Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olinko mä nyt aivan kamala??... :D

Vierailija
18.03.2011 |

Meillä oli ruoka ja sit myöhemmin ruan jälkeen Nikon kaveri tulee mulle sanoon, että hänellä on nälkä ja haluaa leipää.

Hämmästyin suoraa kysymystä ja sanoin vaan, että nyt meidän ruokailu on jo ohi, että sun pitää mennä kotiin syömään. Ja poika lähti. Jäi olo et olisko mun pitänyt antaa sille sitä leipää?! :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on oma koti jossa ruokaa.

Itse en tykkäisi siitä jos mun lapsi "kerjäisi" ruokaa naapurissa.

Enkä tykkäisi jos sille annettaisiin, koska meillä on omat ruuat ja omat ruokailu ajat.

Jos asiasta olisi etukäteen sovittu pojan äitin kanssa niin asia ok.

Mun mielestäni ei vaan oo kivaa tollanen et toinen tulee kysymään minulta että saisinko mä leipää. Varsinkin, kun meidän ruoka aika oli jo mennyt! Enkä edes omalle lapselle ollut antamassa leipää.

ap

Vierailija
2/12 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi mun pitäisi ruokkia naapurin lapsi?!! Sillä on oma koti jossa ruokaa.

Itse en tykkäisi siitä jos mun lapsi "kerjäisi" ruokaa naapurissa.

Enkä tykkäisi jos sille annettaisiin, koska meillä on omat ruuat ja omat ruokailu ajat.

Jos asiasta olisi etukäteen sovittu pojan äitin kanssa niin asia ok.

Mun mielestäni ei vaan oo kivaa tollanen et toinen tulee kysymään minulta että saisinko mä leipää. Varsinkin, kun meidän ruoka aika oli jo mennyt! Enkä edes omalle lapselle ollut antamassa leipää.

ap

jos siis olet tuota mieltä, niin mitä ihmettä täältä kyselet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pyytävät. Ja niin teen jatkossakin.

Vierailija
4/12 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan sitä pahempaakin nähty.

Vierailija
5/12 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli meillä, kun oma poika söi.

Meni joku 30 min siitä ja oli pyytämässä leipää.

Jos olisi ollut oman lapsen välipala aika olisin voinut hänellekin antaa, mutta en ruoki jos ei omalle ole tulossa.

En halua, että siitä tulee tapa, koska ei ole varaa ruokkia kaikkia lapsia.

Kyllä! olen köyhä ja yh.

En ole kyselemässä vaan kirjoitin, kun otti jotenkkin sillä hetkellä päähän tuo.

Juotavaa voin antaa, jos jano tulee.

Kerran oli tämä sama lapsi meillä letulla ja se sopi minulle, kun oli pyydetty ihan sitä varten kyläänkin kaveriksi.

Mutta jos olettaa aina saavansa niin ei se mielestäni ole hyvä.

Käytöstavat opitaan kotoa. Ja itse opetan omallenikin, ettei mene nälkäisenä kylään ja pyydä siellä syötävää. En ainakaan tykkäisi jos hänelle annetaisiin!!

ap

Vierailija
6/12 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikolle tai Nicolle sen leivänkannikan antanut.

Vierailija
7/12 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli meillä, kun oma poika söi.

Meni joku 30 min siitä ja oli pyytämässä leipää.

Jos olisi ollut oman lapsen välipala aika olisin voinut hänellekin antaa, mutta en ruoki jos ei omalle ole tulossa.

En halua, että siitä tulee tapa, koska ei ole varaa ruokkia kaikkia lapsia.

Kyllä! olen köyhä ja yh.

En ole kyselemässä vaan kirjoitin, kun otti jotenkkin sillä hetkellä päähän tuo.

Juotavaa voin antaa, jos jano tulee.

Kerran oli tämä sama lapsi meillä letulla ja se sopi minulle, kun oli pyydetty ihan sitä varten kyläänkin kaveriksi.

Mutta jos olettaa aina saavansa niin ei se mielestäni ole hyvä.

Käytöstavat opitaan kotoa. Ja itse opetan omallenikin, ettei mene nälkäisenä kylään ja pyydä siellä syötävää. En ainakaan tykkäisi jos hänelle annetaisiin!!

ap

Myoskin kotona opittua. Koyha tai ei, aina jotain on tarjota.

Ok, ei ehka ollut kohteliasta pyytaa, mutta han oli kuitenkin vasta lapsi. Ja pyytaahan ei tarvitse, jos jo alunperinkin tarjotaan. Kylla vieraat pitaisi ottaa huomioon.

Vierailija
8/12 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hyviin käytöstapoihin kuuluu tarjota vieraille jotain. Eli sun olisi pitänyt varmistaa vieraalta, että ottaisiko jotain syötävää. Noloa on, että vieras joutuu pyytämään. Ja vielä nolompaa on, että pyydettäessä ajetaan kotiinsa eikä tarjota mitään.

Et sä ap voi hyvistä käytöstavoista paasata, jos itse vain valikoit sinua miellyttävät tavat joita noudatat.

Vierailija
9/12 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kaveri, joka kävi kotona syömässä ja sit tulee pyytään meillä lisää syötävää. Se on mielestäni epäkohtelista!

Mun ei ole pakko tarjota kenellekään mitään jos en halua.

Ja lapsi asuu vieressä.

Oma poikakin ihmeissään miksi kaveri "riskaa" syötävää. Joten lähetin lapsen kotiin syömään!!

Ja hetken päästä tulikin karkkipussin kanssa.

Että näin!...

ap

Vierailija
10/12 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tulisi mieleenkään antaa! Eriasia, jos on erikseen sovittu että kaveri tulee syömään perheen kanssa. Mutta sekin asia sovitaan etukäteen, soitellaan vanhemmilta allergiat yms. Ei tämä maailma niin paljon ole omasta lapsuudestani muuttunut, etteivätkö lapset voisi syödä ihan omassa kodissaan. Itse en tasan olisi kehdannut edes pyytää mitään kavereiden äideiltä, ja hekin olisivat tasan lähettäneet kotiin.

Vierailija
11/12 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sentään tajus muakin :)

Ja köyhänä mulla ei ole todellakaan ole varaa opettaa naapurin lapsia siihen, että meille voisi tulla syömään!! Heillä on omat kodit sitä varten.

Jos tarjoa esim. karkkiä tai pullaa lapselleni, kun kaveri kylässä niin tietenkin tarjoan sitä myös heille.

Mutta tätäkin tapahtuu harvemmin.

Ap

Vierailija
12/12 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olisin antanut leivän lapselle. Ja mukin maitoa.

Mikä ongelma tuossa nyt on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi