Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaspesu, mies ja läpsiminen.

Vierailija
16.03.2011 |

Mies yritti pestä 5-vuotiaan hampaat. Hammaspesua mies oli venyttänyt ainakin tunnin myöhemmäksi, kuin normaalisti.

5-vuotias vaan pelleili ja nauroi, ja miehen käämi kiristyi niin paljon, että se läppäs 5-vuotiasta. 5-vuotias läppäs takaisin, aikani tätä läiskimistä kuuntelin ja menin vetäseen miestä avarilla päähän ja käskin lopettaa. Nostin 5-vuotiaan syliini, sanoin ettei tänään pestä hampaita ja annoin sille fluoritabletin.

Mies veti hirveet pultit: "joo, opeta vaan, että kun oikein pelleilee, niin ei tarvikkaan pestä hampaita..." Nyt se on naama norsuvitulla keittiössä.

Kaikista pahinta oli kuitenkin se hetki, kun olin käskenyt 5-vuotiasta käymään vielä pissalla. Ihmettelin kun vessassa kesti. Mennessäni katsomaan, se istui pöntönkannen päällä jalat ristissä, selasi aku ankkaa ja nyyhkytti hiljaa. Sillä oli maailman mustin mieli :-(

Oli pakko halia melko paljon, vaikka mun ei pitäis olla lähelläkään lasta, pari päivää ollut mulla paha ja tarttuva tauti meneillään.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjalta kuulostaa. Multa olisi palanut käämi aivan totaalisesti miehen kanssa.

Vierailija
2/25 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisoa, hyväksytkö häneltäkin sellaista? Vai huudatko heti, että nyt sua on pahoinpidelty? Mä ainakin tempasisin kunnolla takaisin, jos puolisoni löisi minua, olipa syy sitten mikä tahansa.

Typerää oli miehesikin käytös, mutta ei niitä ongelmia todellakaan noin ratkaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miellyttävä tarina. Harmi että Japani vie tältäkin huomion.

T; 11cm mies

Vierailija
4/25 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja läps läps täällä, lapsi läpsi, mies läpsi ja läpsin minäkin...

A) Miksi mies venytti hampaidenpesua, eikö teillä pidetä kiinni nukkumaanmenoajoistakaan? Ja jos venytti, mikset sinä hoitanut asiaa pois?

B) Läpsiikö se lasta useinkin? Onko lapsellakin lupa läpsiä kun menee hermot?

C) Miten luulit tilannetta parantavan sen, että menet väkivallalla puuttumaan tilanteeseen?

Kai nyt on lapsella "maailman mustin mieli" kun koko perhe on aivan sekaisin ja ratkoo ongelmia läpsimällä toisiaan!!!!!!

Vierailija
5/25 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koko perheen. Rauhallisesti huomenna juttelette ja teette sopimuksen asiasta.

Vierailija
6/25 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja läps läps täällä, lapsi läpsi, mies läpsi ja läpsin minäkin...

A) Miksi mies venytti hampaidenpesua, eikö teillä pidetä kiinni nukkumaanmenoajoistakaan? Ja jos venytti, mikset sinä hoitanut asiaa pois?

B) Läpsiikö se lasta useinkin? Onko lapsellakin lupa läpsiä kun menee hermot?

C) Miten luulit tilannetta parantavan sen, että menet väkivallalla puuttumaan tilanteeseen?

Kai nyt on lapsella "maailman mustin mieli" kun koko perhe on aivan sekaisin ja ratkoo ongelmia läpsimällä toisiaan!!!!!!

Lapselle on varmasti vielä traumaattisempaa nähdä että äiti tulee vetelemään isää avarilla päähän, kuin se että isän kanssa läpsivät toisiaan. JOs se isä olisi oikeasti satuttanut, lapsi ei varmasti olisi uskaltanut lyödä takaisin. Ihan ahterista tuollainen läpsiminen on, mutta sinun avarisi täysin idioottimainen teko.

Miksi et olisi voinut vain mennä sanomaan, että nyt on homma lähtenyt lapsesta, tehdäänkö niin, että sinä jatkat hammaspesua? Toisen vanhemman auktoriteetin romauttaminen lapsen silmien edessä, ja vielä noin nolosti johtaa ihan taatusti uusiin vastaaviin tilanteisiin, joissa taas läpsitään kaikki kilpaa toinen toisiaan.

Ja mitäs sitten, kun mies läpsii sinua? Onko sekin vielä ok? VÄhän avaria muijalle päähän, kun ärsyttää?

