Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä loppuu rahat kahden viikon päästä - mitä teen?

Vierailija
18.03.2011 |

Olen tällä hetkellä opiskelija ja juuri valmistumassa. Lyhennysvapaa asuntolainasta on mitoitettu loppumaan samaan aikaan eli kahden viikon päästä. En ole lukuisista hakemuksista huolimatta onnistunut löytämään työpaikkaa - mitä teen? Meillä on muutenkin kaikki menot mitoitettu minimiin mun opintojen vuoksi, joten juoksevista kuluista ei pysty enää karsimaan. Toimeentulotukea ei saada, koska tuota lainanlyhennystä ei katsota menoksia.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisena vaihtoehtona lainaat rahaa esim. vanhemmilta.

Vierailija
2/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

fixura

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei oo varaa sitä pitää.

Vierailija
4/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa työmarkkinatukea vai mitä se nyt onkaan mitä työttömille maksetaan? Eikös siinä ole vain viikon karenssi jonka jälkeen alkaa rahaa tulla?

Ja jos rahat eivät riitä siihen asti että eka työttömyyskorvaus tulee, niin kysy sossusta sosiaalista lainaa. Eli antaisivat pienen summan teille nyt, mutta maksaisitte takaisin sitten kun työttömyystuki alkaa juosta.

Vierailija
5/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

häneltä voi saada tilapäistä rahallista apua.

Vierailija
6/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten taas ostatte asunnon kun tilanne on helpottunut

Vierailija
7/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvitä pankin kanssa alkuun lisää lainanlyhennysvapaata.

Heti kun valmistut ja sulla on paperi kädessä, seuraavana päivänä menet työkkäriin ja ilmoittaudut työttömäksi työnhakijaksi.

Sitten menet Kelaan ja haet työttömyyskorvausta.

Sitten otat selvää Kelan sivuilta laskurin avulla, voitteko saada tulojenne ja asumiskulujenne perusteella asumistukea. Jos voit, heti hakemukset vetämään.

Sitten kun olet nämä asiat hoitanut tai viimeistään tuon te-toimistossa käynnin jälkeen, teet toimeentulohakemuksen. Saat sosiaalitoimistosta rahaa sille aikavälille kun korvauksesi antaa juosta ja myös yhtiövastikkeen maksuun ennen kuin saat asumistukea. Sosiaalitoimisto tarvitsee tiedon siitä, että olet työtön.

Toimi, äläkä ihmettele. Suomalainen yhteiskunta kyllä auttaa niin ettei kukaan joudu taivasalla elämään eikä kuole nälkään.

Ja jos eivät nämä auta, myy asunto, maksa lainat, ano kaupungin vuokra-asuntoa ja selkiytä rahatilanteesi.

Vierailija
8/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä sinne pankkiin ja juttele asiasta. Ja jos tilanne on tosi tiukka niin ota sitten vastaan mitä tahansa työtä josta maksetaan.

Vierailija
9/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea voi _väliaikaisesti_ saada jos tulonne "riittävän pienet", tuossa menoksi huomioidaan yhtiävastike, ei lainalyhennystä.

Kannattaa muistaa myös se, että vaikka saat työpaikan niin palkka tulee vasta ehkä kuukauden viiveellä.

Ja pankissa katsovat myös vähän sitä millaiset mahdollisuudet on työllistyä: jos hoitoalalla olet niin luulisi että saat lisää lyhennysvapaita kuukausia, jos taas ei niin varmasti työllistävä ala niin voi olla nihkeämpää.

Niin ja mene työhakemuksesi kanssa työkkäriin tai pyydä kaveriasi lukemaan se, saattaa olla että siinä jotain vikaa.

Vierailija
10/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainan korkoihin ja lämmitys-ja vesimaksuihin ainakin

Vierailija
11/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.kela.fi Vaatii vain hieman enemmän paperitöitä.

Vierailija
12/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työttömyysturva heti vireille! Sekä yleinen asumistuki Kelaan. Jos ei nekään riitä, tai käsittely kestää, niin sitten toimeentulotukihakemus sossuun.

Vierailija
13/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nytkään, vaikka olen opintotuella.

Uskomatonta kuitenkin - sain puoli tuntia sitten soiton ja minua pyydettiin työhaastatteluun :D. Voi onni ja autuus, jos saisin sen paikan, työt alkaisi heti.

Vierailija
14/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykää asunto, että pääsette jaloillenne.sitten taas ostatte asunnon kun tilanne on helpottunut

myydä asunto kahdessa viikossa eli nopeasti ja hinnasta tinkien.

Vierailija
15/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siivoustyö kelpaa?

Vierailija
16/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n Voi onni ja autuus, jos saisin sen paikan, työt alkaisi heti.

Palkka tulee vasta kk päästä

Vierailija
17/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykää asunto, että pääsette jaloillenne.sitten taas ostatte asunnon kun tilanne on helpottunut

myydä asunto kahdessa viikossa eli nopeasti ja hinnasta tinkien.

mutta kun laittaa asunnon heti myyntiin niin on ainakin mahdollisuus, että näkyy tunnelin päässä valoa jossain vaiheessa. Asunto siis myyntiin vaan, mutta ei tietenkään hinnasta tinkien.

Vierailija
18/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika isot tulot jos ette saa asumistukea tai toimeentulotukea, eli pärjätä pitäisi. Mutta oma moka jos menot on liian isot.

Ja sille näsäviisaalle joka tivasi etteikö ap saa siivoustöitä. Ei niitäkään kuule kaikille riitä. Itse hakenut vaikka mitä, en todellakaan nirsoile mitään mutta kun opiskelen yliopistossa ei minua oteta hanttihommiin koska luullaan että olen heti kuitenkin hakemassa parempiin töihin...Vaan kun niitä parempia töitä ei saa ilman kokemusta...

Vierailija
19/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika isot tulot jos ette saa asumistukea tai toimeentulotukea, eli pärjätä pitäisi. Mutta oma moka jos menot on liian isot.

Ja sille näsäviisaalle joka tivasi etteikö ap saa siivoustöitä. Ei niitäkään kuule kaikille riitä. Itse hakenut vaikka mitä, en todellakaan nirsoile mitään mutta kun opiskelen yliopistossa ei minua oteta hanttihommiin koska luullaan että olen heti kuitenkin hakemassa parempiin töihin...Vaan kun niitä parempia töitä ei saa ilman kokemusta...

Siis voin sanoa että itse olen korkeasti koulutettu ja olen työskennellyt siivoojana kun taloudessa oli äärimmäisen tiukkaa ja en saanut muita töitä. Saa niitä töitä kun vaan vakuuttaa että on oikeasti valmis tekemään töitä!

Vierailija
20/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoshuoltajan koulutus. Ja kaupan kassat ovat tradenomeja... Harvaa työtä pääsee nykyään tekemään ilman minkäänlaista koulutusta tai työkokemusta alalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi