Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein peset ja vaihdat kissan pissalootaan hiekat?

Vierailija
16.03.2011 |

Hyvä kun ei yrjä lentänyt, kun kaveri mainosti paakkuntuvan hiekan "loistavuutta", kun hänellä on ollut nyt jo KOLME VUOTTA samat hiekat eikä vieläkään haise. Hyi hitto.

Kyllä ne haisee, ihan tosisaan. Esim. itse olen ollut hoitamassa kyseisen kaverin kissoja ja kyllä niiden pissaloota haisee. Sellaiselle tunkkaiselle, mihin on sekoittunut aavistus vienoa kissan kusen hajua.

Kaverin mielestä minä olen paska omistaja, kun ensinnäkin käytän pellettejä (toinen kissa inhoaa kaikkia pölyäviä hiekkoja ja panttaa sen takia pissaa tai pissaa sitten lattialle) ja itsekkin inhoan noita savipohjaisia hiekkoja, ne haisee ja pölyää ja sitä hiekan murua on sitten joka paikassa.

Itse vaihdan pelletit n. 5-7 päivän päästä ja pesen lootan n. kerran-kaks kuussa. Ihan vaan kuumalla vedellä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdamme kissan hiekat joka viikko ja pesemme sen lootan samalla

Vierailija
2/9 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissat ja kakat tyhjennetään kerran päivässä ja laatikot pestään ja hiekat vaihdetaan kokonaan n. kerran kuussa. Kyllä ne laatikot meillä ainakin alkaa haista hirveälle jos ei säännöllisesti pese.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tokis sisällä on hiekkalaatikko myös varalta. Kyllä ne joutuu vaihtamaan melkein eka pissan jälkeen, koska alkaa tosiaan haisemaan aika pian jos kissa ei taas vähään aikaan laatikkoa käytäkään. Kupungissa asuessa oli vaihdettava ainaki 3 päivän välein.

Vierailija
4/9 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme vuotta samat hiekat? Eihän se hiekka nyt niin pitkään riitä jos ne pissa ja kakka kokkareet kuitenkin kerätään sieltä. Vai meinaatko ap että se kaverisi on aina vaan lisännyt sinne uutta hiekkaa hiekan vähentyessä, eikä siis ole ollenkaan tyhjentänyt ja pessyt laatikkoa kokonaan? Ja jos se ei ole kolmeen vuoteen pessyt niitä niin ihan varmasti ne haisee! Meillä ainakin alkaa haista tosi pahasti jos ei vähintään kerran kuussa pese kunnolla niitä. Pesen muuten laatikot kloriitilla, kissat tykkää sen hajusta.

Vierailija
5/9 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta päivittäin sitä puhdistetaan ja lisätään tarvittaessa. Meillä vain yksi kissa, siitä ehkä johtuu, että harvoin vaihetaan hiekka. Olen haistellut nenä kiinni laatikkoa, eikä ole vielä ainakaan ruvennut haisemaan.

Vierailija
6/9 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä kaksikin, koska lootaa käyttää kaksi kissaa ja välillä ne käyvät aika useinkin siellä tarpeillaan.

Vierailija
7/9 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paakut keräillään pois joka päivä ja lisätään uutta hiekkaa. Koko hiekka vaihdetaan ja laatikko pestään neljän viikon välein. Voisi olla viikon pari pidempäänkin pesemäti, mutta tuohon 4. viikon kohdalle osuu aina mun hiekanhoitoviikkoni, lapset hoitaa ne kolme muuta viikkoa siinä välissä. Ja kaksi sisäkissaa käyttää sitä laatikkoa.

Vierailija
8/9 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun loota täyttyy virtsasta ja alkaa tuoksahtaa, vaihdan koko hiekan, eli 1-2 krt viikossa. Kolme kissaa.

Vierailija
9/9 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten silloin tällöin vaihdan koko hiekan ja pesen laatikon (katson vähän sen mukaan missä kunnossa hiekka on).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän