Tyylisuuntauksia blogi suljettu..kiitos vain!!
Tämäkö oli teidän ilkeiden ämmien tarkoitus??!! Blogia ei pääse lukemaan kuin kutsut vieraat tällä hetkellä! Ikävää, jos blogin pitäjä on sulkenut nyt bloginsa ihan vain siksi, että katkerat ja inhottavat av-mammat täällä viime päivinä laukoivat mitä kamalempia asioita. Joo tämä on nyt lasten parhaaksi, kuten kohta joku vääntäytyy volisemaan, mutta siitä olisi voinut laitta ihan asiallisen palautteen ihan blogistin omaan sähköpostiin, eikä täällä jauhaa siitä. Mulla on niin paha mieli blogistin puolesta, jolla on nyt sellainen kuva, ettei hänen blogistaan pidetä. Minä pidin :(.
Kommentit (1781)
Minusta on erittäin hyvä, että syylliset kiehuvat omantunnon tuskissaan. Sitä niittää mitä kylvää. Voi omalla kohdallaan miettiä, miltä tuntuisi jos omia lapsia haukuttaisiiin sumeilematta ja lopuksi vielä nimikin paljastettaisiin kaikelle kansalle. Luin tuota ketjua, ja kyllähän se kuulosti kieltämättä aika sairaalta. Aivan kuin koulukiusaamiselta, jokainen laittaa oikein parastaan millä eri tavalla kykenee ivaamaan bloginpitäjää ja hänen lapsiaan ja elämäänsä.
Eivät kaikki av-palstan kirjoittajat toidellakaan ole tuollaisia, siitä olen aivan varma. Täällä käy paljon sivistyneitä, fiksuja ihmisiä, olen huomannut sen saamissani kommenteissa jos olen pyytänyt neuvoa johonkin eivätkä he ikinä alentuisi tuollaisiin ketjuihin. Mutta vastapainoksi täällä käy myös joukko elämäänsä katkeroituneita ja pahantahtoisia ihmisiä, jotka nauttivat toisten haukkumisesta ja halventamisesta, kyllähän sen huomaa noista Satuhää-ketjuista yms. Hirveää tekstiä.Ja surullista on, että he kasvattavat lapsia. Ja hei, mistä kuvittele että ne koulukiusaajat tulevat? Ei kukaan sellaiseksi synny, kyllä he kotoaan mallin saavat. Ja malliesimerkki koulukiusaajien kasvattajista tuli esiin tuossa ketjussa. Säälittävää.
Kuules nyt :D Vähän perspektiiviä ja jotain rajaa tolle sun yleistämiselle! Siinä ketjussa oli muutamia todella ilkeitä viestejä ja se typerääkin typerämpi nimipaljastus, mutta muuten se oli pääasiassa aika tyhjänpäiväistä jorinaa lastenvaateblogeista sekä erittäin asiallista pohdintaa blogia pitävien äitien lasten yksityisyyden suojasta.
Miksi tän ketjun kohdalla on joku puhelinnumero?
Miksi tän ketjun kohdalla on joku puhelinnumero?
Alatko jo nähdä harhoja?
Kävin lukemassa eräässä blogissa niitä( en tosiaan uskalla mainita missä), Ja siellä laitetaan ihmiset kahteen kastiin; blogistit ja av:lla kävijät,ja siellä kyllähaukutaan yleisesti KAIKKI av,lla kävijät hulluiksi. Kyllä minä koen olevani "hyvä ihminen",vaikka täällä palstalla käyn, ja jopa kirjoitin tuohon kohuttuun ketjuun yleisiä mielipiteitäni,( en syyllistynyt haukkumiseen). Menee aika mustavalkoiseksi koko tämä homma.
Kävin lukemassa. Melkoisen huvittavaa ja kaksinaismoralistista, että nämä bloggaajat asettuvat yhtenä rintamana tämän "sairaan/hullun/kamalan" Vauva lehden aihe vapaa -palstan yläpuolelle, vaikka iso osa lastenvaateblogeista on aloittanut bloginsa juuri täältä Vauva-lehden nettisaitin blogeissa. Aivan taatusti suuri osa näistä bloggaajista on itsekin "av-mammoja", entisiä/nykyisiä vaikkeivat sitä kehtaa/halua myöntää :)
[i Kävin lukemassa. Melkoisen huvittavaa ja kaksinaismoralistista, että nämä bloggaajat asettuvat yhtenä rintamana tämän "sairaan/hullun/kamalan" Vauva lehden aihe vapaa -palstan yläpuolelle, vaikka iso osa lastenvaateblogeista on aloittanut bloginsa juuri täältä Vauva-lehden nettisaitin blogeissa. Aivan taatusti suuri osa näistä bloggaajista on itsekin "av-mammoja", entisiä/nykyisiä vaikkeivat sitä kehtaa/halua myöntää :)
Pitäskö laittaa poliisitutkinta pystyyn?? :)
Taidan tietää, mitä blogikeskustelua tarkoitat. Yleistät erittäin pahasti, siellä eivät KAIKKI leimaa av:lla kävijöitä kuten väitit.
ja oikeudessa pähkäilee onko rikos vai ei ja millä perusteella, kyllä ne sen tietää. Ihan turha ruveta täällä av-palstalla avaamaan teille mitään pykäliä, koska ne eivät ole yksiselitteisiä ja mielipiteet eroavat korkeimmassa oikeudessa asti.
todella ilkeitä kommentteja koskien blogin pitäjää, se nyt vaan on fakta. Ja sekin nyt on fakta, että jotkuhan ne koulukiusaajatkin kasvattaa kun heitä jatkuvasti kerran on. Ja kun lukee tällaisia haukkumisketjuja, ei voi olla ajattelematta että nämä kirjoittajat kasvattavat lapsia. Enkä yleistänyt kaikkia av:laisia samaan nippuun, täällä käy paljon myös fiksuja ihmisiä, jotka eivät alentuisi moisiin ketjuihin.
Minusta on erittäin hyvä, että syylliset kiehuvat omantunnon tuskissaan. Sitä niittää mitä kylvää. Voi omalla kohdallaan miettiä, miltä tuntuisi jos omia lapsia haukuttaisiiin sumeilematta ja lopuksi vielä nimikin paljastettaisiin kaikelle kansalle. Luin tuota ketjua, ja kyllähän se kuulosti kieltämättä aika sairaalta. Aivan kuin koulukiusaamiselta, jokainen laittaa oikein parastaan millä eri tavalla kykenee ivaamaan bloginpitäjää ja hänen lapsiaan ja elämäänsä.
Eivät kaikki av-palstan kirjoittajat toidellakaan ole tuollaisia, siitä olen aivan varma. Täällä käy paljon sivistyneitä, fiksuja ihmisiä, olen huomannut sen saamissani kommenteissa jos olen pyytänyt neuvoa johonkin eivätkä he ikinä alentuisi tuollaisiin ketjuihin. Mutta vastapainoksi täällä käy myös joukko elämäänsä katkeroituneita ja pahantahtoisia ihmisiä, jotka nauttivat toisten haukkumisesta ja halventamisesta, kyllähän sen huomaa noista Satuhää-ketjuista yms. Hirveää tekstiä.Ja surullista on, että he kasvattavat lapsia. Ja hei, mistä kuvittele että ne koulukiusaajat tulevat? Ei kukaan sellaiseksi synny, kyllä he kotoaan mallin saavat. Ja malliesimerkki koulukiusaajien kasvattajista tuli esiin tuossa ketjussa. Säälittävää.
Kuules nyt :D Vähän perspektiiviä ja jotain rajaa tolle sun yleistämiselle! Siinä ketjussa oli muutamia todella ilkeitä viestejä ja se typerääkin typerämpi nimipaljastus, mutta muuten se oli pääasiassa aika tyhjänpäiväistä jorinaa lastenvaateblogeista sekä erittäin asiallista pohdintaa blogia pitävien äitien lasten yksityisyyden suojasta.
Blogin pitäjät ovat narsistisia. He nauttivat kommenteista, he nauttivat huomiosta. Kun blogi joudutaan syystä tai toisesta sulkemaan, he jäävät vaille huomiota, jota he tarvitsevat tunteakseen itsensä eheäksi.
Voisin lyödä pääni pantiksi, että Jarna ei sulje blogiaan lopullisesti salasanan taakse. Ehei, hän tarvitsee näkyvyyttä ja hän on Olemassa bloginsa kautta. Kuka hän muuten on-vain yksi meistä, nobody joka shoppaa Lindexillä ja väsää linssikeittoa torstaisin.
Blogit kannustavat kerskakulutukseen ja luovat äideille tarpeita joita heillä ei edes olisi ilman lastenvaate-blogien seuraamista. Kuka myöntää klikanneensa nettikauppaan jonkun blogin vinkistä? Täysin ekologisesti kestämätöntä.
Hankkikaa elämä,blogistit!!
Mutta on totta, että itsekin koukutuin noihin blogeihin ja olen viettänyt useita tunteja tuolla blogimaailmassa. Ja totta, ostanut useita juttuja, mitä ilman olisin pärjännyt...
Sama ilmiö oli aikanaan Vauvan Lastenvaatetus-keskustelupalstalla. Ostetiin paljon turhaa, kun nyt "siellä ja siellä" halvalla myydään ;)
Syytteen saa se henkilö kuka paljasti täällä Jarnan henkilöllisyyden ja osoitetiedot!!
Toivottavasti tämä henkilö miettii tätä asiaa mielessään tarkasti kunnes tekee toisen kerran saman... Kyse ei ole ihan pienestä rikkeestä kuitenkaan vaan toisen ihmisen yksityisyyden rikkomisesta!!
ja oikeudessa pähkäilee onko rikos vai ei ja millä perusteella, kyllä ne sen tietää. Ihan turha ruveta täällä av-palstalla avaamaan teille mitään pykäliä, koska ne eivät ole yksiselitteisiä ja mielipiteet eroavat korkeimmassa oikeudessa asti.
niin hänelle voi olla iloa siitä että tietää edes jotain, koska
-alkuperäinen ketju on poistettu, eoi voi tarkistaa mitäs oikein kirjoitinkaan
-hän ei taida saada tukea mistään, kun blogisti saa tukea toisilta blogisteilta. Ja täälläkin on varmasti kaikki sitä mieltä että lapsen haukkuminen ei ollut kiva juttu.
Mutta jos täällä joku katuu, niin sehän on hyvä että on ajatellut asiaa ja katuu ehkä jotain kommenttiaan (en usko että kukaan mielipiteitään katuu!). Hän varmasti haluaa tietää onko jotain odotettavissa. Väärin on sekin että joutuu ties kuinka kauan kärsimään huolimattoman kommenttinsa vuoksi. Ja nimenomaan huolimattoman, koska täällä haukutaan NIIIIN paljon, että huonoa tuuria että osui tälläiseen saumaan. Juuri toissapäivänäki täällä oli mieshenkilön nimi + haukut + linnki fb-profiiliin eikä siitäkään ole tainnut tutkintaa tulla.
Nyt joku nauttii kun on saanut jonkun kärsimään. Eli ei ole sen kummempi itsekään?? Tsempit vaan molempiin suuntiin. Viisaampi lopettaa.
Syytteen saa se henkilö kuka paljasti täällä Jarnan henkilöllisyyden ja osoitetiedot!!
Toivottavasti tämä henkilö miettii tätä asiaa mielessään tarkasti kunnes tekee toisen kerran saman... Kyse ei ole ihan pienestä rikkeestä kuitenkaan vaan toisen ihmisen yksityisyyden rikkomisesta!!
Eri henkilö paljasti nimen arvoituksella, ja sitten toinen vielä toisti sen. Näissä viesteissä ei haukkumista. Kumpi sen syytteen saa, jos saa??
omantunnon tuskissaan. Sitä niittää mitä kylvää. Voi omalla kohdallaan miettiä, miltä tuntuisi jos omia lapsia haukuttaisiiin sumeilematta ja lopuksi vielä nimikin paljastettaisiin kaikelle kansalle. Luin tuota ketjua, ja kyllähän se kuulosti kieltämättä aika sairaalta. Aivan kuin koulukiusaamiselta, jokainen laittaa oikein parastaan millä eri tavalla kykenee ivaamaan bloginpitäjää ja hänen lapsiaan ja elämäänsä.
Ihmisissä on eri puolia. Ihminen, joka on elävässä elämässä kohtelias, huomioonottava, empaattinen ym., voi silti täällä illalla päästellä höyryjä ja antaa terävää kritiikkiä asiasta, joka ärsyttää. Ja tämä ihminen osaa myös kasvattaa lapsensa hyvin, koska ei tietenkään näytä lapsilleen tätä pimeään puoltaan.
Itse ainakin olen tällainen. Todellakin olen sanonut todella suorasti mielipiteeni esim. lastenvaateblogeista. Tosin en käytä rumaa kieltä, enkä suoraan hauku tai solvaa ketään, mutta ihan matalaksi saatan pistää jonkun bloggaajan tyylin tai Satuhäiden morsiamen. Ala-arvoista täälläkin, myönnän. Mutta irl ihmiset eivät ikinä sitä minusta arvaisi, eivätkä mukavista ja empaattisista lapsistanikaan, joille opetan tosi tiukasti, mikä on oikein ja mikä väärin, mitä toiselle ihmiselle saa tehdä ja sanoa, mitä ei.
