Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten sujui imetyksen lopettaminen?

Vierailija
16.03.2011 |

Miten vanha vauva silloin oli?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v2kk ja imetys loppui tosi helposti.

Vierailija
2/17 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk, huutelua kesti pari yötä ja sen jälkeen nukuttiin. Vähitellen jätettiin imetys muiltakin aterioilta pois, kunnes oli enää satunnainen iltaimetys. Se jäi pois n 1v1kk, helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli 1v5kk ja unohti koko imetyksen kun en pariin päivään tullut kotin.

Toisella kerralla oli hankalampaa, lapsi oli suunnilleen saman ikäinen mutta paljon riippuvaisempi imetyksestä. Sitä itkua ja mankua kesti viikkokausia.

Vierailija
4/17 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli 3kk. Tämähän on tietysti monien mielestä niin surkea imetysura, ettei sitä edes lasketa.

Vierailija
5/17 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut kaksi päivää pois kotoa (ihan hirveä ikävä tuli) töiden takia. Olin vähän lypsänyt maitoa pois, koska rinnat täyttyi sinä aikana. Kun tulin kotiin, imetin vauvan ja se oli viimeinen kerta. Vauva silloin kuusi kuukautta. Yhtenä iltana sen jälkeen hän selvästi kaipasi rintaa.

Vierailija
6/17 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/17 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvata imetyskertoja vastikkeella pullosta, oli kyllä jo pienempänäkin saanut välillä vastiketta. Kun vastikkeen määrä kasvoi, lapsi lopetti itsestään yörinnan pyytämisen ja alkoi nukkua yötkin läpi. Lopulta imetin enää kerran pari päivässä ja sitten lopetin kokonaan. Meni siis ihan hyvin kun tuollein pikkuhiljaa vähensi :)

Vierailija
8/17 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut kaksi päivää pois kotoa (ihan hirveä ikävä tuli) töiden takia. Olin vähän lypsänyt maitoa pois, koska rinnat täyttyi sinä aikana. Kun tulin kotiin, imetin vauvan ja se oli viimeinen kerta. Vauva silloin kuusi kuukautta. Yhtenä iltana sen jälkeen hän selvästi kaipasi rintaa.

Pakko kysyä aloititko normiduunit kun vauva oli noin pieni? Vai onko sulla oma firma tms.

Vierailija
9/17 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten se kotiintulemattomuuden syy liittyy tähän imetyksen lopettamiseen?? Ap:lla voinnut olla vaikka riita miehen kanssa, isä kuollut ja mennyt äitisnä tueksi, jotunut itse sairaalaan, mennyt synnyttämään seuraavaa JNE JNE... helpottiko?? vai tarvitko tarkan raportin asiasta tältä kyseiseltä henkiöltä?

Meillä lapsi joi kokoajan myös pullosta (pumpattua maitoa), joten siirtymä tapahtui pikkuhiljaa. 6kk iässä alettiin antaa välillä pullosta myös korviketta 7kk iässä siirtyi kokonaan pullolle, ei ongelmia!

Vierailija
10/17 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin onnistui, kukaan ei tuntunut kaipaavan tissin perään..

Vierailija
11/17 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se vähän haikeaa, loppuun saakka imetin öisinkin, mutta vauva ei enää kuin kohteliaisuudesta ottanut rinnan suuhun, sitä imaisi kerran, pari ja lopetti. Ei protestoitunut erityisesti, mutta oli vain "jaha tämmönen, kiva kiva". Eli ei siis ollut vaikeaa.

Vierailija
12/17 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se oli mielestäni ihan turha. Lapsi ei enää kiinnostunut rinnasta ja kun sain hänet lähelle rintaa, tyttö puri minua AINA!!!

Silloin hän oli 9kk.

Jäljelle jäi vain iltatissi ja aamutissi (klo.4-5)

Sitten joku aamuyö, en vaan antanut enää. Huusi, välillä rauhoitui, sitten taas huusi. Potki jaloilla ja yritti imeää nenäni ja leukani.

Eli tälläistä kesti 3 yötä ja siihen loppui.

Vieläkin herää 5-6 ja annan hänelle velliä. (nukkuu sitten pidempään)

Eli viimeisen tissin tyttö sai kun oli 3 päivää vaille 11kk

Vierailija
13/17 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi 10kk, meillä oli lomamatka edessä (häämatka, joka haluttiin tehdä ilman lasta - lapsi tutussa mummulassa hoidossa). Olin silloin jo töissä, eli päivät meni ilman tissiä. Vieroitus aloitettiin suunnitelmallisesti jo kuukautta ennen viikko kerrallaan: ensin yöimetys pois (isä hoiti yöt), sitten aamu (ylös ja puurolle, ei sängyssä loikoilua), sitten ilta (nukutettiin syliin lauleskellen tai tarvittaessa vaikka rattaissa heijaten) ja viimeinen ja hankalin oli töistäpaluun imetys, silloin lapsi selvästi kaipasi tissiä kun äiti oli ollut koko päivän pois. Helpoin ratkaisu oli lähteä ulkoilemaan lapsen kanssa: lapsi sai olla seurassani, mutta ulkovaatteet päällä ei samalla tavalla kinunut tissille - kotona sohvalla löhöily tms. oli ihan tuhoon tuomittu idea, lapsi kinui koko ajan ja yritti kaivautua paidan sisään...

Ilman lomamatkan tuomaa pakkoa ja selvää deadlinea olisi varmasti siirtynyt paljon myöhäisemmäksi, sen verran tärkeä tissi oli lapselle. Edelleen lapsi, nyt melkein 2v, laittaa turvaa hakiessaan kätensä paitani sisään (mikä onkin oikein kiva tapa esim. juhlissa :/...)

Vierailija
14/17 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys vain väheni ja jäi sitten kokonaan pois. Ei poika pyytänyt enää eikä näyttänyt kaipaavan. Enkä kyllä minäkään..

Vierailija
15/17 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär lopetti itse 10 kuukauden iässä. Pojille sanoin, kun olivat kaksivuotiaita, että nyt lopetetaan. Hyvin siis sujui. Odotin niin kauan, että vauvat olivat valmiita. :)

Vierailija
16/17 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli silloin 5,5 kk. Tulin niin kipeäksi, että en kerta kaikkiaan pystynyt hoitamaan vauvaa. Onneksi vauvan isä oli lomalla ja pystyi ottamaan täysin hoitovastuun. Jouduin vielä ottamaan lääkettäkin, jota ei saa ottaa imettäessä. Ihan hyvin meni, vauva oli siihenkin asti saanut osan maidosta pullosta (korviketta ja pumpattua äidinmaitoa), joten ei ollut hirveän iso muutos. Sen huolen pidin, että myöhemminkin syötettiin vauvaa pullosta sylissä tai kainalossa, niin että sai läheisyyttä.

Vierailija
17/17 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kaksi päivää ja yötä matkalla jotta imetys loppuisi, ajatuksella "poissa silmistä, poissa mielestä".

Siis miten niin et tullut kotiin?