onko 1700kcal liikaa jos haluaa että paino pysyy samassa/laihtuu vähän?
Kommentit (21)
naisen keskimääräinen kulutus on 2000 kcal vuorokaudessa. Toki tässä on vaihtelua. Sinun pitäisi teoriassa laihtua, jos aktiivisuus ja perusaineenvaihdunta pysyy samana kuin ennen.
katso onko siinä enemmän vai vähemmän kuin nyt.
img.mtv3.fi/mn_liitteet/mtv3/ohjelmat/300199.doc
selkä mennyt
Mikset mennyt mukaan?
olen samanpainoisena aloittanut laihdutuksen ja sain kiloklubin ohjeeksi syödä 1580 kcal päivässä. Minäkään en liiku yhtään.
en harrasta liikuntaaselkä mennyt
t:ap
Eikös juuri silloin pitäisikin harrastaa liikuntaa, että selkä voimistuu ja notkistuu?
Esimerkiksi kuntosalille ja pyytää sieltä (tai physioterapeutilta) sellainen treeniohjelma mikä kuntouttaa selkää...
koska et paina tuon enempää nyt.
Itse en laihtunut edes 1200 kalorilla, vaati alle 1000. Mutta aineenvaihduntani onkin aavistuksen epänormaali.
olen samanpainoisena aloittanut laihdutuksen ja sain kiloklubin ohjeeksi syödä 1580 kcal päivässä. Minäkään en liiku yhtään.
otsikossa lukee että paino pysyis samassa tai laihtuisi vähän..
Esimerkiksi kuntosalille ja pyytää sieltä (tai physioterapeutilta) sellainen treeniohjelma mikä kuntouttaa selkää...
Kuntosaliohjaajan koulutuksella ei osata sellaista tehdä. Valitettava tosiasia.
en harrasta liikuntaaselkä mennyt
t:ap
Eikös juuri silloin pitäisikin harrastaa liikuntaa, että selkä voimistuu ja notkistuu?
ja liikunta pahentaa kipua. on tulehdus.
ap
tarkkaile paljonko tulee yleensä syötyä. Huomaat mistä voit vähentää, esim. onko tapana syödä pari kahvipullaa kun vois syödä yhden, juotko turhan paljon mehua, liikaa leivänpäällisiä/leipää, liian paljon lihaa suhteessa kasviksiin jne. Ei kaloreita tarvitse välttämättä laskea.
mä olen laskenut oman kulutukseni ja se on n. 1800 kcal, sillä siis en laihdu enkä liho. Olen 166/60, enkä harrasta liikuntaa.
otsikossa lukee että paino pysyis samassa tai laihtuisi vähän..
mutta minulla tavoitteena oli myös "laihtua vähän". Ja tuolla syömisellä aika vähän olisinkin laihtunut.
painan samanverran kuin ap ja ajattelin syödä 1700kcal
kannattaa silti katsoa, että lähteekö paino tuolla putoamaan, jos ei lähde, niin sitten voi esim. 100 kcal kerrallaan pudottaa tuosta kalorimäärää. jotkut vaatii valitettavasti isomman kalorivajeen kuin toiset, mutta kokeilemalla se selviää.
olen normaalipainoinen ja paino pysyy kurissa 1500 kalorilla, jos haluan vähänkin keventää niin joudun pudottamaan 1200 kaloriin
Itse kun laihdutin vastaavista kiloista, kalorit piti laskea alle 1500:n ennen kuin mitään tapahtui, vaikka liikuin joka päivä tunnin. 1600 kcal:lla painoni pysyy tasaisena, kun juoksen keskimäärin 2 tuntia viikossa ja joogaan keskimäärin 5 tuntia viikossa. Minulla on kyllä jo iän myötä hidastunut aineenvaihdunta, sillä olen 51.
Siellä voi ilman rekisteröitymättä kirjoittaa yhden päivän ruokapäiväkirjan. Tosin ennen kuin voi täyttää sitä, niin siinä kysytään tietoja (pituus/paino+päivän aktiivisuustaso), joiden avulla se laskee päivittäisen kaloritarpeen, jolla ei periaatteessa liho eikä laihdu.
Jos sitten täytät sinne yhden päivän safkat, niin se näyttää sulle meneekö yli vai ali siitä tarpeesta. Ja määrän kuinka paljon sen päivän syömisellä laihtuu tai lihoo, jos jatkaa sillä ruokavaliolla.
Hommaa kotiin sellainen ja käytä joka päivä!
Mulla oli selkä mennyt 2 vuotta ja crossari paransi sen + lisäksi laihduin huimasti ja sain hyvän vartalon.
Kyllä tolla laihtuu jo. Voi olla välillä vähän enemmänkin.