Voiko olla totta? Kaverin mies on Nokialla koodarina ja tienaa bruttona kuulemma 3800€ eikä ole edes valmistunut.
Kommentit (40)
Itse sain viimeisenä kesänä ennen valimistumista 4000 ¿/kk, en tosin ole samalla alalla kuin kaverisi.
Toi summa tolla nimikkeellä ON ihan älytön. Tuttavani, DI:t tai maisterit, tienaavat tutkintonsa kautta (siis koodareina) just jotain 3000 euroa. Nokialla siis. Jos nimeke on projektipäällikkö tai manageri, palkka on korkeampi.
En usko tohon palkkaan.
bonukset kk-palkkaan mukaan, muuten tuskin. Nokiassa ei katsota niinkään koulutukseen vaan osaamiseen. Ja hyviä koodareita ei ole kauheesti, tosin moni haluais tehdä sitä hommaa ja siksi siinä palkka useín huonompi kun monissa päällikkötehtävissä vaikka vaativuusluokka olsi lähes sama. Mun mies tienaa bruttona n. 4200e kuussa kun bonukset lasketaan mukaan vaikka kk-palkka on n.3800e - eli aika isoja lisiä tulee noista bonuksista vuodessa ja se nostaa keskipalkkaa kummasti.
" Mitä yhteistä on Nokian insinöörillä ja Riitta Väisäsellä ?"
" Molempien täytyy pärjätä kymppitonnilla"
Eli se niistä Nokian palkoista...
kauan töissä ja on guru, voi saada tuon palkan. Varsinkin jos lasketaa bonukset mukaan.
Kaikki on mahdollista isossa firmassa.
Sinänsä kova palkka, jos ei ole valmistunut, koska arvostavat nokialla koulutusta ja ammattia. Mutta bonukset nostaa helposti palkkaa.
Mulla pikkasen parempi palkka ilman bonuksia, olen valmis ja ollut noksulla jo 9 vuotta....
Kyllä hyvin voin kuvitella, että teknisellä alalla oleva, hieman pidemmälle koulutettu mies tienaa minua tonnin enemmän. Mitä ihmeellistä tuossa palkassa on? Varmaan Nokian pienimpiä.
Työkaverini poika sai jo opiskeluaikanaan tuntityötä nuorempien opiskelijoiden tuntiopettajana ja vetäisi markka-aikana yli 100 markan tuntipalkkaa. Ja vain jotain 2-3v opintoja tekussa takana. Tosi lahjakas poika, tietokonealalla.
Oisitte vaan lukenu matikkaa, saisitte parempaa palkkaa!
Itsekin olen ylioppilas ja tienaan kuukaudessa just sen peruspäivärahan verran, jos siivoomaan pääsis niin sais jo 6,60 tunnissa. Suhteillako olet hommiin päässyt?
NOKIALLA töissä. Olkoon muut Nokiassa. Niinhän ne muut sanoo.
Jos haluat, voit esittää kysymyksiä, joihin vain Noksut tietää vastauksen ;)
Nokian palkat ovat tunnetusti huonot, hän on ainakin sanonut että saisi paljon enemmän jos vaihtaisi työpaikkaa.
Pääsin tekemään päälle parikymppisenä sijaisuuksia pienellä paikkakunnalla. Siitä sitten siirryin isompiin kuvioihin.
Tällä alalla on muuten aivan sairaan paljon sellaisia ihmisiä, joilta puuttuu alan koulutus!
Katsopa vain tv-kasvoja, esim uutistenlukijoita jne. Maarit Tastulakin kahmi paljon palkintoja työstään, eikä tietääkseni ole valmistunut. Myös Rauli Virtanen, se tv-kasvo, on opiskellut minimaalisen vähän, olisko jotain 20 opintoviikkoa kerännyt. Ja taatusti maan hyväpalkkaisimpia toimittajia.
jos heppu on laskenu tohon bonarit, toi voisi olla aika lähellä totuutta (olettaen että työskentelee menestyvässä yksikössä, jossa bonareita vielä maksetaan), mutta rivikoodari EI tuollaisia tienaa kuin siinä tapauksessa, että on ollu pitkillä ulkomaankomennuksilla...
Omalta mieheltäni meni sivu suun juuri pesti, josta olisi saanut yli 7000 e/kk (ei Suomessa tosin). Eikä se valmistuminen ole välttämättä se tärkein tekijä, jos muuten on onnistunut kartuttamaan vaikuttavan CV:n.
Itsekin olen siellä ollut ja moni ystävä on yhä. Siellä tuntui tosi oudolta, kun suomenkielisissä materiaaleissa usein kirjoitettiin " meillä Nokiassa" , kun kaikki työkaverit sanoivat, että " meillä täällä Nokialla" .
Sen voi kyllä jotenkin saada, jos on tosi erikoistunut osaamisalue ja on alansa parhaita maailmassa eli ns. guru. Lisäksi pitää kyllä työskennellä pääkaupunkiseudulla, että saa vielä pääkaupunkilisän palkkaan.
Mutta onko mahdollisesti jonkun isomman koodauskokonaisuuden pääkoodaaja? Silloin voisi saada bonusten kanssa suunnilleen tuon verran keskimäärin kuussa.
ja ihan minkä kokoisen vaan, wi siinä auton koossa ole mitään rajoituksia. Mutta en siis tietenkään saisi täyttä autoetua eli bensoja.
Nokialla sitäpaitsi käsittääkseni palkat aika alakanttiin muihin alan ja vastaaviin yrityksiin verrattuna.