Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ylipainoinen ja aloittanut kuntoilun, miksi kaikki olettavat, että yritän LAIHDUTTAA?

Vierailija
17.03.2011 |

Kun siis EN yritä. Olen ihan tyytyväinen itseeni ja kroppaani, vaikka olenkin ylipainoinen.

Kuntosalitreenaamisen, uimisen ja lenkkeilyn olen aloittanut jaksaakseni paremmin, ehkäistäkseni kropan ennenaikaista "vioittumista" ja saadakseni paremman kunnon ja mukavia harrastuksia.

Ja sitten kun kerron harrastuksistani muille, tulee kommentiksi "no kyllä nyt varmaan saat kilot pois" ja "kohta olet hoikka nainen" ja "oletko jo paljon laihtunut?"

Täh? Lihava voi siis harrastaa liikuntaa vain, jos haluaa laihtua?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän automaattisesti yrittää ensisijaiseti laihtua?

Jos, miksi näin?

Vierailija
2/26 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos painoa on kolminumeroinen luku naisella, niin se kuntoilu varmaan on osaksi myös laihtumiseksi, ettei nivelet esim. polvissa, selässä ja nilkoissa mene piloille. Kai se jaksaminen on parempaa, jos ylimääräistä painoa ei tarvitse raahata mukana koko ajan? Todennäköistä kai on, että laihtuu siinä kuntoilun sivutuotteena, ellei sitten välttämättä halua ylläpitää läskivuortaan lisäämällä syömistä. Eli varmaan se näkyvin asia siinä kuntoilun aloittamisessa on ympäristölle hoikistuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos painoa on kolminumeroinen luku naisella, niin se kuntoilu varmaan on osaksi myös laihtumiseksi, ettei nivelet esim. polvissa, selässä ja nilkoissa mene piloille. Kai se jaksaminen on parempaa, jos ylimääräistä painoa ei tarvitse raahata mukana koko ajan? Todennäköistä kai on, että laihtuu siinä kuntoilun sivutuotteena, ellei sitten välttämättä halua ylläpitää läskivuortaan lisäämällä syömistä. Eli varmaan se näkyvin asia siinä kuntoilun aloittamisessa on ympäristölle hoikistuminen.

syömisen ennallaan, kuten minä teen. Koen syöväni ihan terveellisesti ja itselleni hyvän määrän. Liikaa toki yleisesti ajateltuna, koska olen ylipainoinen, mutta en siis kolmenumeroisesti. Ylipainoa on n. 15 kg

ap

Vierailija
4/26 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipainoinen ei yrittäis laihtua? Mulla on ihan sama miltä kukakin näyttää, mutta ylipaino nyt vaan on epäterveellistä. Ylipainoset sais mun mielestä maksaa enemmän veroa kuin normaalipainoset, kun tulevat yhteiskunnalle kalliiksi. Samoin kuin tupakoitisjat.

Vierailija
5/26 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipainoinen ei yrittäis laihtua? Mulla on ihan sama miltä kukakin näyttää, mutta ylipaino nyt vaan on epäterveellistä. Ylipainoset sais mun mielestä maksaa enemmän veroa kuin normaalipainoset, kun tulevat yhteiskunnalle kalliiksi. Samoin kuin tupakoitisjat.

itselläni selätetty syömishäiriö. Tulen varmasti yhteiskunnallekin halvemmaksi näin "tasapainoisesti lievästi ylipainoisena", kuin syömishäiriöisenä sairaalassa. Vai mitäs luulet?

ap

Vierailija
6/26 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun kuntosalikokemuksia, että siellä oli toiset kävijät alkaneet neuvoa miten saa esim. vatsaa kiinteytettyä ym, ihan pyytämättä. Jos on noin, ei houkuttele kuntosalille...

Vierailija
7/26 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ihan sama tausta. Mutta tuohon IDIOOTTIMAISUUTEEN, että ylipainoisen pitäisi maksaa enemmän, sovitaan sitten niin, että jokainen joka tahallaan periyttää jonkun sairauden, tai taipumuksen sairauteen lapselleen, maksaa myös veroa enemmän, eikö? Kaikki allergiset ja astmaatikot, perinnöllisistä sairauksista kärsivät, mt-ongelmaiset ja varsinkin ne, joilla on jotain adhd tai alkoholismitaipumusta suvussa. Ne ne vasta kalliiksi tuleekin.

T: Täysin terve, täysin terveiden lasten ylipainoinen äiti, joka haistattaa sun kaltaisellesi natsille paskat.

Vierailija
8/26 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttaa kipuja ja särkyjä viimeistään nelikymppisenä. Oletko ap. vielä nuori, etkä ymmärrä, että todellakin terveyssyistä tärkeämpää sinulle olisi painonpudotus.

Vierailija
9/26 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttaa kipuja ja särkyjä viimeistään nelikymppisenä. Oletko ap. vielä nuori, etkä ymmärrä, että todellakin terveyssyistä tärkeämpää sinulle olisi painonpudotus.

ap

Vierailija
10/26 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se olisi YLIpaino jos se ei olisi jotain ylimääräistä ihmisessä? Riski terveydelle, haitta yhteiskunnalle.

Vierailija
11/26 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Ei pelkkä kuntoilu riitä, jos painoa on liikaa. Etkö muka itse tiedä?

Vierailija
12/26 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nykyään se, että jos ylipainoa on vain jonkin verran, niin ei pidä laihduttaa, vaan kohottaa kuntoa, ja pitää paino kurissa. Tällä on parhaat vaikutukset terveyteen. Painon vaihtelut ovat pahaksi terveydelle, koska lihaskudoskin katoaa, ja lähes aina paino tulee takaisin. Kun taas hyvä kunto on aina hyväksi.

Ulkonäkö on syy, miksi ihmisten mielestä pitäisi laihduttaa, eivätkä kaikki ole niin pinnallisia. Terveys on tärkeämpää.

ei ap

Vierailija
13/26 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut sappivaivaa, sitten leikattiin kohtu ja molempien rannnekanavien pinteet, vuosi sitten sain sikaflunssan ja sen myötä vakavamman laatuisen sydänlihastulehduksen.

En laihduta, mutta syön terveellisemmin ja olen alottanut liikuntaharrastuksen. Varmaan minunkin pitäisi nyt sitten laihtua ja laihduttaa. Tavoite on kuitenkin paremmassa ja parempilaatuisessa elämässä. Kyllähän tämä tuntuu toimivan. Jaksan paljon paremmin ja olen tyytyväisempi elämääni. En ole lahtunut, mutta en sitä odotakaan

Vierailija
14/26 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä lailla ns. himoliikunnan harrastaminen tulisi kieltää tai korotta heille veroja. Rajanveto ns. itseaiheutettujen sairauksien kohdalla sitä paitsi on todella vaikeaa! Laihakin ihminen voi elää todella epäterveellisesti, ja toisaalta lievästi ylipainoinen voi olla erittäin terve (itse olen tästä esimerkki, BMI 27 mutta olen erinomaisessa kunnossa, veriarvot, kolesteroli, verenpaine ja kaikki ihanteelliset, vaikka ikääkin on jo vähän enemmän).

Vierailija
15/26 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuin heittäisi vettä vuotavaan sankoon tms...?

Vierailija
16/26 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä haittaa yhteiskuntaa tai ketään muuta ihmistä mitenkään. Kauneus ihanne on erilainen eri kulttuureissa. Joissain kulttuureissa vähän pyöreämpi nainen on kaunis. Länsimaissa ihannoidaan sairaalloista laihuutta. Alipaino ja syömishäiriöt ovat yhtä suuri ongelma kuin liikalihavuus.

Mun mielestä ap on oikeassa. Ymmärrän täysin mitä yrität sanoa.

t.toinen ylipainoinen kuntoilua harrastava äiti

Vierailija
17/26 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoset sais mun mielestä maksaa enemmän veroa kuin normaalipainoset, kun tulevat yhteiskunnalle kalliiksi. Samoin kuin tupakoitisjat.

Kaikki urheilua harrastavat sais mun mielestä maksaa enemmän veroa kuin urheilua harrastamattomat, kun tulevat yhteiskunnalle kalliiksi.

Vierailija
18/26 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuin heittäisi vettä vuotavaan sankoon tms...?

koska tykkään ulkonäöstäni paljon enemmän tällaisena kun normaalipainoisena.. Mäkin innostuin liikkumaan, ja nykyään katson tosi tarkkaan, että syön liikuntaan nähden tarpeeksi kaloreita etten laihdu (tai liho). Olin alunperin todella ylipainoinen, mistä laihdutin normaalipainoiseksi --> ei sopinut minulle, vaan minusta tuli tosi luisevan ja vanhan näköinen, joten lihotin itseni lievästi ylipainoiseksi (koska laihdutusprosessin aikana tässä painossa näytin hyvältä, kunnes laihduin lisää)

Vierailija
19/26 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jäin miettimään tätä. Onko tosiaan niin että ylipainoinen ei voi olla tyytyväinen itseensä, harrastaa liikuntaa, olla hyväkuntoinen ja sinut itsensä ja kilojensa kanssa?

Vierailija
20/26 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa läskistä eroon hankkiutumista. PISTE!