Useissa kaupoissa on kylttikin jossa
kehotetaan olemaan laittamatta lapsia sinne ostostilan puolelle. Mutta, jotkut vii veisaavat koko kehoituksesta.
Kommentit (82)
ne on kylläkin pakattu isompiin laatikoihin! Ja vasta kaupassa tavarat nostellaan pois ja hyllyyn. Näin ainakin tehdään isossa kaupassa, jossa kaverini on töissä.
Ja jos jossain vaiheessa logistiikkaketjua rikottaisiinkin hygieniasäännöksiä, se ei millään lailla oikeuta siihen, että kaikki muutkin elävät kuin pellossa!
Kyllä ne ruuat "saastuu" siinä monta vaihetta sisältävässä tuotantoketjussa sinne kauppaan..
Ei ne rekat ole oikeasti aina niin puhtaita.. Ja ne laatikot monesti jossain lastaus vaiheessa on ihan maassa ulkona yms.Kerran tuli tästä telkkaristakin.
Kasvattakaa ite oma ruokanne ja pitäkää lapsenne muovissa, ettei vaan tule niitä pöpöjä.
Viime viikonloppuna mun lapsi (1 vee) söi kananpaskaa kun oli mun kanssa kanalassa. Ja voin sanoa että ei se kuollut!
Tollanen on täysin turhaa hysteriaa!
Kasvattakaa ite oma ruokanne ja pitäkää lapsenne muovissa, ettei vaan tule niitä pöpöjä.
Viime viikonloppuna mun lapsi (1 vee) söi kananpaskaa kun oli mun kanssa kanalassa. Ja voin sanoa että ei se kuollut!
Tollanen on täysin turhaa hysteriaa!
Kyllä mä kasvatankin osan ruoasta meille ja myös muillekin ;)
Mutta, en siltikään laita lapsiani kärryihin seisoskelemaan :)
Osaan ajatella myös muita ihmisiä kuin omaa napaani :) Ei tuota vaikeuksia kulkea kaupassa hyvin käyttäytyvien lapsien kanssa :)
Ne kärrit pidetään pihalla, keskellä parkkista? Kaikki moskat lentää päälle, pakokaasuja enemmän kun laki sallii... Sade piiskaa ja kura lentää. Kesällä pölykin vielä.
Meillä isommat ottaa omat kärrit, mutta olen mä ehkä pari kertaa sortunut nakkaamaan niskottelevan 4-vuotiaan sinne kärrin puolelle, kun karkaili ja sinkoili pitkin kauppaa. Ei kovin kauaa halunnut siellä olla ja lopun aikaa oli nätisti... Varmaan sit olis tarvinnut antaa vaan sinkoilla siihen asti, että päästään pihalle. Jos olisin kädestä väkisin retuuttanut (= pitänyt kädestä kiinni ja lapsi roikkuu, rimpuilee ja kirkuu), niin jo olis taas ollut palstalla pulinaa siitäkin...
On todella vaikea ymmärtää, millaisia kusipäitä jotkut ovat. Mitään sääntöjä tai lakeja ei tarvitse noudattaa, koska nehän eivät itseä ja omaa pilttiä koske, vain muita. Aina pitää änkyttää vastaan ja keksiä tekosyitä, miksi juuri tämä minun valitsemani sääntö on typerä. Ja hyvistä tavoista eli toisten huomiooon ottamisesta ei ole edes kalpeaa aavistusta.
Itse käytänkin aina niitä vedettäviä koreja, koska niissä YLEENSÄ ei näe kakaroita, mutta olen kyllä nähnyt jopa sellaisessa kannettavassa korissa tuollaisen esikouluikäisen hyppimässä ja mamma vaan tollotti kuin lehmä uutta porttia.
miksette laita sitä siihen istumiseen tarkoitettuun, alastaittevaan osaan?
En ymmärrä.
On todella vaikea ymmärtää, millaisia kusipäitä jotkut ovat. Mitään sääntöjä tai lakeja ei tarvitse noudattaa, koska nehän eivät itseä ja omaa pilttiä koske, vain muita. Aina pitää änkyttää vastaan ja keksiä tekosyitä, miksi juuri tämä minun valitsemani sääntö on typerä. Ja hyvistä tavoista eli toisten huomiooon ottamisesta ei ole edes kalpeaa aavistusta.
Itse käytänkin aina niitä vedettäviä koreja, koska niissä YLEENSÄ ei näe kakaroita, mutta olen kyllä nähnyt jopa sellaisessa kannettavassa korissa tuollaisen esikouluikäisen hyppimässä ja mamma vaan tollotti kuin lehmä uutta porttia.
Jos se mamma tollotti sinua kun tuijotit hänen lastaan kun järkensä menettänyt?
Eihän siihen kymmenvuotias mahdu!
Ne kärrit pidetään pihalla, keskellä parkkista? Kaikki moskat lentää päälle, pakokaasuja enemmän kun laki sallii... Sade piiskaa ja kura lentää. Kesällä pölykin vielä.
Meillä isommat ottaa omat kärrit, mutta olen mä ehkä pari kertaa sortunut nakkaamaan niskottelevan 4-vuotiaan sinne kärrin puolelle, kun karkaili ja sinkoili pitkin kauppaa. Ei kovin kauaa halunnut siellä olla ja lopun aikaa oli nätisti... Varmaan sit olis tarvinnut antaa vaan sinkoilla siihen asti, että päästään pihalle. Jos olisin kädestä väkisin retuuttanut (= pitänyt kädestä kiinni ja lapsi roikkuu, rimpuilee ja kirkuu), niin jo olis taas ollut palstalla pulinaa siitäkin...
ja tullut siihen tulokseen että minua ei kiinnosta. Ei ne kärryt siellä niin likaisia ole ettei niitä voisi käyttää :) Joidenkin pitäs vaan ostaa jotkut omat kokoontaitettavat kärryt joita ne voi käyttää kauppareissuilla.
Meidän lapsi kun välillä innostuu kaupassa juoksentelemaan tms, niin aika monta kertaa on joku mamma tai mummo tiuskaissut siitä. Kyllä silloin tekee mieli laittaa lapsi kärryyn, kun valitusta tulee silti.
Eihän siihen kymmenvuotias mahdu!
Jos se mamma tollotti sinua kun tuijotit hänen lastaan kun järkensä menettänyt?
Eipä ole vaikea arvata, kuka sinä näistä olit :)
Laitatko kiukuttelevan murrosikäisenkin kärryyn?
Tämä sulle 53.
vaan ihan kura/loska/vesi. Inhottava niitä ostoksia on omaan kauppakassiin laittaa, jos ne kastuvat. Menee kangaskassinkin ympäristöystävällisyys ihan hukkaan, jos se pitää pyöräyttää pesukoneessa joka ostoskerran välissä.
sitä kuraa ja loskaa on ihan joka paikassa.
Ei siihen kukaan kuole..
sitä kuraa ja loskaa on ihan joka paikassa.
Ei siihen kukaan kuole..
Tai syöt sitä kuraa ja loskaa? :)
Tämä sulle 53.
Ja miehenikin laitan jos ei jaksa kävellä
Tämä sulle 53.Ja miehenikin laitan jos ei jaksa kävellä
Kyllä minäkin näin tekisin. Voisin jopa ottaa useamman kärryn ja toisessa kiskoa niitä lapsia ja miestä, toiseen laittaa ne ostokseni.
Jokaisessa ostoskarryssa on istumapaikka lapselle eika sita lasta tarvitse laittaa sinne mihin ruuat laitetaan. Useammassa kaupassa on maininta ettei lasta saa laittaa karryihin eli sinne minne ruuat laitetaan. Eika ne popot nay jotka on kulkeutuneet likaisista kengista sinne karryihin. Tuskin kasvattaisit salaattisi koiran pissassa ja kakassa ja sitten vain huuhtelet salaattisit, vai?
Vittu mitä älyvapaata touhuu ja ihmisiä. En yhtää ihmettele et nykyisin on hirveesti lapsia ja aikuisia jotka ei mistää säännöistä välitä ja sylkee kauppojen sisälle ja ohittelee kauppajonoissa jne jos jo vanhemmat opettaa et säännöistä ei väliä, eikä hyviä käytöstapoja opeteta. nykysi tosi moni ihminen on laiska ja välinpitämätön, kunha oma elämä luistaa. en ymmärrä rollasia ihmisiä jtoka ajattelee vaan itseään ja sitä mikä helpoin itelle.ja kaikista naurettavinta: kerran olin raxissa syömässä ja siellä oli lapsi perhe, lapset otti ruokaa lautaselleen kävi vähän syömässä niitä ja toivat takasi siihe ruoka astiaan mistä ne otti ja vanhemmat kattoo vieres eikä sano mitään. En tajua MISTÄ vitusta tollasia vanhempia tulee ja jotka ei voi opettaa lapsillee käytöstapoja. maailma ihan tuhoon tuomittu tollasien takia. kohta kukaa ei välitä siitä et joitai mätkitään tuolla. millää muulla ei väliä ku omalla perseellä. älyhoi.
Kyllä ne ruuat "saastuu" siinä monta vaihetta sisältävässä tuotantoketjussa sinne kauppaan..
Ei ne rekat ole oikeasti aina niin puhtaita.. Ja ne laatikot monesti jossain lastaus vaiheessa on ihan maassa ulkona yms.
Kerran tuli tästä telkkaristakin.