Av-arvostelu on siis pimeä puoleni, josta en ole ylpeä, mutta joka silti aina sillon tällöin pääsee täällä valloilleen asiallisen keskusteluni ohessa.
Ja täällähän tuli jo paljastuksia jossa myönnettiin, että ensin nimimerkeillä blogeissa ihastellaan, mutta sitten tullaankin tänne palstalle haukkumaan blogien pitäjät anonyymisti.
Ilkeys on tuomittavaa, mutta ihmiselle ominaista. Tosin kaikista tulisi parempia ihmisiä, jos ne ilkeät ajatukset, joita varmasti kaikilla on, myös sokerimakeilla bloggajilla, jätettäisiin julkitulematta. Tähän koitan itse ainakin pyrkiä, mutta oma mieleni on heikko, ja helposti hyppään mukaan Satuhäät-tapaisiin ketjuihin.
[/quote]
Eri henkilö paljasti nimen arvoituksella, ja sitten toinen vielä toisti sen. Näissä viesteissä ei haukkumista. Kumpi sen syytteen saa, jos saa??
[/quote]
Kun noin puolustat? Oli kuka hyvänsä tuo kuka nimen tänne julki antoi, oli se rikos ja siitä saa se tai ne henkilö syytteet!
Blogia en ole lukenut, enkä haukkumaketjua.
Kysynyt olen moneen kertaan, miksi äidit, jotka olette huolissanne blogistin lapsista, ette ole huolissanne sadoista muista perheistä, joista tehty kuvien ja koko nimien kera juttu lehtiin? Ja ovat käsitelleet arkojakin aiheita ja monia sairauksia jne? Miksi ette ole niistä huolissanne? Voisiko joku vastata?
Minulla ei ole omaa blogia, en ole edes facebookissa ja mitään en perheestäni itse laittaisi nettiin enkä lehtiin, MUTTA toivon, että joku kommentoisi viestiäni.
Voin yrittää lyhyesti kommentoida, vaikka en ole ottanut osaa alkuperäiseen ketjuun enkä tähänkään tätä aiemmin.
Näkisin yhtenä ongelmana tiedon yhdistettävyyden. Lehdessä artikkeli on yksi kokonaisuus, jonka sisältöön haastateltavat ovat voineet vaikuttaa ja rajata sen. Lehti katoaa aikanaan. Toki sen perusteella voidaan hakea tietoa perheestä, mutta se on hankalampaa.
Verkossa sen sijaan tieto säilyy välimuisteissa tai missä nyt säilyykään pitkän ajan. Blogisti pitää blogia ja todennäköisesti unohtaa ainakin osan siitä, mitä on aiemmin kirjoittanut. Häneltä saattaa hävitä kokonaiskäsitys kaikkien tekstiensä sisällöstä, koska blogit ovat niin pitkäikäisiä. Blogistista löytyy myös tietoa muualta. Hän on kommentoinut muiden kirjoituksia ja ne on helppo hakea vaikkapa Googlella nimimerkin perusteella. Muut henkilöt kommentoivat blogistin tekemisiä vaikkapa täällä av:llä. Blogistin nimimerkillä on saatavissa hänestä tietoa enemmän kuin vain se, mitä hän on omaan blogiinsa kirjoittanut.
Asia paisuu entisestään, kun joku blogisti alkaa myydä vaikka blogikirppiksellä tavaroitaan. Kuka hyvänsä saa hänen nimensä selville, kun vain tarjoutuu ostamaan jotain. Nimen avulla saa tietää osoitteen ja sen avulla samassa osoitteessa asuvien perheenjäsenten oikeat nimet.
Oikeilla nimillä voi hankkia lisää tietoa. Monet ovat mukana yhdistystoiminnassa, ja siitä löytyy tietoa heidän nimillään. Joillain on esim. LinkedInissä koulutus ja vanhoja työpaikkoja. Jollain voi olla Facebookissa avoin profiili tai ainakin on kommentoinut jotain julkista asiaa, mikä taas kertoo jotain. Kun näitä tietoja hakee perhenjäsenten nimillä, niin tietoa on todella paljon. Sitä on taatusti enemmän kuin mitä blogisti on alunperin kirjoittanut.
On sitten ihan eri asia, hakeeko kukaan tuota tietoa ja mitä sillä tekee, mutta itse en ainakaan haluaisi tuota mahdollisuutta kenellekään tarjota.