Vierailija
7/25 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja läps läps täällä, lapsi läpsi, mies läpsi ja läpsin minäkin... A) Miksi mies venytti hampaidenpesua, eikö teillä pidetä kiinni nukkumaanmenoajoistakaan? Ja jos venytti, mikset sinä hoitanut asiaa pois? B) Läpsiikö se lasta useinkin? Onko lapsellakin lupa läpsiä kun menee hermot? C) Miten luulit tilannetta parantavan sen, että menet väkivallalla puuttumaan tilanteeseen? Kai nyt on lapsella "maailman mustin mieli" kun koko perhe on aivan sekaisin ja ratkoo ongelmia läpsimällä toisiaan!!!!!!

Lapselle on varmasti vielä traumaattisempaa nähdä että äiti tulee vetelemään isää avarilla päähän, kuin se että isän kanssa läpsivät toisiaan. JOs se isä olisi oikeasti satuttanut, lapsi ei varmasti olisi uskaltanut lyödä takaisin. Ihan ahterista tuollainen läpsiminen on, mutta sinun avarisi täysin idioottimainen teko. Miksi et olisi voinut vain mennä sanomaan, että nyt on homma lähtenyt lapsesta, tehdäänkö niin, että sinä jatkat hammaspesua? Toisen vanhemman auktoriteetin romauttaminen lapsen silmien edessä, ja vielä noin nolosti johtaa ihan taatusti uusiin vastaaviin tilanteisiin, joissa taas läpsitään kaikki kilpaa toinen toisiaan. Ja mitäs sitten, kun mies läpsii sinua? Onko sekin vielä ok? VÄhän avaria muijalle päähän, kun ärsyttää?

a)mies venytti hammaspesua siksi, että hän ja lapsi pelasivat jotain peliä. Minä viittelöin vähän väliä kelloa. "juu juu" vastattiin, minä en hoitanut asiaa pois tarttuvan sairauteni takia.

b)mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa, sen useimmin mies läpsii. Ilmeisesti paheneva ongelma. Ei oo päivittäistä, ei viikottaista eikä kuukausittaista, mutta kuitenkin.

c)ei aavistustakaan, tuli sellainen "tuntuuko kivalta, häh?" tunne, mies keskittyi hetkeksi tönimään mua pois, jolloin lapsen läpsiminen rauhoittui.

Mun mielestä isä satutti lasta, mutta lapsi ei anna periksi eikä todellakaan näytä, että olisi sattunut. Mies oli aivan raivona, hullun katse silmissä. Lapsen itku yritti tulla vasta myöhemmin, kun löysin lapsen yksin nyyhkyttämästä.

En muista miehen koskaan lyöneen minua, paitsi tilanteissa, joissa minä hypin sen silmille ensin just esim. "väliinmenijänä".

Voiko mun lapsi palautua ennalleen? Ikinä en ole nähnyt sitä noin synkkänä.

Vierailija
8/25 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menit sotkemaan sitä?

Vierailija
9/25 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei läpsitä, ei edes leikillä eikä muka-kasvatuksena.

Jos mies saa lyödä pienempää, saat sinä lyödä isompaa eli sitä miestä.

Ilmoita miehelle, että hän saa valita: joko lapsen fyysinen kurittaminen loppuu tai sitten sinä ja lapsi lähdette. Mies saa tehdä päätöksen, mutta myös kantaa siitä vastuun.

Muussa tapauksessa olette parissa vuodessa ensiavussa verisenä muusina olevan lapsen kanssa, kun isä on päättänyt vähän kasvattaa.

Vierailija
10/25 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mikä ettei poja pää vessanpyttyyn, sekin olisi kiva lisä kasvatusmetodeihin.

Vierailija
11/25 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No musta tuntui pahalta, kun mun lasta satutettiin. Siksi menin sotkemaan sitä.

Vierailija
12/25 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää huomenna kunnon keskustelu aiheesta. Läpsimisen suhteen nollatoleranssi ihan teillä kaikilla. Jutelkaa vielä lapsen kanssa tapahtumat läpi. Kehu lasta aina kun voit. Kyllä se ilo palaa jos ette jatka samalla linjalla.

Vierailija
13/25 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä miestä. Mitäpä jos menisitte ammattiauttajien pakeille ennen kuin on myöhäistä.

Vierailija
14/25 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko kysyä noin rumasti, mutta oikeasti, miten helvetissä joku äiti antaa kenenkään lyödä lastaan? Vittu mulla palaisi käämit ihan kokonaan ja heittäisin läpsivän isän pellolle. Alkoi sitten suakin siinä töniä pois? Ihan totta, teillä on todella pahoja ongelmia!

Vierailija
15/25 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. minä, mies ja neljä lasta, eikä koskaan läpsitä, riidellä tai tapella.

Vierailija
16/25 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luin avauksen kuvittelin, että isä ja lapsi olivat läpsineet toisiaan leikillään ja ap sitten tulkinnut tilanteen väärin.

Nyt tuntuu siltä, että kaikki signaalit perheessä on sekaisin. Istuisin minäkin silloin synkkänä vessassa itkemässä.

