Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mäkin valitan nyt vähän tästä raskaana olosta.

Vierailija
15.03.2011 |

Mulla on mennyt ihan suht hyvin, ihan normaali raskausajanvaivoja mutta muuten hyvin, olen oikein onnellinen ja odotan kovasti vauvaa. Mutta muille tää mun raskaus sitten onkin ollut kovempi pala. Syy siihen on mun ikä! Olen nimittäin jo 38-vuotias ja monen mielestä tosi vanha. Itse en tunne itseäni vanhaksi.

Mä olen saanut kuulla vaikka mitä. "miten sä voit noin vanhana vielä tehdä vauvan, eikö sua pelota"? "kauheen iso ikäero tulee sun lapsille" "toi sun pahoinvointi johtuu varmaan sun iästä, sä nukut varmaan huonosti sen takia kun odotan tossa iässä vauvaa" jne.

Siis ihan uskomattomia juttuja! Onko se nyt niin vaikea uskoa että me ollaan haluttu tää vauva ja en tunne itseäni vanhaksi ja mitä sitten vaikka viiskymppisenä mulla on murrosikäinen lapsi?

Suurin osa noista kommenteista on samanikäisiltä, on se vaan harmi jos he tuntevat jo nyt olevansa vanhoja, mä en tunne niin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut mitään onglemia, töissä kävin loppuun saakka ja hyvin meni.

mutta sehän ei kaikkia miellytä, että jollain ei ole ongelmia.

Vierailija
2/4 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan toista lastani 40-vuotiaana ja edellinen syntyi , kun olin 39-vuotias. Kukaan ei ole ihmetellyt ikääni, kaikki lähipiirissä ovat olleet todella onnellisia puolestamme. Myöskään vieraat eivät ole kommentoineet mitään negatiivista.

Oletko näyttänyt niin huonokuntoiselta, että ihmiset ovat alkaneet sääliä sinua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on varmaan eroja eri piirien välillä. Ainakin täällä Helsingissä monet koulutetut naiset saavat lapsia juuri nyt vaikka 38-vuotiaana eikä sitä kukaan pidä minään.

Jos sun ystäväpiirissä kaikki on saanut lapset parikymppisenä, niin elämäntilanteen erilaisuus voi hämätä.

Ennen vanhaanhan naiset saivat lapsia koko läpi hedelmällisen iän. Ehkäisypilleri vasta mahdollisti, että naiset voivat suunnitella koska niitä lapsia tulee.

Mä muuten järkytyin eilisestä ketjusta, jossa kyseltiin mitä ikäkremppoja 30-40 -vuotialla on. Yllättävän monella oli vaikka mitä. Ei 30-40-vuotiaalla kuulu olla mitään ikäkremppoja.

Vierailija
4/4 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitä sitten vaikka näyttäisin väsyneeltä, tuskin sentään huonokuntoiselta koska sinänsä olen voinut ihan hyvin vaikka raskausajanvaivoja on ollutkin.

On mulla kavereita jotka joskus on väsyneen näköisiä vaikka ei ole edes raskaana. En mä silti mene heille kommentoimaan että "voikun näytät väsyneeltä, johtusko se tosta sun iästä"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä