Viimeisillä raskausviikoilla olevat! Valitetaan vähän yhdessä, juukos?
Mulla 36+3 ja mahaa kiristää koko ajan niin, että on vaikea kävellä ja olla. Tekisi mieli kävellä, kun ei oo jaloissa mitään vikaa, mutta ulos on tosi hankala lähteä 1) koska tuo maha on niin tuskallinen 2) koska siellä on pelkkää jäätä joka paikassa :( Milloin tää vauva tulee... mä haluan päästä liikkumaan, mä haluan syödä normaalisti, ilman että tulee tukala olo jostain herneen puolikkaasta, mä haluan et tää loppuu... byääh, byääh, byääh..
Kommentit (25)
Nyt on vihdoin lähes kaikki vauvan vaatteet pesty ja pinnis kasattu, kaukalon jalustaa ei ole vielä autoon asennettu.
Mietityttää että pitäiskö nyt vielä ostaa niitä ihan pikkuisia vaatteita, kun jotkut sanoo että missään nimessä ei kannata ostaa, kun taas toiset on sitä mieltä että kannattaa koska pienen käsittely on helpompaa sopivissa vaatteissa...
Synnytystä en ole juurikaan ajatellut, luotan siihen että sairaalassa osaavat asiansa ja uskon että selviän, on ne muutkin naiset siitä selvinneet ;)
Okei, yks mitä olen miettinyt on tää perus "kakkaanko sängylle" mut sillekkäään ei sit kyllä oikein voi mitään jos niin käy..
-18-
Tukala olo on ollut just tuolta 35-36 viikoilta asti, siis sellainen super raskas ja tankki olo. Tää on kolmas raskaus eikä ennen oo näin raskasta ollut, mutta onhan noita kilojakin tullut 25kg. Alkaa jo kyllästyttää tämä odotus, haluaa jo vauvan kotiin!
kanssa on ollut tää kakkosen odotus paljon rennompaa kuin esikoisen kohdalla. Okei, vaatteet, peti ja suurin osa tarvikkeista ovat valmiina, mutta samanlaista "paniikkia" kuin esikoisen kohdalla ilmeni, ei ole nyt ollut. Muistan kuinka vaippoja oli moooonta pakettia kaapissa, ja tuttipullot ja korvikkeet "ihan vaan varmuuden vuoksi" valmiina odottamassa. Ruokaa oli varastoitu kaappiin kuin ydinsotaan valmistautuessa, niillä sapuskoilla oltais eletty varmaan kaksi viikkoa.
Sairaalalaukku oli pakattuna viikolta 34 lähtien, nyt se ei ole vieläkään valmiina.
Synnytykseen olen tällä kertaa kyllä valmistautunut eri lailla kun viimeksi, ihan sillä että nyt tietää jo mitä odottaa, mitä toivoisi tapahtuvan ja miten.
Voi että sitä toivoisi jo saavansa pikkuisensa syliin. :)
Eipä tässä kummempaa kuin rv36, raskausdiabetes, vauva heittää volttia noin viisi kertaa päivässä, kylkiluu ei ole enää ihan kunnossa... Kohdunsuulla on ilmiselvästi puukko, ultran mukaan toisella puolella ekana napanuora. Vauva riehuu keskimäärin 5-6h päivässä niin et on pakko olla makuulla tai löhnöttää sohvalla puoli-istuen ryhti ojossa. Ei pysty juoksemaan esikoisen perässä kun ei voi seistä, saati juosta. Pitää olla ittelle ja lapselle lapsenvahti. Ei voi liikkua, joten ei pääse mässäilemäänkään rd:tä uhmaten joten voi keskittyä videoimaan kännykällä hd-tasoista kuvaa mahavauvan pirueteista ja volteista kun maha heiluu ja muljuu ja 5cm korkuinen kohouma tekee ympyrää kyljessä. Huh!
Kiitos että sain avautua :)
olette valmistautuneet synnytykseen ja lapsen tuloon? Mä olin ekan kohdalla tässä vaiheessa jo tosin hyvin valmistautunut, nyt otan vähän liiankin rennosti ja ajattelen, että onhan ne kaupat auki senkin jälkeen kun olen synnyttänyt. ;) Ja että vauva ei tosiaan tarvitse muuta kuin ruokaa, sylin ja vaipat. Esikoiselta synnytyksen odottelu oli sellaista fiilistelyä että oksat pois, oli ihana sänky röyhelöineen ja soittrasioineen ym. Nyt on ä-pakkauksen pahvilaatikko, joka tuntuu tosi näppärältä. ;)
11