Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

meidät on kutsuttu häihin n 400km.n päähän

Vierailija
16.03.2011 |

majoitus yksi yö maksaa 250e+bensa+ruuat+vaatteet+lahja päälle,aika kallis paukku yhdistä häistä,nyt mietinkin,että jättäisimme häät väliin,mutta tiedän morsiamen loukkaantuvan verisesti,mitä tekisit minun sijassani?

Kommentit (142)

Vierailija
41/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aattelisin että me lähdettäis kyllä niihin häihin mutta tultaisiin yöksi pois takaisin kotiin. Mikä pakko siellä on tappiin asti juhlia ja jäädä hotelliin yöksi?

Aamulla ensin ajetaan 4 lapsen kanssa 400km häihin, juhlitaan häissä ja illalla 4 lapsen kanssa kotiin samat 400km????

meillä ne illalla nukahtaa autoon, sen kun kantaa sitten sänkyyn! nyt teet koko häistä vaan tahallas ison numeron. Mikä siinä on ettet sinne halua mennä?

ennen ajanut 4 lapsen kanssa kesäkuumalla 800km/pvä?

3-4 kertaa vuodessa Helsinki-Levi väliä, ei ole ollut ongelmia tähän saakka.

Vierailija
42/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista ja 6 (viisi omaa+vanhimman poikakaveri)lasta/nuorta, varattiin leirintäalueelta 10 hengen mökki 180€, sinne ostetaan itse kaupasta välipalaa ja aamupalatarpeet, ruokahan saadaan häissä. Vaatteet, hmm... suurin osa löytyy lapsille viimekesän juhlista jääneitä, jotain voidaan lainata (esim. juhlakenkiä en pojille osta ainakaan uutena kun niitä eivät missään muualla kumminkaan pitäisi, voivat lähteä jopa siisteissä lenkakreissa/tennareissa koska kumminkin rymyävät illan mittaan jossain pusikoissa) ja jos mitä tarvii ostaa niin sitten sellaista mille on muutakin käyttöä jatkossa. Itse kyllä tarvitse jotain koska vaatekaapista löytyy lähinnä farkkuja tms. Mutta onneksi on rennot häät tulossa minne ei viimeisen päälle pukukoodoa ole:)

Toinen vakavasti harkittava vaihtoehto olisi lähteä miehen kanssa kaksin, jos lapset menisi vaikka mummolaan, silloin voisi satsata majoitukseen, olla vaikka hotellissa yötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin kutsujan kannalta: meillä on iso suku ja paljon ystäviä, eli ne jotka on kutsuttu häihin, on todella huolella valittu, koska vieraiden määrä on rajallinen. Siksi voisin kyllä pahoittaa mieleni, jos kutsutut eivät tule siksi, että maksaa liikaa. jos hääpari on valmis kustantamaan teidän perheen osalta hääjuhlan syömisineen (varmaan 50-100e/vieras), toivoisin, että tekin olisitte valmiit satsaamaan enemmän.

Toisaalta nykyään kun mennään naimisiin ja erotaan muutaman vuoden välein, niin ymmärrän toisaalta, jos tuntuu turhalta mennä paikalle.

Toki jos tulet siihen tulokseen, etä niiden häiden takia ei kannata lähteä paikan päälle, niin ilmoita pahoitellen ettette pääse tulemaan ja anna lahja erikseen. Silloin olet kuitenkin huomioinut häät.

Uskomattoman itsekäs morsian =O Pakko olla provo, ei kai noin tyhmä voi olla... MINÄ satsaan omiin häihini, niin MUITTENKIN pitää :D

Vierailija
44/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aattelisin että me lähdettäis kyllä niihin häihin mutta tultaisiin yöksi pois takaisin kotiin. Mikä pakko siellä on tappiin asti juhlia ja jäädä hotelliin yöksi?

Aamulla ensin ajetaan 4 lapsen kanssa 400km häihin, juhlitaan häissä ja illalla 4 lapsen kanssa kotiin samat 400km????

Toukokuussa ei ole vielä kesäkuumaa mut sopivasti tiet sulat kuitenkin. Ja on meilläkin ilmastointi autossa. Häistä voi lähteä pois sitten kun lapsia alkaa väsyttää, lapset nukkuvat autossa ja kannetaan kotona sänkyyn jatkamaan uniaan. Mikä siinä on niin erikoista?

Jos olisi hyvän ystävän häistä kyse niin tuo olisi pieni vaiva. Sen ymmärrän ettei halua maksaa majoituksesta 250e, meilläkin on taloudellisesti aika tiukkaa, mutta siksipä tehtäisiinkin reissu päiväseltään. Jos taas kyse on jostain tyypistä jota en tunne ja jonka häihin en oikeasti haluaisi edes mennä, en vain mene. Turha silloin on sen kummempia tekosyitäkään alkaa kehitellä, ilmoittaa vain ettemme tule häihinne, kiitos kutsusta kuitenkin.

t. 35 vai mikä se oli

Vierailija
45/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten suuria juhlia ainoastaan kulueränä? Aika karua elämää, jos ette ole ihan p.a.-porukkaa.

Minä yhdistäisin pienen loma tuonne seudulle tuohon samaan syssyyn ja menisin nauttimaan ystävän suuresta päivästä. Kuitenkin juhlien eteen on nähty todella paljon vaivaa ja tärkeintä tilaisuudessa on, että ystävät ovat siellä paikalla.

Hotelli taitaa olla luksus-tasoinen. Olisko jossain lähimaastossa jotain edullisempaa majapaikkaa? Ei aina tarvitse ostaa uusia vaatteita.

Bensakulutkin voi puolittaa, jos samaan suuntaan mennään vaikka jonkun toisen pariskunnan kanssa.

Vierailija
46/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kallista niin on.

Sulla on tosi "mahtava" ystävä jos loukkaantuu! Kyllä mä ainakin ymmärtäisin!

Vierailija
47/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin suht lyhyt ajomatka autolla juhlapaikalle. Vaikka Lappeenrannassa. Vai mitä kaupunkeja siinä vieressä nyt onkaan.

Omenahotelleissa on halpa yöpyä. Jos niitä saattusi olemaan lähellä.

Vierailija
48/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt muista mitä kaikkea olette kommentoineet,mutta en aio ajaa matkaa edes takaisin yhden vuorokauden aikana,olen absolutisti eli alkolla ei ole kohdallani osuutta asiaan,en vaan jaksa lähteä yötä vasten ajelemaan. Joku kertoi,että juhlavaatteita saa lapsille vanhana,ok 5 v.lle ehkä saakin,mutta murkuille ei (kaikki poikia). Täytyy vissiin alkaa tutkimaan mökkimahdollisuutta. En tajua,että miksi häät pitää järjestää toisella paikkakunnalla kuin asuu,suurin osa vieraista tulee täältä pkseudulta ja kolmannet häät morsiammella joten ei enää oikein noi häät jaksa innostaa..olen varmaan kamala ihminen,mutta tää on tosi.Kukahan meidän koiraa hoitaa vai otetaanko se mukaan??

Vierailija
49/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän sua aivan täysin!!

Vierailija
50/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska häät ovat toukokuussa, sinulla on aika pitkä aika valmistautua ja hankkia lapsille/murkuille vaatteita ja kenkiä tarjouksista ja ysmyistä. Sitä paitsi koulun kevätjuhlatkin ovat häiden jälkeen, joten eikö niitä samoja vaatteita ja kenkiä voisi käyttää siellä? Eikä mitään tennareita, vaan siistejä housuja, nahkakenkiä, kauluspaitoja ja isommilla pikkutakit. Haloselta saa edullisesti, esim. Vai joko teille tulee kesällä rippijuhlia, minkä ikäisiä ovat?

Tai sitten menette vain aikuisten kesken ja pidätte miniloman.

Vierailija
51/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli älä mene, ei kukaan oikeasti tuollaista edes häihinsä halua

Vierailija
52/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Helsingin keskustasta Imatran keskustaan on matkaa n. 260 km.

Minusta monet perustelusi kuulostavat lähinnä tekosyiltä, vaikuttaa siltä ettet oikeasti todellakaan halua ko. häihin mennä. Ennen toukokuuta ehdit tosiaan tehdä lapsille vaatehankintoja ja vaikka kiertää useammankin kerran kirppareita ennen kuin lähdet kaupasta täydellä hinnalla hakemaan. Ja aina voi kysyä tutuilta, jos jollain olisi lainata/myydä/antaa omiensa pieneksi jääneitä. Juhlavaatteet usein säilyvät priimakuntoisina vielä seuraavallekin käyttäjälle. Eikö teillä itsellänne ole isommilta pojilta jäänyt mitään pienemmille?

Suosittelen myös kartoittamaan majoitustarjontaa muualtakin kuin tuosta ystäviesi suosittelemasta paikasta. Varmasti Imatra-Lappeenranta-seudulta löytyy majoitua alle 250 euron.

