Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä kertään joka epäilee tulleensa

Vierailija
18.03.2011 |

seksuaalisesti hyväksikäytetyksi lapsena mutta joka ei muista siitä mitään? Tai jota on käytetty hyväksi ja asia on tullut tietoisuuteen vasta aikuisena?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis vasta aikuisena muistanut hyväksikäytön? Miten sulla asiat tapahtui?

Vierailija
2/52 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta aikuisena olen herännyt näkemään tapahtuneet niin kuin ne ovat. olen ollut vuosia kuin unessa, valehdellut itselleni asiat hyväksi.

lapsuudesta muistan jotakin. pelkään, että on tapahtunut paljon enemmän kuin muistan. 3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenisi. Terapia on jo nähty ja sama kokemus on kuin googlettamisen perusteella on monilla että terapiassa ei haluta tarttua tällasiin asioihin silloinkaan kun on muistoja. Saati sitten kun ei ole muistoja. Olen koettanut varovasti puhua asiasta mutta aina on tullut se tunne ettei haluta kuulla tai ajattelevat että kuvittelen vaan.

Vierailija
4/52 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosia takana terapiassa, eikä itse aiheesta olla puhuttu oikeastaan yhtään. puhun loputtomasti kaikesta muusta. 3

Olen koettanut varovasti puhua asiasta mutta aina on tullut se tunne ettei haluta kuulla tai ajattelevat että kuvittelen vaan.

Vierailija
5/52 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosia takana terapiassa, eikä itse aiheesta olla puhuttu oikeastaan yhtään. puhun loputtomasti kaikesta muusta. 3

Olen koettanut varovasti puhua asiasta mutta aina on tullut se tunne ettei haluta kuulla tai ajattelevat että kuvittelen vaan.

mutta ketään ei se kiinnosta. Voidaan sitten loputtomasti jaaritella muista asioista ilman mitään apua. Tuossa googlettelin yhden ammattilaisen mietteitä siitä miten monilla ihmisillä vuosienkin terapia oikeastaan vasta alkaa siitä kun kissa nostetaan pöydälle.

http://yle.fi/akuutti/arkisto2005/010205_a.htm

Minä ei ole edes terapiassa. Jos nyt menen mt-toimistoon taas, saan vaan taas kerran eri ssri-lääkereseptin josta ei taas kerran ole mitään apua kun en edes ole masentunut. Ja niitä lääkityskokeiluja pitää sitten katsoa ikuisuus ennenkuin voidaan edes puhua terapiasta :(. ap

Vierailija
6/52 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistinsa koko ajan uusiksi ja joskus muistot ei ole oikeita.

Vierailija
7/52 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useastikin

Vierailija
8/52 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mt- toimistoissa ei useinkaan ole osaavaa väkeä. Vaikka sinua ei olisikaan käytetty hyväksi, niin onhan siihenkin syy, miksi sellaista epäilet. Eihän se nyt ole mikään normaali ajatus. Vuosien terapia ei tosiaan välttämättä auta mitään jos terapeutti on ammattitaidoton. Eihän väärä hoito auta missään muussakaan asiassa.

Vierailija
9/52 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jonkinlainen puolustusreaktio. Minullekin on pari ihmistä uskoutunut ja ensireaktioni oli, että heillä on päässä jotakin vikaa ja muistot ovat keksittyjä. Toista oli hyväksikäyttänyt oma veli. Terapeuteilta epäilen taas tuon nuivan vastaanoton olevan itseasiassa ihan tietoista toimintaa. He eivät halua olla johdattelemassa potilastaan, se ei todellakaan olisi potilaan parhaaksi, vaan uskovat asian nousevan kyllä uudestaan pintaan jos on aihetta.

Jos joku muistaa aikuisiällä teini-iässä tapahtuneen hyväksikäytön voinee muistoonsa luottaa ellei kärsi vakavasta mielenterveyshäiriöstä. Lapsuus ja sen muistot ovat sitten vaikeammin eriteltävissä. Moni viatonkin muisto lapsuudesta saattaa itseasiassa olla tarina, joka on johdateltu nähdystä valokuvasta tai vanhempien kertomuksista, ei siis itse muistettu muisto.

Vierailija
10/52 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes hoitosuhteessa mt-toimistoon... Silti tämä asia haittaa koko ajan elämää. Toisaalta tuntuu siltä ettei elämä koskaan siirry eteenpäin jollen pääse tästä asiasta selville, toisaalta taas ei millään jaksaisi aloittaa taas pitkää, raskasta ja kallista prosessia terapiaan pääsemiseksi varsinkin kun epäilyttää ottaako kukaan taaskaan mua tosissaan. Kyllä se vaan aika lailla loukkaa kun yrittää kertoa epäilyksistään hoitosuhteessa ja jää se fiilis jälkeenpäin että hävettää kun tulikin sanottua mitään.