Mies on mitä ilmeisimmin väkivaltainen - lyö ap:tä tilanteissa, joissa tämä on mennyt väliin. Minkä väliin? Ja näitä lyömisiä ap vähättelee: "en muista miehen koskaan lyöneen minua, PAITSI ..."

Ehkä todella kannattaisi mennä perheneuvolaan koko sakki. Ja lopettakaa heti se läimiminen ... Ihan outoa peliä.

ja läps läps täällä, lapsi läpsi, mies läpsi ja läpsin minäkin... A) Miksi mies venytti hampaidenpesua, eikö teillä pidetä kiinni nukkumaanmenoajoistakaan? Ja jos venytti, mikset sinä hoitanut asiaa pois? B) Läpsiikö se lasta useinkin? Onko lapsellakin lupa läpsiä kun menee hermot? C) Miten luulit tilannetta parantavan sen, että menet väkivallalla puuttumaan tilanteeseen? Kai nyt on lapsella "maailman mustin mieli" kun koko perhe on aivan sekaisin ja ratkoo ongelmia läpsimällä toisiaan!!!!!!

Lapselle on varmasti vielä traumaattisempaa nähdä että äiti tulee vetelemään isää avarilla päähän, kuin se että isän kanssa läpsivät toisiaan. JOs se isä olisi oikeasti satuttanut, lapsi ei varmasti olisi uskaltanut lyödä takaisin. Ihan ahterista tuollainen läpsiminen on, mutta sinun avarisi täysin idioottimainen teko. Miksi et olisi voinut vain mennä sanomaan, että nyt on homma lähtenyt lapsesta, tehdäänkö niin, että sinä jatkat hammaspesua? Toisen vanhemman auktoriteetin romauttaminen lapsen silmien edessä, ja vielä noin nolosti johtaa ihan taatusti uusiin vastaaviin tilanteisiin, joissa taas läpsitään kaikki kilpaa toinen toisiaan. Ja mitäs sitten, kun mies läpsii sinua? Onko sekin vielä ok? VÄhän avaria muijalle päähän, kun ärsyttää?

a)mies venytti hammaspesua siksi, että hän ja lapsi pelasivat jotain peliä. Minä viittelöin vähän väliä kelloa. "juu juu" vastattiin, minä en hoitanut asiaa pois tarttuvan sairauteni takia.

b)mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa, sen useimmin mies läpsii. Ilmeisesti paheneva ongelma. Ei oo päivittäistä, ei viikottaista eikä kuukausittaista, mutta kuitenkin.

c)ei aavistustakaan, tuli sellainen "tuntuuko kivalta, häh?" tunne, mies keskittyi hetkeksi tönimään mua pois, jolloin lapsen läpsiminen rauhoittui.

Mun mielestä isä satutti lasta, mutta lapsi ei anna periksi eikä todellakaan näytä, että olisi sattunut. Mies oli aivan raivona, hullun katse silmissä. Lapsen itku yritti tulla vasta myöhemmin, kun löysin lapsen yksin nyyhkyttämästä.

En muista miehen koskaan lyöneen minua, paitsi tilanteissa, joissa minä hypin sen silmille ensin just esim. "väliinmenijänä".

Voiko mun lapsi palautua ennalleen? Ikinä en ole nähnyt sitä noin synkkänä.

Vierailija
17/25 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies lyö sinua, se on sinun syysi ja olet sen ansainnut? KOSKAAN ei saa ketään lyödä. Aika perusjuttuja ihmissuhteissa. Kiva malli lapselle.

Toivottavasti säästätte jälkikasvunne terapiarahastoon :(

Vierailija
18/25 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuin tuon tapahtuman olisi voinut pyyhkiä kokonaan pois.

Kynnys terapiaan ja neuvolaan yms. on todella suuri. Katsokaas kun eihän meillä mitään ongelmia voi olla. Me ollaan oikea malliperhe.

-ap-

Vierailija
19/25 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kynnys hakkaamisen lopettamiseen korkea. Mä en käsitä teitä.

Mun on täysin mahdoton kuvitella että mun mies nostaisi kättään meidän lapsia (tai mua) vastaan. Eikö jo ihan perusihmisyyteen kuulu, ettei pienempiä ja heikompia lyödä!

19

Vierailija
20/25 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kynnys hakkaamisen lopettamiseen korkea. Mä en käsitä teitä. Mun on täysin mahdoton kuvitella että mun mies nostaisi kättään meidän lapsia (tai mua) vastaan. Eikö jo ihan perusihmisyyteen kuulu, ettei pienempiä ja heikompia lyödä! 19

Enkä ymmärrä, mikä saa meidät niin sekaisin, että toimimme täysin väärin? Väsymys? Masennus? Yleinen epäonnistuminen ihmisenä ja kasvattajana?

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi