Missä maassa astioita ei huuhdella tiskauksen jälkeen?
Kommentit (19)
Tosin vaihtelee kyllä perheen mukaan. Jotkut huuhtelevat.
ei ole todellakaan tavallista Itävallassa, Saksasta en tiedä.
muutamassa perheessä käynyt Saksassa ja kyllä ne huuhtelivat. Mutta yhdessä pestiin tiskit likaisella rätillä. :/
Mun mummo on kertonut, että aikoinaan Tanskassa käydessään näki, kun tiskasivat ja eivät huuhdelleet.
laitetaan vaan vaahtoisena valutustelineeseen kuivumaan.
ja ainakin minun paikallisista tuttavaperheistä useimmat eivät huuhdelleet.
asunut Hollannissa kymmeniä vuosia. On kertonut, että siellä ei huuhdota, mutta kuivataan kyllä ne saippuaiset lautaset.
Meinasi yhdeltä aussimammalta kilahtaa, kun oli minun tiskivuoroni ja olin niin hidas kun huolellisen tiskausken päälle vielä huuhtelinkin ne pesuainevaahtoiset lautaset.
mut mun kokemuksen mukaan astiat kuivataan pyyhkeeseen. Ja asiat pestään sienellä ei harjalla, joten pesuvesi ei voi olla niin kuumaa kuin harjalla pestessä
Mä en ainakaan huuhtele mitenkään järjestelmällisesti, ehkä, jos vaahtoa sattuu olemaan näkyvästi. Kun astianpesuainetta käyttää sen määrän, mikä on annosteluohjeessa (eli tositosi vähän), se astiaan jäävä määrä on niin vähäinen ettei sillä ole mitään merkitystä.
Pesuveden vaihtaminen on paljon tärkeämpää.
En jaksa nyt alkaa googlettamaan tuosta asiasta lukemaanin tutkimusta, muttei ole siis omakeksimäni.
Täällä ei huuhdella. Kuivataan vain pyyhkeellä vaahdot pois. Mä kyllä huutelen, jos pesen jotain käsin. Mä olenkin sitten täällä hidas tiskaaja.
Astiat kuivataan joko pyyhkeeseen tai jätetään kuivaustelineeseen valumaan. Eipä tuolla kai ole niin merkitystä, poishan se pesuaine kuitenkin pyyhitään/valuu?
Useimmissa muissa maissa tiskiallas on keittiössä ikkunan edessä, jotta tiskaaja (=rouva) voi ihastella maisemaa tiskatessaan. Australialainen tuttavani ihmetteli säälien, miten suomalaiset naiset joutuvat tiskaamaan seinää tuijotellen. Yritin selittää astiankuivauskaapista, mutta ikkuna on kuulemma tärkeämpi. Vaikka sieltä sitten näkyisi naapurin tiiliseinä...
urpot voi luoja teitä ja lapsianne, jos lapsia edes syntyy myrkyistä.
Jos on tosi kova vesi, jää puhtaalla vedellä huuhdeltuihin astioihin kalkkiraitoja.
Siksi monessa paikassa puhtaita tiskejä haluvat kuivaa pesuaineisesta vedestä.
Ja tiskikoneita on muuten muuallakin kuin suomessa....
esim. briteissä ja auseissa.
Jenkeissäkään ei huuhdella.
urpot voi luoja teitä ja lapsianne, jos lapsia edes syntyy myrkyistä.
Meinasi yhdeltä aussimammalta kilahtaa, kun oli minun tiskivuoroni ja olin niin hidas kun huolellisen tiskausken päälle vielä huuhtelinkin ne pesuainevaahtoiset lautaset.
Haluisimpa nähdä joidenkin aussien ilmeet, jos tietäisivät mun käyttävän varmaan 5 litraa vettä yhden lautasen huuhteluun :D
Sveitsissäkään ei huuhdella, ainakaan mun miehen perheellä ei ole tapana, tosin äitinsä on saksalainen, ehkä tuonut tavan mukanaan sieltä...?
Siitä vaan vaahdot kuivataan tiskipyyhkeeseen ja astiat kaappiin pinoon. O_o