Mummin kosto!
On tämäkin kanssa. Mun mummi on oikeasti aivan ihana ihminen, on dementoitunut vaan jonkin verran ja hänen lempiherkkunsa on tällä hetkellä vihreät viinirypäleet. Pyysi niitä sitten tuomaan ja vein mummikullalle rypäleet, pesin ja nypin kuppiin valmiiksi. Mummi tiesi, että seuraavana päivänä on vielä minun siivousvuoro. Mitäpä löysinkään ympäri sänkyä ja lattioita?! Oli muoriska sitten sylkenyt kaikki siemenet pitkin makkaria :D! Tänään menin siivoamaan. Ihmettelin ääneen mitä ihmettä täällä on, niin mummi vaan huus "tuo niitä luuttomia seuraavalla kerralla"!
Kommentit (10)
tuo sylkeminen ja räkiminen pitkin nurkkia on monella dementoituneella aika yleistä. Ei niin herttaista...
luuttomia.. ;) Hyvä, että olet huumorintajuinen!
Sisukas mummi, you go girl ;)
Ap, teet tärkeää työtä, kiitos siitä. On hienoa kun pidetään vanhuksista huolta, vaikka ne välillä käyttäytyvätkin huonommin kuin lapset.
Sisukas mummi, you go girl ;)
Ap, teet tärkeää työtä, kiitos siitä. On hienoa kun pidetään vanhuksista huolta, vaikka ne välillä käyttäytyvätkin huonommin kuin lapset.
että hänen silmälasinsa on joku varastanut! Ehdotin, että hän on varmaan itse ne laittanut jonnekin paikkaan, jota ei nyt muista. Hänpä latasi mulle, et v..u, jos sun asuntos on siivoton niin voi mitään mutta hänen asuntonsa on järjestyksessä ja heti näkee, että rillit ei ole lipaston päällä vaa varastettu! ;) Olin aika sanaton...
Olivat autossa ja puaisiin liikennevaloihin pysähtyneenä, kun pikkuinen mummimme näytti vieressä olevaan autoon keskisormea.
Siskoni kysyi, mitä ihmettä ja mummi kertoi, että autossa oli istunut hänen vanha kaverinsa vuosien vuosien (yli 30v) takaa.
En muista, mitä mummo kertoi kaverin tehneen, mutta oli siskolleni tokaissut vielä lopuksi, että "persettä olisin näyttänyt, jos tässä olis mahtunut, vitun huora.."
Ja kyllä, nyttemmin sekaisin koko mummi, mutta aikoinaan oli se ihana herttainen pullantuoksuinen mummi..
ja päivittäin sattuu ties mitä, onneksi usein vain verbaalitasolla.
Ihan alku aikoina, kun alkoi sekoilemaan, niin oli tietysti vielä oikeudet tiliinsä ja olikin nostanut pahan päivän varalle 3.000 euroa. Joutui sitten sairaalaan, kun oli alkanut riekkumaan asunnossaan. Oli alkanut tekemään suursiivousta kotonaan keskellä yötä ja sydän petti.
Mummo tietysti heti kun kynnelle kykeni, oli päättänyt lähteä torille. Oli päässyt jo jonkin matkaa ja tavannut kivan nuoren miehen, jolle oli esitellyt rahat, että lähdetäänkö torikahveille. Nuori mies oli sanonut, että totta kai, että hänpä tilaa taksin. Mummo oli sangen närkästynyt, kun paikalle kaarsikin poliisiauto.
Eikä siinä kaikki, eihän poliisit kuljettele noita karkailevia mummoja, vaan olivat kutsuneet ambulanssain ja kuinkas ollakaan, siellä oli tuttuja kuljettajia, jotka olivat vieneet mummon alun perin siivousurakan jäljiltä sairaalaan.
Ja mikään ei pidä sitä mummoa paikallaan :/. Onneksi ei ole vielä laskuja tullut esim. väärästä palohälytyksestä.
piti vielä mainita, että oli kyllä kiva, että osui kohdalle rehellinen nuori mies, mummolla oli jokainen euro tallella.
=) Paljon vanhusten parissa työtä tehneenä, voin kuvitella tilanteen.