Blogien sisältöä on lehteen verrattuna helpompi käyttää muissa yhteyksissä, mikä on aika itsestäänselvää. Lisäksi sisällön saattaa hakukoneella löytää joku sellainen, jota sitä ei ehkä muuten löytäisi.
Vielä yksi asia on sitten se, että jonkun blogistin lapsi voi löytää blogin vanhempana. Jos blogisti on esimerkiksi kirjoittanut, että lapsi on vahinko, niin miltä se mahtaa lapsesta teini-ikäisenä tuntua. Että vanhemmat eivät halunneet lasta? Tai vanhempien mielestä perhe oli hyvä ennen lasta? Lapsi voi myös aikuisena päätyä rooliin, jossa tiedot lapsuudesta voivat olla kiusallisia. Niiden kaivaminen verkosta on taatusti helpomaa kuin lehdistä.
Olen kerran illanvietossa tavannut henkilön, jonka blogia luin säännöllisesti. Blogi kiinnosti minua käsitöiden takia, mutta blogisti kirjoitti myös elämästään. Tilanne oli kiusallinen. En siinä small talkin lomassa kehdannut kertoa, että tiedän hänen eronsa, sairautensa sairaalassa oloineen, suolentoimintansa, heikon taloudellisen tilanteen ja kinat naapurien kanssa. Henkilö olisi taatusti ollut vaivautunut, jos olisi tiennyt minun tietävän hänestä paljon, mutta hän ei tiennyt minusta muuta kuin nimen.
Kirjoitus on nopeasti kirjoitettu, sillä joudun lähtemään, mutta kysyjä toivoi, että joku kommentoi. Tekstini on kirjoitettu ihan yleisellä tasolla, eikä liity mihinkään tiettyyn blogiin tai edes lastenvaateblogeihin. Lopussa mainitun esimerkin blogistilla ei edes ole kotona asuvia lapsia.
En ole itse tuo nimen kirjoittaja, mutta en usko hänen siitä mitään syytettä saavan :))))
Vähän nyt järkeä tähän juttuun! Ei sinänsä ole mikään rikos mainita, että Mikko Nikkanen kirjoittaa Nikon mukana-blogia. Vaikka Mikko kirjoittaisikin nimimerkillä. Voi hyvää päivää!!
, joka toisti nimen, kun arvoitus olin julkaistu. Ja se oli tosiaan elämäni typerin teko, ainaki tällä hetkellä tuntuu siltä. En tosiaan tunne koko henkilöä, enkä häntä myöskään haukkunut. Arvostelin kyllä, mutta en törkein sanoin, ja sekin eri viestissä jo ennen nimiarvoistusta.
Joten onko oikein, että menetän yöuneni ja odotan täällä sydän pamppaillen, että milloin tulee kutsu kuulusteluun siitä hyvästä, että olen toistanut blogistin nimen keskustelupalstalla. Toistaminen oli kyllä aivoton teko, myönnän.
Ja sitähän tässä olen n. 100 kertaa kysynyt, että kumpi on rikollisempi, arvoituksen laatija vai nimen toistaja. Kumpi on siis nimen julkaisija??
Apua! :)
En ole itse tuo nimen kirjoittaja, mutta en usko hänen siitä mitään syytettä saavan :))))
Vähän nyt järkeä tähän juttuun! Ei sinänsä ole mikään rikos mainita, että Mikko Nikkanen kirjoittaa Nikon mukana-blogia. Vaikka Mikko kirjoittaisikin nimimerkillä. Voi hyvää päivää!!
, mutta en halua tosiaan odottaa jännittyneenä kutsua kuulusteluun tällaisesta asiasta. Mutta kun olen nimen ketjuun kirjoittanut, niin minutko siis tosiaan kutsutaan kuulusteluihin??
Olen tähän asti ollut todella lainkuuliaine kansalainen ja siksi olen ihan paniikissa tästä asiasta... :) Oikeasti.
En siis ajattele, että tuon kaupankäynnin vuoksi (pelkästään), vaan ihan vaan sen bloggaamisen vuoksi. Tuohon hommaan kun jää koukkuun ja siitä tulee "osa elämää".
Itselläni on blogi (salasanan takana, vain lähipiirille tarkoitettu, mutta silti), mitä kirjoitin ahkerasti n.vuoden. Sitten lopetin, mutta ajattelin koko ajan blokkaamista. Esim. tehdessämme juttuja perheen kanssa, ajattelin mitä siitä kirjoittaisin blogiin sukulaisille luettavaksi... Ja lopulta homma meni siihen, että avasin blogin uudelleen, kun sitä kuitenkin kokoajan mietin ;)