Painajainen Dubaissa tv1
Kommentit (27)
Olen ollut työmatkalla pari kertaa ja onhan se aika mielenkiintoinen paikka naiselle. Osa palveluammateissa olevista miehistä ei edes puhunut minulle, kamalat ruuhkat, kaikki jäähdytetty kylmäksi keskellä aavikkoa, on golfkenttiä vaikka ei ole juomavettä, ihmiset todella iljettäviä, rasisitia, suvaitsemattomia, ihan vaan kamalia.
Olen ollut työmatkalla pari kertaa ja onhan se aika mielenkiintoinen paikka naiselle. Osa palveluammateissa olevista miehistä ei edes puhunut minulle, kamalat ruuhkat, kaikki jäähdytetty kylmäksi keskellä aavikkoa, on golfkenttiä vaikka ei ole juomavettä, ihmiset todella iljettäviä, rasisitia, suvaitsemattomia, ihan vaan kamalia.
Dubaissa ja minu kohdeltiin aina hyvin, oli sitten mies tai nainen kyseessä. Olisikohan omassa suhtautumisessa jotain vaikutusta?
Luulenpa ettei parissa hikisessä viikossa saa oikein mistään paikasta oikeaa kuvaa.
Painajainen Dubaissa
Ohjaus: Edgar Wolf, Eva Gruen & Adamna Adim. Tuotanto: Stefan Pannen, Saksa 2010
TV1 Ti 24.07.2012 klo: 11.40
"Elämä Dubaissa on monen kehitysmaan tytön unelma.
Elinmahdollisuudet kotimaassa ovat lähes olemattomat, minkä vuoksi moni etiopialaistyttö lähtee Dubaihin työskentelemään palvelijana arabiperheisiin sadan dollarin kuukausipalkalla.
Kotona Etiopiassa summaa olisi mahdotonta ansaita, mutta unelmatyö muuttuu pian painajaiseksi. Ruokaa ei juuri saa, ankara emäntä saattaa pieksää ja isäntä odottaa eroottisia palveluksia. Pahimmillaan työ kestää kellon ympäri seitsemän päivää viikossa.
Palvelustytöt ovat modernin maailman orjia: omien oikeuksien perääminen on kohtalokasta, ja karkurit joutuvat vain elämään Dubain kadulle, jossa elämä on, jos mahdollista, vieläkin kurjempaa, ja ainoa mahdollinen rahanansaintakeino on työ prostituoituna etiopialaiskorttelissa. Moni tyttö päätyykin itsemurhaan.
Työnantajille tytöt ovat vain kulutushyödyke: jos yksi jättääkin työnsä, tilalle saa helposti uuden vaikka heti."
http://www.tiede.fi/keskustelut/historia-kulttuurit-ja-yhteiskunta-f13/…
Nähtiin miten rättipäät ovat saaneet upeat rakennuksensa tehtyä, köyhiä siirtotyöläisiä riistämällä tietenkin.... Ei kiinnosta enää tuollaisten ohjelmien jälkeen matkustaa noihin maihin, sitäkään vertaa mitä aiemmin.
kuule kiinnosta tippaakaan siirtotyöläisten olot.
Dubaihin menen lähivuosina, se on varma!
Tätä bisnestä pyörittävät afrikkalaiset viranomaisten silmien alla. Poliittisista syistä asille ei voi tehdä mitään. Uhreilla teetetään töitä ympäri vuorokauden ilman palkkaa ja heitä raiskataan
eikä tarvinnut sietää rasismia. Vahinko vaan ettei minulle löytynyt sieltä töitä.