Miksi ihmiset tunkevat ostoksille, just ennen sulkemisaikaa?
Olen kukkakaupassa töissä ja liike menee kinni klo 18.00.
Klo 17.50 ostoksille tunki lauma ostajia, jotkut tiesivät mitä ostaa ja hoitivat ostokset nopeasti. Mutta pari tyyppiä taas..
Eivät oikein tienneet, että mitähän tässä ostaisi. Ostaisiko kaktuksen vaiko sittenkin jonkun muun. Vai ostaisiko kortteja vai ruusupuskan. Välppäsivät ja välppäsivät ja kuuden jälkeen toinen lähti ostamatta mitään ja toinen sitten sai päätettyä, että ostaa pari kukkaa.
Totta kai minä ja kaveri (joka omistaa liikkeen) palveltiin hymyssä suin, vaikka ärsytti. Eikä heitä heitetty ulos.
Mutta miksi ihmiset änkeävät ostoksille, jos eivät tiedä mitä ovat ostamassa? Miksei sitä pähkäilyä voi tulla tekemään aikaisemmin?
Kommentit (31)
voihan sitä kohteliaasti mainita että liike suljetaan viiden minuutin kuluttua?
laitatte ovet kiinni klo 17.45. Se on vaan väärä aukioloaika jos menee ylitöiksi. Kai omistaja maksaa siitä sulle?
Ja kyllä meillä siis päivän mittaan käy asiakkaita. Esim. yks päivä laskettiin ihan huvikseen ja ennen klo kolmea oli käynyt jo 40 ostavaa asiakasta + pari jotka tilasivat esim. hautajaisiin kukkalaitteen tms. Ja kolmen jälkeen kävi vielä 10 asiasta..
Eli tuskinpa meillä on väärät aukioloajat, muutenhan meillä olisi ihan kuollutta :)
Ja tiedän, että kukkakauppaan tullaan välillä ihan ectempore ja kyllä meiltä saa neuvoja kukkien hoidossa ja voidaan ehdottaa jotain kukkaa, jos ostaja kysyy, että mikä sopisi esim. eteläikkunalle jne.
ap
voihan sitä kohteliaasti mainita että liike suljetaan viiden minuutin kuluttua?
Tuttuni on pienessä ruokakaupassa töissä, menee kiinni klo 21. Viimeiset pitää aina lähes kantaa ulos, kun eivät tajua lähteä pois, vaikka kuinka huudellaan että suljemme kohta.
Juu, meillä siis palvellaan kaikkia, jotka tulevat ennen klo 18.00 sisälle, mutta jos joku yrittää tulla sen jälkeen, niin huikataan, että ollaan just sulkemassa!
Ja ei muuten auta, vaikka kuinka sanoisi, että me suljetaan viiden minuutin päästä!
ap
Jos kerran tää on iso ongelma.
Omistaja voisi päästää hiljaisina päivinä ap:n aikaisemmin kotiin, siten meilläkin työmaalla toimitaan. Töitä tehdään kellon ympäri silloin kun on tehtävä, muuten liu'utaan.
Kyllä ap:lla on pointti. Suostuisitteko itse olemaan työpaikalla esim. toimistotyössä 30min pidempään kun työajassa on sovittu? Varmastikkaan ei AP tästä mitään ylityökorvauksia saa.
Olen asiakaspalvelussa töissä, ja meillä loppuu työvuoro AINA aikaisintaan puoli tuntia sulkemisajan jälkeen. Juuri siksi, että ehdittäisiin palvella viimeiset asiakkaat, siivota ja laskea kassa. Ja siitäkin saa vielä mennä yli jos jostain syystä ei ehdi sulkea ajoissa; sitten vaan ilmoitetaan pomolle, jos ei ehtinyt lähteä ajoissa, ja sen saa sitten pitää vapaana joskus toiste.
Toimii.
pankissa päästetään asiakkaita sisään sulkemisaikaan asti ja sitten heidät palvellaan. Mikä siinä on niin kummallista?
Kyllä minä ymmärrän sulkemisajat niin, että siihen mennessä on ostokset tehtynä ja maksettuna. Itse en lähden viime tipassa ikinä ostoksille, koska minusta on moukkamaista haahuilla hyllyjen välissä sulkemisajan jälkeen.
jotka eivät yhtään välitä että liikkeellä on sulkemisaika.
pankissa päästetään asiakkaita sisään sulkemisaikaan asti ja sitten heidät palvellaan. Mikä siinä on niin kummallista?
jopa niin paljon että työnantaja jo suunnittelee koko kulunvalvonnan poistamista =D