Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sinun elämäsi tarkoitus?

Vierailija
19.03.2011 |

Mahdollisimman leveä elämä huvituksineen? Lisääntyä ja täyttää maa? Pitää huolta muista? Pysyä kauniina? Saada ihailua? Saada arvostettu asema? Palvoa Jumalaa? Raataa mahdollisimman nöyränä? Mikä? En oikein osaa päättää mikä se minulla on...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei ole ihan oma valinta

Vierailija
2/22 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitä ollenkaan? En usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heistä huolehtiminen ja sitten tietenkin se hyvä parisuhde kaiken pohjana ja perheen iloinen arki.

Kauneus meni jo, roppakin rupsahti, ihailu ei kuitenkaan pitkälle kanna pelkästään, jos ei elämässä ole onnellista sisältöä.

Arvostettu asema mulla on joo, olen ison perheen äiti ja arvostettu myös puolison taholta. Rahalla ei ihan kaikkea saa kuitenkaan mutta mukava sitä on sen verran olla, että arki sujuu.

Mutta kyllä näin yli nelikymppisenä sitä on monesta asiasta onnellinen, kun ei enää tarvitse tavoitella jotain erikoista, eikä kadehtiakaan kamalasti kun on huomannut, että se tärkein on jo elämässä. Eli perhe ja oma koti ja se sujuva arki.

Nuorempana tosiaan haikailin vaikka mitä, hienoa autoa, upeaa ulkonäköä, liutaa hyvinkasvatettuja lapsia ja hulppeaa huvilaa. Ja tietty hieno ura ja tunnustusta.

Mutta ei mennyt ihan noin ja nyt huomaakin nauttivansa ihan pienenpienistäkin pikkujutuista.

Vierailija
4/22 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puun, sammakon, hirven elämällä. Me synnytään, lisäännytään, eletään aikamme ja kuollaan pois.

Elämän tarkoitus on se että eletään, ollaan osana luonnon kiertokulkua.

Vierailija
5/22 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rukoilla ja tehdä työtä

Vierailija
6/22 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluution kannalta elämän tarkoitus taitaa vain olla pysyä hengissä ja lisääntyä.

Vierailija
7/22 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemisia tai tekematta jattamisia.

Vierailija
8/22 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman kärsimyksiä kunnes kuolee.

Vierailija
9/22 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on pakko mennä töihin ja siivota.

Vierailija
10/22 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on pakko mennä töihin ja siivota.

Vierailija
11/22 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katumatta jälkeenpäin mitään valintaani. Ja nimenomaan niillä eväillä ja niissä puitteissa, jotka minulle on annettu/mahdollistettu.

Vierailija
12/22 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se sopii mulle...

Vierailija
13/22 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en ole koskaan miettinyt asiaa tarkemmin.

Vierailija
14/22 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli elää Jumalan johdatuksessa, rukoilla ja tehdä työtä. tulla sellaiseksi miksi Jumala on minut tarkoittanut ja elää Jumalan suunnitelmassa.

Ei ole aina helppoa ja itsestään selvää ja välillä on suunta kateissa. Mut tää on kuitenkin todellista, tarkoituksenmukaista elämää. Jumalan johdatus on totta.

Haluan elää sellaista elämää, jota Jumala voi oikeasti siunata. Tätä oon oppinut tehtyäni pahoja virheita, syntiä ja kuljettuani omia teitäni. Ei ollut Jumalan siunasta elämässä eikä rauhaa sydämessä. oon kokenut näitten kahden asian eron, joten haluan pysyä nyt tällä todellisella siunauksen tiellä ihan kaikissa elämän asioissa ja tavoitteissa.

Vierailija
15/22 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 spiritual laws of success. Hän on vakaasti sitä mieltä, että jokaiselle ihmisellä on ihan oma elämän tarkoituksesa, juuri samanlaista ei ole kellään muulla ihmisellä.

Se tarkoitus on aina sellainen, että se hyödyttää myös muita ihmisiä kuin itseään. Ja tämän tarkoituksen löytäminen kuuluu olla päämäärä niin kauan kun sen löytää. Eli sitä etsiessä...

Vierailija
16/22 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän tarkoitus on se että eletään, ollaan osana luonnon kiertokulkua.

Ja kun kerta eletään, nautitaan tästä ainutlaatuisesta elämästä! Ja arvostetaan omaa ja muiden elämää.

Vierailija
17/22 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysytellä elossa ja lisääntyä sekä huolehtia jälkeläisistä, kunnses he pärjäävät omillaan.

Tuossa oma ajatusmaailmani pelkistettynä. Jos sitä raapaisee syvemmältä, tarkoitus on myös elää mahdollisimman onnellisena ja toisillekin - etenkin omalle perheelleen rakkautta ja hyvinvointia antaen, itseään tietysti unohtamatta.

Vierailija
18/22 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan lapset, mutta olisin voinut elää ilmankin (en toki enää). Tykkään pitää muista huolta. Tykkään olla kaunis. Tykkään ihailusta. Arvostutakin kaipaan (ainakin työelämässä). Itsensä toteuttaminen jossain määrin.

Nuo on tärkeitä, mutta en koe minkään niistä olevan elämäni tarkoituksen. Ajelehtija? Nautiskelija? Joku muu? Mikä?

Vierailija
19/22 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on elämä/eläminen. Tietysti siten, että hoidan asiani siihen malliin, että elämä on mielekästä (pääosin mukavaa, joskus viheliäistä, toisinaan ihan huippua).

Pikkusen pannut miettimään, mihin asti olen vastuussa omien lasteni elämän mielekkyydestä. Jos joku ryssii sinänsä ihan ok-lähtökohtaisen elämänsä päin vidua kymmenkesäisenä, niin kait mun pitää, mutta viitsinkö!, ottaa vastuuta jonkun typeryksen elämästä.

No en!

Vierailija
20/22 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni tarkoitus on ilmennyt eri elämänvaiheissa eri tavalla. Se on tarkoittanut käytännössä muun muassa vapaaehtoistyötä, kriisissä olevien ystävien tukemista ja juuri nyt huolehtimista omalta pieneltä osaltani elämän loppua lähestyvän läheisen hoitamisesta.

Valo tarkoittaa kaunista ja hyvää, lohtua ja toivoa paremmasta. Universaalia rakkautta.

En pystyisi suorittamaan elämäntehtävääni, ellen pitäisi huolta sielustani mm. meditoimalla ja viettämällä aikaa yksin.

Elämäntehtäväni ei näy päälle, ellei osaa katsoa tarkkaan. Käyn töissä kuten muutkin, minulla on perhe, asunto ja uusia vaatteita. Ne vain eivät ole elämäni tarkoitus.