Vierailija
11/52 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terapeutti ei uskonut, että mitään on tapahtunut, vaikka muistin muistoni ekan kerran 11- vuotiaana ja ne tulivat mieleen aivan yllättäen ja tietysti halusin olla niitä uskomatta. Mulla on myös nykyisin kaikki häiriöt ja oireet mitkä perinteisesti liitetään seks. hyväksikäyttöön, mutta koska en muistanut mitään täysin varmaa, niin terapeutin mielestä mitään ei voinut olla tapahtua ja siinäpä meni 3 vuotta hukkaan enkä parantunut mihinkään suuntaan.

Vierailija
12/52 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes hoitosuhteessa mt-toimistoon... Silti tämä asia haittaa koko ajan elämää. Toisaalta tuntuu siltä ettei elämä koskaan siirry eteenpäin jollen pääse tästä asiasta selville, toisaalta taas ei millään jaksaisi aloittaa taas pitkää, raskasta ja kallista prosessia terapiaan pääsemiseksi varsinkin kun epäilyttää ottaako kukaan taaskaan mua tosissaan. Kyllä se vaan aika lailla loukkaa kun yrittää kertoa epäilyksistään hoitosuhteessa ja jää se fiilis jälkeenpäin että hävettää kun tulikin sanottua mitään.

niin voit varata yksityisen terapeutin vaikka heti ensi viikolle. Jos kävisit siellä edes kerran kuussa niin se ei kävisi liian kalliiksi kukkarolle, voisit samaan aikaan hakea kelan tukea ja lisäksi saat tarvitsemaasi apua.

Vierailija
13/52 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sulla on yhtään rahaa niin voit varata yksityisen terapeutin vaikka heti ensi viikolle.

lailla syrjäytynyt työelämästä - piiitkä tarina. Yksi näistä tämän asian "oireista" on se että pelkään aivan hysteerisesti miesasiakkaita. Siis yksi puhelinsoitto jota odotan täysin ystävälliseltä ja hyväntahtoiselta miesasiakkaalta voi saada minut keskittymiskyvyttömäksi hermoraunioksi joka ei saa päiväkausiin mitään aikaan pelätessään puhelua. ap

Vierailija
14/52 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös nykyisin kaikki häiriöt ja oireet mitkä perinteisesti liitetään seks. hyväksikäyttöön,

Vierailija
15/52 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakenut Kelan tukea?

Vierailija
16/52 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakenut Kelan tukea?

Siitä ei ollut mitään apua.

Vierailija
17/52 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on epävakaa persoonallisuushäiriö, dissosiaatiohäiriö ja masennus (no tämä ei ole mikään perinteinen juuri hyväksikäytöstä johtuva juttu). Eri tavallahan se varmasti ilmenee eri ihmisillä, minulla ennen jonkinasteista tervehtymistä holtittomana seksuaalisena käyttäytymisenä, viiltelynä, itseinhona, epätodellisena olona jne. Ja pelkään edelleen sairaalloisesti hylätyksi tulemista, minkä vuoksi en halua ryhtyä seurustelusuhteisiin.

Vierailija
18/52 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakenut Kelan tukea?

Ja tämä siis ap

Vierailija
19/52 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakenut Kelan tukea?

voi saada yhteensä kolmeksi vuodeksi, ja uskon, että sinulla on vain ollut väärä terapeutti, kuten minullakin oli. Sitä ei vain itse aina tiedä mihin uskoa ja mitä pitäisi tehdä niin kiltisti vaan kuuntelee scheissea terapeutilta joka ei auta mitään.

Vierailija
20/52 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on epävakaa persoonallisuushäiriö, dissosiaatiohäiriö ja masennus (no tämä ei ole mikään perinteinen juuri hyväksikäytöstä johtuva juttu). Eri tavallahan se varmasti ilmenee eri ihmisillä, minulla ennen jonkinasteista tervehtymistä holtittomana seksuaalisena käyttäytymisenä, viiltelynä, itseinhona, epätodellisena olona jne. Ja pelkään edelleen sairaalloisesti hylätyksi tulemista, minkä vuoksi en halua ryhtyä seurustelusuhteisiin.

ja on vääryys ettei sua uskottu. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi