Kunnianloukaukset netissä
Tuon lastenvaateblogiketjun innoittamana kyselen nyt teiltä viisaammat mitkä täyttävät rikoksen tunnusmerkit
Jos minä sanon jonkun lasta rumaksi, se on tietysti hyvin asiatonta ja hyvänmaun vastaista, mutta onko se muka rikos.
Varsinkin kun puhutaan lapsesta jonka äiti tuo koko ajan esille.
Nettihän on täynnä kommentteja missikokelaidentai idols tähtien ulkonäöstä. Minun on vaikea ymmärtää mikä tässä on rikollista
Kommentit (43)
Kyllä se yleensä menee niinkinpäin että kateelliset huutelee kun ovat itse rumia, aina ei se huutelu nimittäin pidä paikkaansa.
Jos olisin julkisuudenhenkilö ja joku haukkuisi minua läskiksi ja rumaksi niin so what? Mitä väliä. Itsehän tiedän että jos painoindeksi on 20 niin en silloin kovin läski ole :D Ja jos se olisi vaikka 30 niin tottahan se silloin on että olisin ylipainoinen eli läski. Samoin kai sen nyt itsekin näkee jos ei ole kovin kaunis. Mielipiteitä on erilaisia, ei pidä niin välittää muiden ajatuksista.
En ymmärrä miten joku jaksaa jonnekin poliisille mennä itkemään asiasta. Aika lapsellista kantelua yleensäkin. Antaisivat asian olla. Nyt jos lähdetään oikeuteen jne, niin pikemminkin tuntuu että tulee huono maine ja entistä enemmän kirjoitellaan.
Eri asia sitten jos täysin perättömiä ja todella pahoja juttuja jatkuvasti levitellään, siis jos kyseessä on oikeasti erittäin törkeä toiminta.
että mistä on kyse. Otin kantaa kunnianloukkaus-asiaan. Itse en blogeja kirjoita, eikä omia eikä lasten kuvia ole missään. En tajua todellakaan, jos laittaa lastensa kuvia nettiin, etenkään vähissä vaatteissa. Joku tolkku pitäisi olla.
Kuitenkin, monista mm. vammaisperheistä on juttuja koko nimillä ja kuvien kera monissa lehdissä. Onko sekin sitten väärin? Itse en kyllä menisi perheineni lehteenkään.