Täydennä! Erosin kirkosta, koska...
Kommentit (13)
ja lopulta ärsyynnyin, kun kuulin kuinka pelottelivat tyttöleirillä, että jos ei usko, joutuu helvettiin.
Mä kuuluin kirkkoon lähes 40v vaikken ole koskaan uskonut, mutta kun kuulin kuinka pelottelivat lapsia, mulle riitti. Myös mieheni ja naapurin pariskunta erosi samaan aikaan ja samasta syystä. Mun mielestä uskon pitäisi olla positiivinen asia, josta saadaan elämään hyviä asioita, eikä kenenkään pitäisi joutua uskomaan siksi, että pelkää olla uskomatta. Oli siis hiukan väärä tyyli hankkia lisää uskovia piireihin...
koska en usko jumalaan ja minut oli kirkkoon lapsena itseltäni kysymättä liitetty.
koska en koskaan käytä kirkon palveluja. Lahjoitan saman summan kuukausittain valitsemaani hyväntekeväisyys järjestöön. Se että en kirkkoon kuulu ei tarkoita ettenkö voisi uskoa jumalaan.
Erosin kirkosta, koska en usko mihinkään uskonnolis paskaan enkä taivaaseen ja helvettiin. Uskon, että kuoleman jälkeen ihmisen sielu liittyy universumiin ja jatkaa elämäänsä jollain tasolla.
Ja käyn kirkossa pelkästään häissä ja hautajaisissa eli..
liityin toiseen kristilliseen seurakuntaan.
..syrjittiin törkeästi naispappeja.
niin tuskin se enää tapahtuisi.
Olisin mielelläni ollut uskovainen, mutta en vain pystynyt uskomaan.
Jäsen olen vielä syistä mitä en nyt jaksa selittää mutta multa meni siinä jotenkin maku koko uskonnosta. Aikaisemmin minulla oli kuiteskin jäljellä jotain peruspositiivista suhtautumista kirkkoon. Ja ymmärrän kyllä ettei Päivi Räsänen ole sama kuin kirkko, mutta jotenkin tuli sellainen olo ettei kirkko ikinä voi olla mun uskonnollinen koti jos sielä pitää edes kinata tällaisista asioista ja jos löytyy äänekäs osa kirkkokansaa jonka mielestä homoilla ei pitäisi olla samanlaista oikeutta hyvään elämään kuin muilla ihmisillä. Raamattu on mun mielestä jumalan innoittama mutta ihmisen kirjoittama horjuva yritys olla yhteydessä jumalan kanssa. Siinä on niin paljon aikasidonnaista ettei sitä minusta pidä yrittääkään pitää minään suorana jumalan sanana.
Minusta oikeaa uskontoa on se että hiljennytään ja rukoillaan ja koetaan jumalan läsnäolo upeissa asioissa mitä maailmasta löytyy ja kokoonnutaan yhteen kokemaan yhteyttä jumalaan. Ei sitä että kytätään kuka panee ketäkin ja millä värkeillä.
en mäkään eroa kirkosta, älä säkään siis eroa. Aion jatkaa työtä kirkossa aivan niinkuin aina ennenkin, lähimmäisen rakkauden käskyn mukaisesti. Tuntuu että paljon siitä oikeasta kirkon työstä jää tulematta suurelle yleisölle esille, koska siitä ei saa revittyä ilkeitä otsikoita. Kuinka perheitä tuetaan kerhoissa, yksinäisiä vanhuksia käydään tervehtimässä, nuoria kasvatetaan vastuullisuuteen. Mielenterveyspotilaita vahvistetaan. Ja muutenkin ilotaan iloissa ja suretaan suruissa. Kirkossa on muutakin kuin ääriliikkeet ja karismaattisuus.
koska en usko jumalaan ja minut oli kirkkoon lapsena itseltäni kysymättä liitetty.
en mäkään eroa kirkosta, älä säkään siis eroa. Aion jatkaa työtä kirkossa aivan niinkuin aina ennenkin, lähimmäisen rakkauden käskyn mukaisesti. Tuntuu että paljon siitä oikeasta kirkon työstä jää tulematta suurelle yleisölle esille, koska siitä ei saa revittyä ilkeitä otsikoita. Kuinka perheitä tuetaan kerhoissa, yksinäisiä vanhuksia käydään tervehtimässä, nuoria kasvatetaan vastuullisuuteen. Mielenterveyspotilaita vahvistetaan. Ja muutenkin ilotaan iloissa ja suretaan suruissa. Kirkossa on muutakin kuin ääriliikkeet ja karismaattisuus.
mentiin maistraatissa mielummin, sukulaiset ei oikein tykänneet :)
Myöhemmin liityin takaisin : )