Hui. 4-7 vuotiaat lapset keskenään kotona, syttyi tulipalo. Onneksi tajusivat lähteä pois.
Lapset pakenivat tulipaloa naapuriin
Perjantai 18.3.2011 klo 21.15
Rivitaloasunto tuhoutui tulipalossa Sastamalassa Pirkanmaalla perjantaina.
Palon syttyessä kaksiossa oli kaksi alaikäistä lasta, jotka menivät naapuriin ilmoittamaan tapahtuneesta.
Tulipalo ei aiheuttanut henkilövahinkoja.
Päivystävän palomestarin tietojen mukaan lapset olivat havainneet palon makuuhuoneessa. Noin 4-7-vuotiaat lapset oli jätetty hetkeksi keskenään kotiin, palomestari kertoo.
Naapuri teki hälytyksen tulipalosta puoli kahden aikaan. Palo oli syttynyt päätyhuoneistossa. Palokunta onnistui rajaamaan tulipalon asuntoon, eikä tuli vahingoittanut muita huoneistoja.
Poliisi ja palokunta selvittävät syttymissyytä.
STT
Kommentit (13)
toimimisesta tulipalon sattuessa. Tietenkin tulipalo on äärimmäisen epätodennäköinen, mutta jos se kuitenkin sattuu kohdalle, pitää osata paeta heti eikä esim. piiloutua perimmäiseen nurkkaan!
Onneksi nämä lapset pääsivät turvaan.
kuinka toimia erilaisissa hätätilanteissa.
Ei, et jää keräämään tavaroita jos syttyy tulipalo. Menet vaan ulos ja naapuriin, et jää etsimään puhelinta.
Koska meillä se 7-vuotias joutuu väkisinkin olemaan yksin kotona esim.aamulla kun koulu alkaa klo 10 ja vanhempien pitänyt mennä töihin..
On muuten uutisen lapset osanneet toimia loistavasti!
ja kyllä mä välillä jätän 5 v ja 7 v lapset keskenään kotiin ja olen poissa 15-30 min. Ainakin teoriassa lapset tietävät, mitä pitää tehdä, jos tulipalo syttyy ja varmuuden vuoksi käyn sen läpi joka kerran, kun jätän heidät keskenään. 7 v on usein itsekseen kotona koulun jälkeen ja luotan siihen, että on sisäistänyt noi ohjeet.
kuinka toimia erilaisissa hätätilanteissa.
Ei, et jää keräämään tavaroita jos syttyy tulipalo. Menet vaan ulos ja naapuriin, et jää etsimään puhelinta.
Koska meillä se 7-vuotias joutuu väkisinkin olemaan yksin kotona esim.aamulla kun koulu alkaa klo 10 ja vanhempien pitänyt mennä töihin..
Tämä on ihan totta. Meilläkin on käyty 7 veen kanssa läpi miten tulisi toimia. Alussa tein vain aika kammottavan virheen.
Meillä on koira ja sanoin lapselle, että jos tulee tulipalo, kutsu koira ja poistukaa asunnosta.
Jossain vaiheessa tajusin,e ttä koirahan saattaa vaikka piiloutua sängyn alle eikä suostu tulemaan ja ohjeeni mukaan lapsi jäisi sitä sitten hakemaan tai jotain...
Eli muutin ohjeistuksen niin, että kutsut koiraa ja jos koira ei tule niin poistut itse kuitenkin asunnosta ja jätät koiran jos se ei tule.
Kamalaahan tuokin tilanne tietysti olisi...
kaksi vaihtoehtoa:
1. Tv syttyi makuuhuoneessa palamaan.
2. Makuuhuoneessa kynttilä kaatui lasten leikkien takia.
Miksi ihmeessä muuten palo voi alkaa makuuhuoneesta??
Ja siksi se pitääkin irrottaa aina seinästä
Onko tästä muuten tullut selvyyttä, miksi palo syttyi kaksi vaihtoehtoa:
1. Tv syttyi makuuhuoneessa palamaan.
2. Makuuhuoneessa kynttilä kaatui lasten leikkien takia.Miksi ihmeessä muuten palo voi alkaa makuuhuoneesta??
mikä tahansa sähkölaite voi saada oikosulun. lasten tulitikkuleikki....
Miksi ihmeessä muuten palo voi alkaa makuuhuoneesta??
9-vuotiaalla oli kylässä koulukaveri, ja tytöt leikkivät minun tyttöni huoneessa. Jossain vaiheessa kaveri lähti kotiin. Mekin lähdimme kauppaan ja olimme monta tuntia pois.
Vasta illalla avasin tytön huoneen oven, ja siellä olikin käännettävä jalkalamppu laitettu seinää vasten niin, että tapettiin oli palanut ruskea läntti! Myös kiviseinä oli samalta kohtaa tulikuuma.
Kaikkea voi todellakin sattua. Minulle ei tullut mieleenkään, että 9-v. tytöt kääntäisivät lampun sillä lailla, tai edes jättäisivät sen päälle. Mutta nytpä tiedän tuonkin ja olen entistä tarkempi . ja vannotan lapsiakin olemaan!
p.s. tytön toinen koulukaveri oli kuulemma polttanut sukkansa pujotettuaan sen pöytälampun päälle diskoleikkiä varten...
Olikohan viime viikolla kun joku kehui jättävänsä 4-vuotiaan yksin kotiin ja lapsi ei osaa avata ulko-ovea joten ei pääse tielle karkaamaan...
Isompi lapsi on vasta eskarissa, joten en todellakaan jättäisi kahta alle kouluikäistä yksin kotiin. Varsinkin kun ovat villejä lapsia.
ja onneksi näitä tapahtuu äärimmäisen harvoin. Siis tulipaloja silloin, kun lapsia on keskenään kotona.
Nimittäin kyllä niitä on.