Olen pikaruokaravintolassa töissä. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (38)
..huudan aina seuraavaa. En toki voi muistaa/tietää järjestystä jos on ollut pitkä jono. Yritän myös huolehtia siitä, että lapset eivät jää jalkoihin. Arkoja kun välillä ovat.
Mitä muistamista siinä on kun se toinen jono on siinä vieressä. Otatko siis toisen jonon seuraavan asiakkaan vai annatko rynniä jonon hänniltä?
Ihme paimentamista ja komentelua koko ajan.
t. se toinen hampparipaikassa työskennellyt
Se jono voi olla kassalta ulko-ovelle asti pitkä (10metriä). Tottakai pyydän seuraavan jonosta kassalle ensin, mutta en voi muistaa/tietää koko sitä kymmenen metrin jonoa että, kuka siellä on kiilannut jonossa. Eli en välttämättä tiedä tai näe ohittelua jonossa silloin kun yhdestä pitkästä jonosta tulee kaksi lyhyempää jonoa.
Välillä tulee kyllä tunne, että omat aivot eivät ole sallittuja käyttää.
Vähän niinkuin olisimme joukko lampaita, joita sitten se yksi koira ohjaa.. Tai miten sen nyt nätisti ilmaisee.
Kyllä välillä tuntuu turhauttavalta.
suihkussa? Tai jo työpaikalla?
Itse tein vastavaa työtä pari vuotta, ja vaatteet alusvaatteita myöten haisi rasvalta, ja hiukset tietysti myös. Ei kivaa.
Miksi työnantaja ei maksa kenkiä? Meillä (ei pikaruokala) nyk. työpaikassa työnantaja maksaa kengät ja muutkin työvaatteet, kun ne on oltava tietynlaiset.
Mä oon luullut, että ne on kaikki opiskelijoita jotka tulevaisuudessa tekevät jotain ihan muuta - vaikka opettavat tai analysoivat historiantekstejä.
Enpä tiedä miksi ei työnantaja maksa kenkiä kun kerran vaatiikin tietynlaiset. Olen muistaakseni joskus asiaa kysynyt, mutta en ilmeisesti saanut mitään tyhjentävää vastausta.
Verotuksessa voi sitten vähentää.
kun käyn yhdessä pikaruokaketjussa pari kertaa kuussa. Ja jos käyn siinä yhdessä tietyssä ja tilaan tietyn hampurilaisen, siinä on aina osa oudosti vettynyt ja hampurilainen kiiltää. Sämpylä on harmaantunut ja pehmeä siitä kohtaa ja näyttää ällöttävältä. Onko sen päälle tullut liikaa öljyä vai mitä on käynyt? Ei kai se voi olla vanha? Ihan lämmin on?
Jos käyn saman ketjun paikassa toisella puolella kaupunkia, sitä ilmiötä ei ole tullut.
Pihvit pastetaan omassa rasvassaan, mutta varsinkin jos on iso ravintola niin pihvejä on yleensä useita samalla parilalevyllä ja rasvaa/nestettä kertyy enemmän. Ainakin voisin näin olettaa asian olevan kun "löllö" kohta on harmaa. Ylimääräinen rasva yleensä "valutetaan" pihvistä pois ennen kuin nostetaan hampurilaisen päälle. Riippuu varmasti myös työntekijästä.
Eli ei anna vihjettä että hampurilainen olisi vanha? Harmaa se sämpylä on, yleensä vaan toiselta puolelta ja esim. 4 cm matkalta. Irrotan sen kohdan aina pois ja jätän syömättä.
Muuten se maistuu normaalilta mutta se löllö kohta on ällöttävä. Optisesti.
Ja se sämpylä siitä löllön kohdan puolelta kiiltää oikein (öljystä?)
tilata hampurilaista ilman suolaa? Tai ilman suolakurkkuja? Onko se noloa? Entä aiheuttaako se kauheasti vaivaa työntekijöille? Tekisi mieli tilata sellaisia mutta en kehtaa!!!
niin siitä tulee kuiva. Se hylly, jossa valmiit tuotteet ovat, paahtaa tosi kuumalla. Hampurilaiselle käy siis samoin kun laittaisit leivän 70 asteiseen uuniin. 15 minuutissa se leipä on aika korppu jo.