Kai teillä joku tuttavaperhe on, joka voi hoitaa koiraa reilun vuorokauden, kun olette reissussa? Tai omat vanhempanne, isompien lasten kaverit tms.? Ei luulisi olevan ihan mahdottomuus. Ettekö ole koskaan muulloin reissanneet missään ilman koiraa?

Mutta jos sinua eivät tosiaan nuo häät innosta, niin mikä estää jättämästä niitä väliin? Jos noin hankalaa on järjestää sinne pääsy, niin luulisi morsiamen ymmärtävän edes osittain.

Vierailija
53/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välitä kenenkään häistä. Ja en halua mennä. Pelkäänkin aina, että tulee kutsuja häihin tai muihin perhejuhliin.

Ja jos sattuu vielä tilanteeseen, että on oikeesti rahasta tiukkaa. Niin tosi kiva..

Ens elokuulla on miehen kummipojan häät 800 km päässä ja luulen, että mies saa mennä yksin tai poikien kanssa. Mua ei kertakaikkiaan jaksa innostaa.

Vierailija
54/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain jaksa kiinnostaa nämä samat leikit ja karjanlanpaistit ja morsiamenryöstöt. Kaikkein pahimpia on nämä, jotka on vihitty maistraatissa maha pystyssä ja sitten parin vuoden päästä pidetään "häät", vaikka on oltu jo naimisissa kuinka kauan.

En jaksa enää leikkiä barbieleikkejä tässä iässä. Pysyisivät edes naimisissa, mutta erotaan parin vuoden päästä juhlista.

välitä kenenkään häistä. Ja en halua mennä. Pelkäänkin aina, että tulee kutsuja häihin tai muihin perhejuhliin.

Ja jos sattuu vielä tilanteeseen, että on oikeesti rahasta tiukkaa. Niin tosi kiva..

Ens elokuulla on miehen kummipojan häät 800 km päässä ja luulen, että mies saa mennä yksin tai poikien kanssa. Mua ei kertakaikkiaan jaksa innostaa.

Vierailija
55/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

innosta/kelpaa, aina on joku marisemisen aihe.

Onneksi mulla ei ole niin tiukkaa ettenkö kavereiden juhliin voisi mennä ja aina ilolla menen, ellei ole hautajaiset kyseessä.

Vierailija
56/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murkkupoikien kanssa voisi onnistua myös siistit farkut yhdistettynä kauluspaitaan ja pikkutakkiin jos etiketti vaan antaa myöten. Murkkupojat ei ehkä välttämättä ymmärrä kävelykenkien päälle mutta ne voisivat olla juhlakenkiä kannattavampi sijoituskohde, jos pääsisivät sitten arkikäyttöön. Joitain tämän tyylisiä kenkiä siis meinaan http://www.brandos.fi/vagabond/jim-3168-250-20-black/a26710 Tämän näköistä siis meinaan mutta siistimmillä kengillä http://michaelbradleyblog.blogspot.com/2010/03/smart-casual.html

Eli hankittavat vaatteet kaikille sellaisia mitä voi jälkeenpäinkin käyttää vaikka juhlia ei olisi tulossakaan.

Vierailija
57/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöpyminen tulee kalliimmaksi kuin kahden lapsen perheillä, koska otettava 2 huonetta eli 250 euroa on ihan normihinta. En lähtisi. Sillä rahalla saisi oma perhe kaikkea kivaa kesäksi.

..meidän perhe.,me, me me ja me ja eikä sitten muita!

Narsismimeininkiä!

Vierailija
58/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sinne pääsee junalla varsin mukavasti useampia kertoja päivässä?

Vierailija
59/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöpyminen tulee kalliimmaksi kuin kahden lapsen perheillä, koska otettava 2 huonetta eli 250 euroa on ihan normihinta. En lähtisi. Sillä rahalla saisi oma perhe kaikkea kivaa kesäksi.

..meidän perhe.,me, me me ja me ja eikä sitten muita!

Narsismimeininkiä!

sulla ei ilmeisesti ole omaa perhettä?

Vierailija
60/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos on rahasta tiukkaa, niin esim. 6-henkinen perhe kulkee aika paljon halvemmalla omalla autolla kuin junalla. Laskepa huviksesi VR:n sivuilla, paljonko maksaisi kahden aikuisen ja neljän lapsen (joista tosin 5-vuotias pääsisi junassa ilmaiseksi) junamatka vaikka Helsingistä Imatralle ja takaisin. Vertaa sitten saamaasi lukua arvioon saman matkan (= edestakaisin vähän yli 500 km) bensakuluista...

kun sinne pääsee junalla varsin mukavasti useampia kertoja päivässä?