Miten saisin talousasiani hoidettua/kaikki taas ennalleen?
Kaikki on päin persettä. Erosta aikaa 2 vuotta ja sen jälkeen alamäki alkoi, muutenkin mutta eritoten raha-asioissa.
Minulla on ulosotossa n. 8000 euroa (velkoja jotka jäivät minulle erossa ja joita en ole saanut maksettua) mutta tällä hetkellä palkkani on niin pieni että mitään ei voida periä. Olen välillä työttömänä (en kuulu liittoon) ja välillä taas töissä. Palkkaa saan kuukaudessa n. 700 euroa + kelan päivärahaa n. 200 euroa työttömyysajasta riippuen.
Isoja laskuja en pysty maksamaan, annan niiden mennä suoraan ulosottoon.
Mutta paljon teen sitäkin etten edes avaa laskuja...kun kaikki menee päin persettä, ei jaksa enää välittää. En pidä mitään huolta raha-asioista, ostan ruuan ja välttämättömämmän, harvat laskut maksan jos...saan aikaiseksi.
Miten tästä suosta noustaan? Sossusta pyysin jo apua, he eivät pysty kuin maksamaan toimeentulotukea, he eivät auta näissä asioissa muuten. Velkaneuvontaan en kelpaa kun tulot on niin pienet ja lainamäärä niin pieni (?!?!?!).
Keneltä pyydän apua? Miten saisin taas kaikki asiat kuntoon?
Kerrankin kun muut asiat on kunnossa (päänuppi ja arki) niin raha-asiat on ihan retuperällä..
Onko muita?
Kommentit (4)
Käyt pankissa ja kerrot tilanteesi ja paljonko on yht. velkaa, jos saisit lainaa sen verran että saat laskut maksettu, ja siihen lainaan hyvä pitkä takaisinmaksuaika.
Eihän velkasi niin iso ole että on mittän syytä luovuttaa, ekaks pankkiin!
jos talouspuolen neuvojilta et saa apua/neuvoja niin ota yhteyttä kuntasi terveydenhuoltoon. taloudelliset huolet on yksi suurimmista mielenterveyteen vaikuttavasta asioista, ja jos nyt jää laskut avaamatta ja asiat hoitamatta niin se on jo selvä merkki ettei kaikki ole hyvin. hulluksi sinua ei varmasti leimata vaan saat hyviä vinkkejä elämäsi järjestämiseksi, ja tietävät varmasti oikeat kanavat joista sitten on mahdollista saada konkreettista apua. helppoa avun hakeminen ei ehkä ole, mutta tee se itsesi vuoksi ! tsemppiä !
Ala myymään itseäsi. Olen ihan tosissani. Ota jotain 250e/tunti taksaa.
toi ulosottosumma kasvaa niin isoksi ettet selviä siitä enää millään.
Yritä etsiä toinen työpaikka tai tosiaan parempipalkkainen työ ja sitten alat tekemään selkeää maksusuunnitelmaa jolla saat itsesi velattomaksi ja jaloilleen.
Otat tämän haasteena ja tavoitteeksi saada itsellesi tuon suoritettua sellainen voittaja fiilis että: "Hitto soikoon, mä tein sen!!!! Tätä naista ei enää mikään kaada"
Mietit vain puurtaessasi kohti tavoitetta että tuo onnistumisen tunne tulee olemaan valtava voiman lähde ja pystyt sen jälkeen mihin vaan!!
Tsemppiä!!!