Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

meidät on kutsuttu häihin n 400km.n päähän

Vierailija
16.03.2011 |

majoitus yksi yö maksaa 250e+bensa+ruuat+vaatteet+lahja päälle,aika kallis paukku yhdistä häistä,nyt mietinkin,että jättäisimme häät väliin,mutta tiedän morsiamen loukkaantuvan verisesti,mitä tekisit minun sijassani?

Kommentit (142)

Vierailija
21/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen yleensä kuuluu majoituksen hintaan ja siellä häissä luulis olevan sitten ruoka? :)

Vierailija
22/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin iloinen ystäväni avioliitosta. Ellen itse pääsisi paikalle, toimittaisin joka tapauksessa lahjan, esim. yhteisten ystävien kyydissä.

Jos ei matka olisi yhdistettävissä perheen lomamatkaan (kuten joku fiksusti ehdotti), laittaisin lapset mummolaan ja selvittäisin muiden häävieraiden kanssa matka- ja majoitusasioita. Onko hääpaikka niin syrjäinen ettei julkisilla voi kulkea ollenkaan, edes osan matkaa, ja loppumatkan kimppataksilla?

Mitkä ruuat - siis matkalla, vai hääjuhlassa? Millä tahansa reissulla on syötävä ja tuon reissun syy nyt on tosi mukava - ystävän häät! :)

Vai ajatteletko, että tuo on sinulle pelkkä vaiva, ap? Entä kun itse menit naimisiin ja sait lapsia - olitko silloin vain vaivaksi ja rahanmenoksi läheisillesi?

Juhlavaatteita löytyy kaapista. Sukat pitäisi varmaan ostaa, ehkä joku huivi tai uudet korvakorut.

[

i]- Missä meinaatte olla yötä, kun se noin paljon maksaa? Esim. meidän 6-henkinen perhe oli hyvätasoisen hotellin minisviitissä yötä pari viikkoa sitten (Turussa) ja yö maksoi 200 €

- Eikö teillä tosiaankaan ole mitään juhlavaatteita, joilla häihin voisi mennä. Pitääkö kaikki ostaa uusiksi? Jos pitää, niin ei niitä kuluja nyt voi pelkästään näiden häiden aiheuttamaksi väittää, eiköhän juhlavaatteille ole satunnaista tarvetta myöhemminkin.

majoitus yksi yö maksaa 250e+bensa+ruuat+vaatteet+lahja päälle,aika kallis paukku yhdistä häistä,nyt mietinkin,että jättäisimme häät väliin,mutta tiedän morsiamen loukkaantuvan verisesti,mitä tekisit minun sijassani?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos morsian siitä kiukuttele, sanoisin, että just nyt ei ole varaa matkustella.

Vierailija
24/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudutaan ottamaan 2 huonetta tai minisviitti,halvin hinta on ja on vielä tarjous jonka hääpari ovat neuvotelleet.

ap

Vierailija
25/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä paikkakunnalla häät ovat, niin etsitään teille halvempi majoitus.

Vierailija
26/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudutaan ostamaan vaatteet uusiksi jalat ja koot kasvavat

ap

Vierailija
27/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Booking.com

Imatran valtionhotelli

Minisuite 195 euroa

Superior triple room 145 euroa

Standard double room 108 e x 2 huonetta

Cumulus Imatra

Standard room 92 euroa x 2

Imatra Hotel & hostel

Twin room with shared bathroom 75 e x 2

Hotel Saimaanranta

Twin room 70 e x 2

Kivijärven helmi

Neljän hengen huone 114 e

Sahanlahti

4 hengen mökki 100 e

Enempää en ehdi nyt tutkimaan, mutta eiköhän teille halvempia vaihtoehtoja löydy.

Vierailija
28/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtionhotelli on kiva ja hienolla paikailla, jos menette kesällä pidätte varmasti. Uudella puolella on edullisempaa kuin itse linnassa.

Katsohan vielä Imatran Kylpylä, saisitte vähän polskia samalla.

Vierailija
29/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöpyminen tulee kalliimmaksi kuin kahden lapsen perheillä, koska otettava 2 huonetta eli 250 euroa on ihan normihinta.

En lähtisi. Sillä rahalla saisi oma perhe kaikkea kivaa kesäksi.

Vierailija
30/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin kutsujan kannalta: meillä on iso suku ja paljon ystäviä, eli ne jotka on kutsuttu häihin, on todella huolella valittu, koska vieraiden määrä on rajallinen. Siksi voisin kyllä pahoittaa mieleni, jos kutsutut eivät tule siksi, että maksaa liikaa. jos hääpari on valmis kustantamaan teidän perheen osalta hääjuhlan syömisineen (varmaan 50-100e/vieras), toivoisin, että tekin olisitte valmiit satsaamaan enemmän.

