaisiin.

20.03.2011 |

Eli itselläni alkoi viime viikolla rvk 22+0 äkkisiltään runsas verinen vuoto (housut ilkkoihin asti veressä) ja siihen liittyvä jatkuva supistus. Vauvalla kuitenkin on kaikki hyvin ja istukkakin pitäisi olla korkealla takana, ei siis kohdunsuun äärellä. Kohdunkaulakin oli onneksi ihan normaali mittainen.

Nyt olen tämän viikon ollut kotona, vanhaa verta on tullut pitkin viikkoa vähenemään päin, nyt kahtena yönä tullut taas kirkasta tuoretta verta. Ei tosin holahduksina vaan ihan side on kyllä riittänyt. supistuksia tulee päivittäin levossakin, mutta ei nyt kauhean tiuhaan kuitenkaan. Vauva kuitenkin potkii.

Huomenna meillä on kontrolli ja toivottavasti saan sieltä lisätietoa, mutta tässä ei tosiaan ole edes arvailuja mistä veri tulee. Edellisessä raskaudessa ei mitään tämmöstä ollut. Huomenna saan kai b-strepto näytteen vastauksenkin.

Onko muilla kokemuksia? Kuinka kävi ja selvisikö syy? Hirmu raastava tilanne :(

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia kokemuksia täälläkin. 12+2 alkoi juurikin kuvailemasi tyylinen vuoto, jota tuli aivan hirveästi ja holahduksina. Diagnoosina oli kohdun takaseinässä oleva verenvuoto. Vuoto onneksi loppui vuorokauden sisällä. Meille sanottiin (kun oli näinkin alkuvaiheessa raskautta), että kyseessä on keskenmeno, mutta seuraavana päivänä ultrassa näkyikin täysin virkeä pikku vauva. =) Vanhaa verta on tullut toistaiseksi aika häviävän pieni osa, ja yleensä jonkun ponnistelun yhteydessä. Uudestaan ei siis ole tuoretta verta toistaiseksi tullut.

Eli kaikki voi siis olla hyvin, mutta koskaanhan sitä ei voi varmasti tietää. Päivä kerrallaan eteenpäin. Toivottavasti sinulla ja vauvallakin olisi kaikki hyvin! Tsemppiä!

Vierailija
2/3 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, tulin heti tänne hehkuttamaan hyviä uutisia! Eli äsken tulin lääkäristä, joka saikin selville verisen vuodon syyn! Eli nyt on sit kuitenkin mulla etinen istukka, joka on vuodellut ja kerännyt siihen kohdunsuun eteen sellasen verihyytymän, joka nyt sit tihkuttaa sitä vanhaa verta.En tiedä miksei viikko sitten tuo istukan reuna siinä kohdunsuulla sitten näkynyt. Uuttakin verta välillä tulee, mutta jos ei suurempia määriä tule niin ihan ok. Varsinaisen liikunnan kiellon sain, mutta muuten peruskotiaskareet saa tehdä. Ja vauvalla kaikki hyvin!

Onhan tuo vähän suurempi infektioriski, mutta toivotaan nyt, että se vielä sieltä häviäisi, kuukauden kuluttua on nyt sitten kontrolli! Mä oon niin onnellinen!

Mirelalle kiitos vastauksesta, toivotaan, että meillä kummallakin nyt jatkuisi nämä raskaudet ilman tuommosia kamalia vuotoja. Säikäyttää aivan hirveästi! Hyviä vointeja sullekin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdin tänne iloita hyvät uutiset, niin iltapäivällä meni sitten lapsivedet:(

Kiikuttivat yliopistolliseen sairaalaan ja nyt tilanne on sinänsä vakaa, että vauva voi hyvin, istukka toimii ja kohdunsuu on kiinni, ei supista, mutta lapsivesi meni tosiaan ihan kunnolla. Nyt sitten maayaan ja odotellaan, että vauva vähän vielä kasvaisi, toivottavasti jaksaa mukana useammankin viikon.

Lisäksi multa löydettiin jotain vasta-aineita verestä, niitä nyt tutkitaan sitten. ei ole se perinteinen rh-vasta-aine, mulla on itsellä nimittäin positiivinen.

Parempaa odotusta muille.

suukkosiili ja pieni neiti 23+4