Eli näin näkemättä kyseistä tuotetta, voisin väittää se olevan sitä lihasta tulevaa nestettä. Ja ihan varma olen sitten jos liha ja sämpylä ovat kosketuksissa toisiinsa?? Eli siis suoraan päällekkäin.
on ne ihan kiinni toisissaan, pihvi ja sämpylä. Niiden välissä on juusto mutta ei joka kohdassa kun juusto taitaa olla pienempi kuin pihvu. Juustohampurilainen siis. Otan vaikka kuvan ensi kerralla kun saan sellaisen :)
Kuulostaa hyvältä että se ei voi olla vanha. Minua kun on pelottanut tuo asia, minulla on yleensä vähän ripulia seuraavana päivänä kun olen syönyt hampurilaisia, mutta en tiedä onko se sattumaa. Juon siellä kokistakin mitä en kotona sitten juo ollenkaan... Eli vähän poikkeusruokaa minulle ja ehkä maha reagoi, en tiedä?
Hyvä tietää että vanha hampurilainen olisi kuiva!
Kuiva tuo ei ole ollenkaan, kostea ja pehmeä.
Moni siis MONI tilaa erikoistilauksen. Jos (normaali) tuote löytyy valmiina niin se kyllä hidastaa HUOMATTAVASTI tilausten tekemistä kun tilaa erikoistilauksen kuin että se kurkun ottaisi itse pois sieltä välistä.
Nehän on alunperin tarkoitettu allegikoille. Ja jos on vaikka sille suolakurkulle allerginen niin ei voi tehdä kun se yhden erikoistilauksen kerralla vaikka viiden sijasta. Kun ei tietenkään voi ottaa sitä riskiä että asiakas saa jonkun allergisen kohtauksen.
Nyt oli vähän sekava selitys. Mutta pointti on se että palvelu olisi paljon nopeampaa ilman näitä "mä en tykkää"- tapauksia. Varsinkin lapsiperheet ovat kammottavimpia kun jokaiselle tulee joku erilainen erikoistilaus.
Pikaruokaravintola on siitä erilainen kuin muut että ruokaravintoliossa tehdään ruokaa vain tilauksesta, kun taas meillä pyritään ennakoimaan mitä asiakkaat haluavat.
Kerrankin tällä palstalla osattiin pitää yllä asiallista keskustelua.
Niin ja toivottavasti nyt jollekkin oli oikeaa apua tiedonjanoon =)
Lähden tästä nyt nukkumaan että jaksan taas virkeänä paistella hamppareita teille nälkäisille kansalisille =)
t. yksi kyselijä
ps. pian kenties nähdään taas, perjantaina tulen syömään! :)
Miten on mahdollista, että siellä alistetaan asiakasta niin, että annetaan hälle piippari, joka piippaa sitten kun hampurilainen HAETTAVISSA tiskiltä? Kyllä ne pöytään pitää tuoda, jos ei saman tien tiskiltä saa!
Sua ei sitten haittaa yhtään se et joudut odottelemaan kun henkilökunta etsii kaikkia sua ennen olleita asiakkaita viedäkseen niiden ruoat ja on pois keittiöstä samalla kun menevät pitkin ravintolaa? Piippareilla hlökunta voi keskittyä tekemään safkaa. Okei, ídeaali ois et ois hlökuntaa niin paljon et sun ruokas ois heti kassalla valmista, mutta sitten se todennäkösesti maksaiskin enemmän. Kallimpaa ruokaa pöytään palvelulla on tarjolla ihan muissa ravintoloissa.
Enkä ole nähnyt kenenkään muunkaan laittavan.
Joskus on sattunut niin, että harjottelija on sekoittanut hampparit vahingossa ja laittanut vaikka tomaatin sijaan suolakurkun.