Toisaalta nykyään kun mennään naimisiin ja erotaan muutaman vuoden välein, niin ymmärrän toisaalta, jos tuntuu turhalta mennä paikalle.

Toki jos tulet siihen tulokseen, etä niiden häiden takia ei kannata lähteä paikan päälle, niin ilmoita pahoitellen ettette pääse tulemaan ja anna lahja erikseen. Silloin olet kuitenkin huomioinut häät.

Vierailija
31/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jättäkää lapset kotiin. Vietätte miehen kanssa laatuaikaa hotellissa. Pidätte sitä ihan omana kahden keskisenä aikana ja bonuksena päälle vieläpä juhlat. Ei tarvitse hankkia lapsille juhlavaatteita, joten säästätte pitkän pennin. Ja samalla saatte parisuhdetta hoidettua. Näin minä tekisin (jos siis lapsille järjestyisi hoitopaikka).

Vierailija
32/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä mene niin, että vieraiden on laitettava häälahjatilille vähintään sen ruokailun verran eli maksavat ruokailun itse.

Minä en haluaisi, että ystäväni joutuisivat kovin tiukille häideni takia. Siksi en todellakaan loukkaantuisi jos joku ei pääsisi.

mietin kutsujan kannalta: meillä on iso suku ja paljon ystäviä, eli ne jotka on kutsuttu häihin, on todella huolella valittu, koska vieraiden määrä on rajallinen. Siksi voisin kyllä pahoittaa mieleni, jos kutsutut eivät tule siksi, että maksaa liikaa. jos hääpari on valmis kustantamaan teidän perheen osalta hääjuhlan syömisineen (varmaan 50-100e/vieras), toivoisin, että tekin olisitte valmiit satsaamaan enemmän.

Toisaalta nykyään kun mennään naimisiin ja erotaan muutaman vuoden välein, niin ymmärrän toisaalta, jos tuntuu turhalta mennä paikalle.

Toki jos tulet siihen tulokseen, etä niiden häiden takia ei kannata lähteä paikan päälle, niin ilmoita pahoitellen ettette pääse tulemaan ja anna lahja erikseen. Silloin olet kuitenkin huomioinut häät.

Vierailija
33/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aattelisin että me lähdettäis kyllä niihin häihin mutta tultaisiin yöksi pois takaisin kotiin. Mikä pakko siellä on tappiin asti juhlia ja jäädä hotelliin yöksi?

Vierailija
34/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aattelisin että me lähdettäis kyllä niihin häihin mutta tultaisiin yöksi pois takaisin kotiin. Mikä pakko siellä on tappiin asti juhlia ja jäädä hotelliin yöksi?

Aamulla ensin ajetaan 4 lapsen kanssa 400km häihin, juhlitaan häissä ja illalla 4 lapsen kanssa kotiin samat 400km????

Vierailija
35/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä käydä päiväsiltäänkin! Lähdette 9 aikaan ajelee kotia, olette kotona n.klo1. Vai onko ihan mahdoton tehtävä olla selvänä ystävän häissä?

Olisko ollu kivaa, jos sinun häihisi ois tullu vaan ihmiset 10km:n säteeltä? meillä ainaki olis ollu aika tyhjää!

Vierailija
36/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ensin ajetaan 4 lapsen kanssa 400km häihin, juhlitaan häissä ja illalla 4 lapsen kanssa kotiin samat 400km????

meillä ne illalla nukahtaa autoon, sen kun kantaa sitten sänkyyn! nyt teet koko häistä vaan tahallas ison numeron. Mikä siinä on ettet sinne halua mennä?

Vierailija
37/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä käydä päiväsiltäänkin! Lähdette 9 aikaan ajelee kotia, olette kotona n.klo1. Vai onko ihan mahdoton tehtävä olla selvänä ystävän häissä?

Olisko ollu kivaa, jos sinun häihisi ois tullu vaan ihmiset 10km:n säteeltä? meillä ainaki olis ollu aika tyhjää!

kotiin pitäisi lähteä kesken häiden? jos häät alkaakin vaikka klo 17, on klo jo ainakin 18.30-19 ennen kuin on ruoka. Siinä menee n.1,5h. sit lähetäänki jo kotiin?

Vierailija
38/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ap.

terv. ei ap

Vierailija
39/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ne illalla nukahtaa autoon, sen kun kantaa sitten sänkyyn! nyt teet koko häistä vaan tahallas ison numeron. Mikä siinä on ettet sinne halua mennä?

ennen ajanut 4 lapsen kanssa kesäkuumalla 800km/pvä?

Vierailija
40/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ei tunneta,naurettavaa juttua!!mökkimajotusta löytyy takuulla halvalla!